Forum Onderwerp - reis naar spanje camping las dunas (Gesloten voor reacties)

ivan 07.04.2007 21:24
hoi ik zoek nog een gezin dat met de caravan naar spanje vertrekt.
wij zijn een gezin met 3 kids ene van 13 maanden, ene van 5 jaar en ene van 13 jaar.wij vertrekken op 13 julli naar spanje camping las dunas vanuit belgie.
is er iemand die dan ook vertrekt zou tof zijn om samen te rijden en veiliger.
indien interesse laat iets weten.
groetjes ivan en gitta.

Geplaatst door: Kees 08.04.2007 12:06
Waarom wilt u dan samen rijden, omdat het dan veiliger is? U kunt tog gewoon alleen met je gezin met de caravan rijden. Wij gaan een weekje eerder dus dat kan niet!

ivan 08.04.2007 12:47
waarom ik wil samen rijden uiteraard is het veiliger met 2 caravans.
maar ook omdat dit mijn eerste trip is naar spanje,ik heb de ervaring nog niet.
en nee bang ben ik NIET.maar men moet ook niet de held uithangen.
groetjes ivan en gitta

Geplaatst door: Res 08.04.2007 13:40
Ivan: Ik zie meer tegen op het reizen in België dan Frankrijk en Spanje. Dit vanwege de wegdek in België. Je komt zelf uit België, dus dan moet dat geen probleem zijn.
Rotzakken, dieven, etc kun je overal tegenkomen. Ik ken werkelijk niemand, maar dan ook niemand die beroofd, bestolen is tijdens zijn kampeervakantie of onderweg op een parkeerplaats.
Normale fransen, spanjaarden zijn allemaal fatsoenlijke mensen, bereid om je te helpen. Net zoals de Belgen, Nederlanders etc.
Ik ken wel allemaal broodje-aap verhalen, maar die zijn alleen maar spannend en niet waar. Wij slapen niet aan de autobaan, maar mocht dat toch om de één of andere reden echt moeten, dan leg ik mij daar neer.
Ik zat op de parkeerplaatsen er meer over in dat mijn kinderen niet onder een (vracht)auto kwamen.
Ga je onderweg overnachten op campings?

Geplaatst door: Albert 08.04.2007 14:31
Inderdaad u hoeft je echt geen zorgen te maken, en er rijden zoveel mensen met een caravan wie richting Spanje of Zuid-frankrijk gaan. Wij zlef rijden altijd op een zondag en hadden ook een keer pech met de caravan binnen een half uur stond er iemand van de ANWB en die hielpen ons en konden binnen een uur weer verder rijden. Je wordt altijd geholpen ALS er iets is. Meestal verloopt de reis gewoon prima en je kunt gewoon met je eigen gezin gaan, gaat prima, en de tijd dat jullie gaan, dan gaan er heel veel!

Tukker 08.04.2007 15:00
Ivan
Het achter elkaar aanrijden is vele malen gevaarlijker dan zelf je route uitstippelen. Je probeert elkaar namelijk bij te houden en niet uit het oog te verliezen en dat is over een afstand van meer dan 1000 km.erg lastig.
Ik zou als ik jou was er rustig over doen en `s middags op tijd een overnachtingscamping zoeken.
Als je via de route soleil reist rij je op 13 juli gewoon met de grote stroom mee.

ivan 08.04.2007 20:17
hallo iedereen bedankt voor de positieve reacties, en ja mijn vrienden zeggen ook dat je beter zelf een route uitstippelt en met je gezin alleen rijdt.
eenmaal als ik bijna aan het einde van frankrijk ben ongeveer een 900a 1000km ga ik savonds op een camping overnachten en kom ik zaterdags goed uitgeslapen aan, het is tenslotte toch vakantie.
ik wens jullie nog een fijne vakantie toe.
groetjes ivan-gitta
naomi-chelsea-keyon