Forum Onderwerp - dalimuseum in figueres (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: mia 12.03.2007 12:16
Wie is er al in het Dalimuseum in Figueres geweest ? Is het de moeite waard ? Op de website van het museum lijkt mij dat in hoofdzaak oudere werken / schilderijen van Dali tentoongesteld worden (de rest zit blijkbaar in de USA). Bedoeling is dat het ook voor de kinderen aangenaam is, zij hebben niet zoveel aan olieverf op doek, maar ik denk wel dat het leuk is als ze de meer surrealistische dingen kunnen zien.

Geplaatst door: gerda 12.03.2007 19:14
Hallo Mia
Wij zijn 2 jaar geleden in het Dali-museum geweest. Zelfs onze kinderen [toen 17-15-12 jaar] vonden het geweldig. Zeker niet alleen schilderijen! Veel te ontdekken en het is geweldig hoe al die surrealistische dingen bij elkaar gebracht zijn. Het is erg de moeite waard. Tip: er kunnen vreselijke lange wachtrijen zijn. Je staat dan op het plein voor het museum in de brandende zon[soms 1,5 uur]. Als je zorgt dat je er 'smiddags rond 15.30 uur bent hoef je nauwelijks te wachten. In het hoogseizoen is het tot 20.00 open. Heel veel plezier.

Geplaatst door: Koen 12.03.2007 20:55
Wij zijn er vorig jaar met onze kinderen geweest. Zelf vond ik het prachtig. Ook de kinderen (5,4,2) hebben genoten. Alles is erg speels, kleurrijk en toegankelijk. Zeker doen.