Forum Onderwerp - te laat ?? (Gesloten voor reacties)

bert sr 13.05.2007 22:12
wij gaan 5 aug op vakantie naar de Costa Brava maar denken dat de echte vakantiepiek dan al achter de rug is .is dat ook zo of valt dat wel mee ?
wij zijn in het verleden weleens de laatste 3 weken van augustus op een franse camping geweest en deze liep de laatste week gewoon leeg.

dick 13.05.2007 22:20
Begin of eind augustus scheelt nogal. Eind juli en ook op 5 augustus is het topseizoen en na 15 augustus wordt het aanmerkelijk rustiger om pas eind september een handjevol toeristen over te houden.

Geplaatst door: nollie 14.05.2007 17:28
vorig jaar die periode aan de Costa Daurada: de nog nooit zo druk meegemaakt. De meeste spanjaarden hebben blijkbaar in augustus vakantie.

gertje 14.05.2007 18:52
Waarschijnlijk ligt de piek later dan gewoonlijk.
Regio Midden heeft nl. de laatste periode vakantie. Volgens mij is dat een groot deel van de Randstad. De laatste week van augustus wordt het waarschijnlijk weer rustiger.
Volgens mij hebben de spanjaarden ook in augustus vakantie.

wil 15.05.2007 20:12
Dit jaar hebben wij ook helaas late vakantie omdat we ook uit het midden v/h land komen.
Voor het eerst in de geschiedenis zo laat BAAAALLLUUUHHHHHHHH!!!!!!!!!
Maar meestal gaan we begin Juli weg en eind Juli terug, en dan gebeurd het vaak toch dat eind Juli nog verschillende nederlanders aankomen.
Eén geluk namelijk het grote deel van NL zit in het midden/randstad.
Dus dan begin de piek weer te komen. Alleen in Augustus zal het weer wat frisser zijn ben ik helaas bang voor.
Namelijk meestal als wij normaal vertrekken uit spanje eind Juli word het daar frisser.

Dus nog 2 jaartjes wachten tot we weer normaal begin Juli vakantie krijgen.

anita 15.05.2007 22:20
Wil, het weer is ook in augustus goed.

wil 15.05.2007 23:03
Ja maar ik heb liever 30 plus dan 20 pls

Ellen 16.05.2007 07:13
Snap niet waar je allemaal druk over maakt,vorig jaar laat en ook verplicht ivm schoolgaande kids en werk man,was leuke vakantie in Dordogne.Daarvoor zijn we vroeg,laat,net hoe het uitkwam met mijn werk of mans werk naar cote d,azur of Spanje-Costa Brava geweest,heel normaal hoor en echt daar was het altijd 25 plus,zwoele korte broeken avonden,wel gauw donker,veel gezelligheid,drukte in zeker al doe badplaatsen zoal Estartit,Blanes,Magrat nou noem maar op.Nog nooit druk gemaakt oh we zijn zo vroeg we zijn zo laat.Zonde!!!!!!
Wel kan ik me het voorstellen als je in de minder drukke zon onzekere gebieden terecht komt,zo wij dus vorig jr na 20 aug in einde van Dordogne,daar liep alles na week hard terug,jammer,maar niet veel van aangetrokken,dat zou ik in zo,n situatie wel ff meenemen in overweging want ook wij vinden zwoele avonden en flaneren op boulevard met gezelligheid erg leuk.

wil 17.05.2007 20:35
Ik maak me er niet druk over, nee dat niet maar mijn mening telt wel persoonlijk, en dan lever volledige vakantie van 1e t/m 3e of 2e t/m 4e week juli.
Gelukkig volgend jaar laatste jaar dat we door schoolvakantie zo laat moeten, daarna gaat de jongste ook naar voortgezet onderwijs, en behalve dat gelukkig ook volgend jaar het laatste keer is dat midden v/h late vakantie heeft, hebben de kids op voortgezet onderwijs altijd 2 weken eerder vrij dan basisschool.
En ik bepaal gelukkig zelf altijd wanneer ik zelf vakantie kan/gaat nemen. Dus na volgend jaar gelukkig nooiit!!!!!!!!!!! meer late vakantie.
En 25 plus BRRRRR veel te koud, liever 30 plus. En nog nooit eerder in spanje onder de 30 graden gehad. (kan wat mij betreft niet warm genoeg, vorig jaar gelukkig 3 weken vrijwel 40 + gehad)

leve de warmte.

Geplaatst door: Res 18.05.2007 11:45
Wil: ...hebben de kids op voortgezet onderwijs altijd 2 weken eerder vrij dan basisschool.
Dat is hooguit 1 week verschil en soms starten ze gelijk met de vakantie, maar soms heeft het VO een week langer ipv een week eerder.

Ellen 18.05.2007 15:48
Gelukkig maar dat iedereen dat anders ervaart en kun je het zelf plannen en zijn de weken in juli zeer belangrijk dan is het alleen maar toppie.Door je vormgeving van reactie kwam het echt over van mmmmmja,tis niet anders,bah volgend jaar nog een keer,dan lijkt het me toch dat je er ook heen gaat met ander idee........tis niet zo warm,we zijn laat ect ect,maar goed wij zitten nu bij middelmoot en volgend jr vroeg.Veel plezier alvast.

wil 21.05.2007 19:16
@ res.......

Ik heb 2 kinderen die op het voortgezet onderwijs hebben gezeten, inmiddels nog 2 kinderen die op school zitten, waarvan de oudste van deze 2 net als vorig jaar 2 weken eerder thuis is ivm vakantie, en de 2 oudere kinderen die inmiddels beide werken, hebben altijd minimaal 2 weken eerder vakantie gekregen dan de kinderen op de basischolen.
En hij gaat ook anderhalve week later naar school (boeken/lesrooster) en zelfs daadwerkelijk 3 weken later echt van start met leren.
En het betreft hier een HAVO klas, de oudste zat de eerste jaren op dezelfde school, en de tweede heb altijd op een andere school (VMBO) gezeten, en in deze jaren nooit andes geweest. Ruim 9 weken vakantie.

Verder vind ik het gewoon fijn om in JUli te gaan, gewoon in de piek.

wil 24.06.2007 15:55
Nog even aangeven dat ik inderdaad gelijk heeft m.b.t. de extra/eerdere vakantie.
Onze zoon op het VO. moet deze a.s. week nog naar school, in de eerste week van juli moet hij nog even zijn boeken inleveren, en dat soort dingen, en donderdag de 5e juli is zijn laatste schooldag.
Dus inderdaad 2 weken eerder dan het basisonderwijs.