Forum Onderwerp - Fietsen in de omgeving Platja d'Aro (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Sabine 23.02.2007 15:47
Wie is in deze buurt al eerder op vakantie geweest en heeft toen fietsen meegenomen?
Kun je in die omgeving fietsen (mag soms wel iets klimmen, maar niet te) en zijn er fietspaden aangelegd?
Heeft er nog iemand tips over fietstochtjes.
We zitten op camping Valldaro.

Joke 23.02.2007 19:15
Ik ben de afgelopen 2 jaar daar in de buurt met vakantie geweest en heb er geen fietspad gezien. Als men er fietst is het gewoon op de weg, en dat raad ik niemand aan (niet vanwege hellingen o.i.d., maar té gevaarlijk).

willem 23.02.2007 21:42
sabine,
ik ga al jaren op vakantie naar frankrijk en spanje, neem altijd mijn racefiets mee.
een groot gedeelte fiets je wat je bij ons noemt proviciale wegen.
in het begin is of lijkt dit eng, de reden vind ik omdat je het niet gewend bent.
als je er bent en je rijd met de auto let dan op het verkeer en de fietsers die je ziet, je zal zien dat 90% van de auto s rekening met de fietsers houd.
bij platja d aro ben ik nooit geweest, wel sant pere pescador en bij taragona.
fije vakantie

Geplaatst door: d 24.02.2007 09:28
Sabine, ik kom al jaren in deze omgeving en ga alleen op de fiets naar de bakker en soms zomaar naar het centrum vanwegen de drukte maar zomaar een stukje gaan fietsen door de omgeving heb ik nog nooit gedaan het komt wel veelvuldig voor de een groepje mannen van de camping er met de racefietsen opuit trekt dat doen ze meestal smorgens om 8uur of 8.30uur als het nog niet zo druk en warm is er komen grote namen uit de wielersport dus spanje is wel een fiets land
het zal wel klimmen en dalen zijn en ook een verschil om alleen of met 2e een toertochtje te doen of met een groepje mannen stevig te racen. ook fietspaden ben ik niet tegengekomen

lut 23.03.2007 14:50
Ik nam ze mee,zeker gemakkelijk om naar het rotsstrandje of de suppermarkt te fieten en overAL waar je fiets moet je uitkijken.Waar is het nIEt meer gevaarlijk?