Forum Onderwerp - Welke dagen rijden jullie? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Manfred 15.04.2007 20:23
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, welke dag rijden jullie er heen?

Geplaatst door: Joyce 15.04.2007 20:38
Gewoon op zaterdag, zondag en maandag hoewel het dan wel wat drukker op de weg is. Als we een andere keus hadden (bijv. meer weken dan 3) dan zouden we in de week reizen.

Geplaatst door: Arnold 15.04.2007 21:50
Zaterdag + zondag! Heerlijke dagen om te rijden, geen vrachtwagen beide dagen echt ideaal!

harry 15.04.2007 21:51
Van zaterdag op zondag. S àvonds om 19.00 uur weg, zondags rond de middag op plaats van bestemming ( Pals)

Geplaatst door: Gerard 15.04.2007 23:36
Wij rijden bijna altijd eerste dag zaterdags en tweede dag zondag, gaat prima, geen vrachtverkeer. Veel maken problemen om op zaterdag te rijden, terwijl dat echt onzin is, je hebt GEEN vrachtverkeer en er is weinig woon-werk verkeer. Tuurlijk zijn er dan vakantiegangers op de weg, maar dat valt echt mee, zeker niet meer dan andere dagen en ik denk zelfs als je op zondag weg van huis vertrekt nog meer vakantiegangers op vakantie gaan dan op zaterdag. Wij rijden al jaren op zaterdag en het gaat prima!

kim 17.04.2007 18:36
Wij vertrekken zo gauw de vakantie begint. Dit jaar op donderdag dus! Als het te druk gewoon stoppen 't is tenslotte vakantie

anita 18.04.2007 14:36
We kunnen maandags op de camping. Als mijn man nog eerder vrij kan krijgen willen we donderdags vertrekken, vrijdags ergens overnachten, za en zo ergens in de buurt van Argeles en maandag weer een klein stukje rijden naar Spanje

Geplaatst door: Frits 21.04.2007 16:04
Als je in 2 dagen naar Spanje rijd, kan ik je aanrader om op zaterdag, de eerste dag en zondag, de tweede dag te rijden. Beide dagen geen vrachtverkeer, en je komt zondags pas langs Lyon en dan is het super rustig. Ook de weg tot de spaanse grens is zeker rustige! Veel mensen denken dat je op zondag het beste kunt vertrekken, dat vinden wij absoluut niet, want dan kom je smaandags morgen langs Lyon en dan is het niet te doen, veel woon-werkverkeer, dit geld overigens ook natuurlijk voor de weg tot de spaanse grens. Dus je kunt het beste op zaterdag vertrekken, en de tweede dag op zondag lekker rustig de rit afmaken, beide dagen weinig tot geen vrachtverkeer en geen woon-werkverkeer (dit schilt al héél wat!). Dus wij reizen niet meer doordeweeks vanwege het vele vrachtverkeer en woon- werkverkeer.

Geplaatst door: monique 23.04.2007 10:43
wij rijden meestal op do/vrij en dan via parijs-orleans -toulouse is een rustige prettige route. als je voor het middaguur voorbij parijs bent .

Geplaatst door: Sonja 23.04.2007 23:29
Wij rijden ook op zaterdag en zondag. De drukte op zaterdag is echt niet erg! Mensen denken dat, maar dat is alleen voorbij Lyon en misschien rond Parijs, maar valt echt mee! Wij rijden dus ook in twee dagen en komen dan op zondag voorbij Lyon, heerlijk rustig! Overigens is de zaterdag ook rustig, inderdaad als je verder dan Lyon komt (maar dat red je niet met een caravan erachter) dan is het een stukje drukker. Maar het eerste stuk (wij overnachten ook bij Macon meestal) op zaterdag is het gewoon goed te doen, en echt rustig (geen vrachtwagens). Wij rijden route du soleil!

