Forum Onderwerp - Windsurfen en animatie (Gesloten voor reacties)

Fam. van Dijk 21.02.2007 21:06
Wij zijn op zoek naar een camping waar gesurft kan worden liefst direct aan het strand. maar er moet ook nog wat te doen zijn voor onze pubers tussen de 12 en 17 jaar. We zoeken een wat kleinere camping met animatie direct aan zee en niet zo massaal zoals in Sant Pere Pescador.
Hoop op veel reacties

Marco van Dijk

Ellen 21.02.2007 23:29
Ha dan denk je verkeerd in Sant Pere Pescador zitten paar massale populaire campings,maar waar niet als iets populair is.Ideaal om daar te surfen,kijk eens bij Las Palmeras in Saint Pere Pescador,gemoedelijk,vrij klein nog geen 300 plek,mooi zwembad,pracht sanitair,animatie in hoogseizoen.enorm strand voor je.heel heuvelig-duinerig,maar ideaal om altijd goed te liggen ivm wind,buiten schot van de campings die zo groot zijn.

Su´cces

Geplaatst door: w 22.02.2007 08:10
http://www.campinglaguna.com/
wij staan zelf op een andere camping door een andere voorkeur
maar zijn op bezoek geweest bij vrienden op deze camping
leuke camping voor de jeugd en zeker voor te surfen direct aan het strand

Fam. van Dijk 22.02.2007 18:06
Wij hebben helemaal geen beeld van Sant Pere Pescador, maar dat beeld wordt verteld door kennissen. Die zeggen dat het daar héél toeristische is en als je de camping(s) af gaat je aan moet sluiten in de file. Dit is dus niet waar ????
En dat de staanplaatsen op de caming(s) heel klein zijn. Klopt dit wel ?? Hoe zijn de staanplaatsen op Las Palmeras ??
We horen graag jullie reacties.

Lut 22.02.2007 19:32
Als je tussen 21 juli en 15 augustus daar op een van de camping zit dan kan het wel eens gebreuren dat je s'morgens of s'avond bij het verlaten van de camping opweg naar een suppermark,dorp of de markt in de file staat.Maar het is nog niet te vergelijken met massa toerisme.Er zijn plaatsen waar dit nog een peulschil is.Sant pere Pescardor is verder een dood dorp wat niet meer is dan een kerkje en enkele straatjes erom heen waar buiten een plaatselijke bakker een cafe en een simpel winkeltje verder niets valt te beleven daarvoor moet je naar de grotere dorpen verderop en als iedereen dan op het zelfde tijdstip naar deze plaatsen rijd dan kan het niet anders dan je even moet aanschuiven naar het volgende rondpunt of verkeerlicht.Verder is het daar helemaal niet toeristis een leeg groot strand zonder strandstoelen geen of weinig drankkraampjes ,geen wandelpromonade met avondmarkten en hier en daar een hok met redders en hun bootje.Het is daar een natuurgebied en de prachtige vogels vliegen er regelmatig over naar het natuurgebied aan camping Nautic - Almata,vandaar dat daar ook geen hoogbouw staat en er enkel campings te vinden zijn.Als je naar camping L' Amfora gaat heb je zeker geen kleine plaats en zit je midden in de natuur zonder dat je merkt dat er veel toeristen zitten.Het is daar een paradijs voor windsurfers en er zijn verschildene windsurfschooltjes met materiaal te huur.Er zijn ook meerdere kleinere campings die niet zo masaal zijn maar ik denk dat deze nu allemaal reeds volzet zullen zijn.Wel zijn er ook vele hondenliefhebber in deze streek omdat ze daar nog zorgeloos mee op het strand kunnen vroeg in de ochtend of in de avond.Het is er zalig en wij hebben er al verschilende keren geweest en zouden zo terug vertrekken.

Geplaatst door: w 22.02.2007 20:03
Sant Pere Pescador is in juli en augustus wel echt druk en inderdaad vaak file, vooral als het een bewolkte dag is, dan blijkt iedereen de auto niet te kunnen missen.

Res 22.02.2007 22:16
Plaatsen op Las Dunas zijn over het algemeen 100M2, de meters zijn daar net zo groot als de meters in NL ;-))
Als wij 's avonds naar 'L Escala wilden, gingen we altijd om een uur of half vijf/ vijf uur weg. Dan valt het best mee. Kun je nog even slenteren in het plaatsje, daarna lekker uit eten.
Ik vond de Ardeche en omgeving Saint Tropez in Frankrijk vele malen drukker

Ellen 22.02.2007 22:49
Waar zijn ze geweest???????Sant Pere Pescador stelt niks voor,er zit niet eens een fatsoenlijke supermarkt,winkelstraatjes,dorp,terras,is echt niks te doen.Wel zitten er paar grote campings o.a Las Dunas,L;amfora,La Bella Allengra ofzoiets,er ligt me ook iets bij dat er toegangs weg is met rotonde,ja in hoogseizoen op spitsuur zal het best komen en gaan van die campings wezen.
Las Palmeras staat goed aangeschreven,kijk eens op de site,en belletje kan ook prima ze zijn heel aardig er spreekt 1 man Nederlands en de rest Engels.In mijn optiek waren plekken ruim,wij hadden nl stacaravan gehuurd.
Jammer dat mensen zo Sant Pere Pescador afschilderen,paar van die megacampings klopt,maar dorp is viel mij juist tegen,gezellig s,avonds daar rond slenteren is niet gezellig,gelukig veel in omgeving te doen qua gezelligheid.

Éllen 22.02.2007 22:53
Sorry,in gauwigheid beetje wazig laatste zin getypt.


PS Deed vroeger aan windsurfen,tis daar inderdaad paradijs om te surfen,wordt ook veel aan kitesurfen gedaan.

Louis 25.02.2007 11:25
Misschien Nautic Almata. Gericht op watersport en grote plaatsen
Wel wat verder van plaatsjes.

Louis

Geplaatst door: diana 25.02.2007 11:35
inderdaad Ellen, waar zijn ze geweest vraag ik me ook af. het is maar een uitgestorven dorpje zoals zo velen in deze buurt, maar tijdens de bouvak kan het ook heelerg druk zijn zeker zoals eerder opgemerkt tijdens een bewolkte dag hebben schijnbaar meer mensen het zelfde idee als ik fijn een dagje erop uit om de omgeving te verkennen. op zo´n dag heb ik wel eens 3 en half huur gedaan om van estartit naar roses te komen. iets waar ik zonder file 35 minuten over doe. dus dat zegt genoeg over de mogelijke verschillen juli augustus en de rest van het jaar.
maar mensen blijven er verschillende gevoelens en gedachten over hebben.