Geplaatst door: Leo 28.04.2007 10:54
Ik ga met de vorige mee, zaterdag en zondag rijden! Wat iedereen al aangeeft beide dagen geen vrachtverkeer en ook bijna geen mensen die naar hun werk moeten. En ook het vakantieverkeer valt super mee! Wij reden altijd doordeweeks omdat we dachten dat het in het weekend te druk was. Maar wat ons opviel was dat wij nog altijd in de file stonden, dat kwam dan vooral door het grote percentage vrachtwagens! Nu rijden wij zaterdags+zondag, dit doen wij al 3 jaar en hebben bijna nog nooit file gehad, natuurlijk weleens, maar niet veel. Meestal als je rijd met caravan kom je niet verder dan Lyon en als je verder dan Lyon komt, dan zal dat in de avond zijn, dus dan is het absoluut niet druk! Mijn tip is rij op zaterdag + zondag! Wij hebben het rijden van doordeweeks en het rijden in het weekend meegemaakt en vinden het rijden in het weekend een stuk fijner!

Geplaatst door: Lydia 06.05.2007 19:35
Zondag + maandag, prima, ik snap de zaterdag niet!! Wij deden dat voorheen en stonden altijd in de file, vreselijk! Ik snap niet dat mensen toch op vrijdag of zaterdag rijden als ze van te voren al aangeven van grote druktes!! Doe dat gewoon niet, rijd op zondag+maandag dan weet ik zeker dat je denkt, ja die heeft gelijk!

Louis 06.05.2007 23:07
Wij rijden op zondag-maandag. 1e dag +/- 1260 km en de tweede dag een stukje van +/- 280 km.
Overnachten in Valros t.h.v. Bezier.
Wat de vorige ook al schrijven, in het hoogseizoen is er elke dag wel ergens een file maar op vrijdag, zaterdag veel meer kans op files.


Geplaatst door: Jan 07.05.2007 15:33
Ook zondag + maandag, perfecte dagen om te rijden! Ik weet zeker als je dat doet dat je niet anders wilt.

wil 07.05.2007 20:41
Hebben verschillende variatie's gedaan, door de week gegaan, inderdaad nog nooit file's gehad (wel altijd drukte rond Lyon). Vrijdag's ávonds vertrokken kwamen rond Parijs vast te staan 5.30 tot 9.00 uur 's morgens één of ander ongeval gebeurd toen.
Hebben ook heel vaak op de nacht van 13/14 juli gaanrijden.
14 juli feestdag in frankrijk, lekker geen vrachtauto's en ook weinig fransen op de weg.
Dit jaar voor het eerst in de geschiedenis krijgen de kids pas de laatste week van juli vakantie, dus vertrekt nu 's zaterdag s nachts, en komen maandagochtend aan in spanje

Geplaatst door: Jose 08.05.2007 11:03
Na jaren op zaterdag gereden te hebben, vertrekken wij de laatste 2 jaar op zondag en wij willen niet anders, perfect! Je komt de eerste dag al aardig ver en het is lekker rustig op de weg, geen vrachtverkeer, natuurlijk wel vakantieverkeer, maar valt zeker mee! Wij hebben nog niet in de file gestaan, wij blijven zeker op zondag en de tweede dag maandag rijden, perfecte dagen om te rijden, ik kan eigenlijk iedereen het wel aanraden!!

Geplaatst door: Fenna 12.05.2007 14:23
Ook wij vertrekken op zondag. En komen dan maandag op de camping aan in Spanje. Wij vertrekken 8 juli richting Spanje. Op zondag moet je eigenlijk rijden, want dan kun je lekker doorrijden. Echt perfecte dagen om te rijden, zondag +maandag, zeker doen!!

Geplaatst door: Jolanda 18.05.2007 19:23
Wij rijden altijd zondag en maandag. Hele fijne dagen om te rijden. Zondag geen vrachtverkeer, je komt dan vaak al heel ver. Maandag is dan een goede dag om aan te komen, het is dan overigens ook niet druk op de weg. Al met al zeker een aanrader om op zondag en maandag te rijden!

Geplaatst door: Nina 21.05.2007 13:56
Ook wij rijden de laatste jaren op zondag en maandag, hele fijne dagen om te gaan rijden, niet druk op de weg. Wij rijden dan altijd de route via Dijon-Lyon-naar de spaanse grens. Deze route is een hele fijne snelweg en heeft brede wegen. Op zondag rijden kan ik aanbevelen!

Geplaatst door: Margriet 30.05.2007 12:28
Wij rijden op zondag+maandag, gaat prima, bijna nooit file, dus aanrader!!

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2