Forum Onderwerp - Zwart doek als zonwering (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Helene 01.06.2007 10:50
Op camping-frankrijk heb ik eens iets gelezen over een zwart doek met gaatjes wat gebruikt werd als zonwering en in spanje te koop is. Ik kan het daar op het forum niet meer terug vinden. Dit jaar gaan we voor het eerst naar Spanje en wil voor dit doek gaan kijken. Weet iemand waar ik dit doek in de buurt van Sant pere pescador kan krijgen of weet iemand een campingzaak daar in buurt.
Alvast bedankt!

Helene

Miranda 01.06.2007 11:40
Hoi Helene,
Dit soort camouflage doek hebben wij vorig jaar gekocht in een camping zaak in Sant Pere Pescador( winkel staat overal met reclame borden aangegeven), je kan het per meter kopen.Het is echt ideaal.
Wij waren vorig jaar op Las Dunas en hebben er erg veel plezier van gehad, en gaat dit jaar zeker weer mee.
Hier in Nederland heb ik het nog nooit gezien.
Groetjes Miranda

wil 01.06.2007 20:06
Hoi,

Vorig jaar hebben wij dit doek ook gekocht in EmpurioBrava (bij tuincentrum) kon je per strekkende meter kopen. Het was zo'nbeetje de enigste daar nog in de buurt waar het te koop was.
In de winkel in St Pere Pescador zijn wij ook geweest voor iets anders maar daar was deze uitverkocht, en volgens deze vrouw die Duits sprak (hollands verstond) was het bijna niet te verkrijgen, en steeds uitverkocht.
In Empurio was het op meerdere plaasen te koop en dit ligt ongeveer 8 km van St Perpescador.
Maar dat even terzijde.
Dit spul (net) is ideaal, laat wel wind door je kan er gewoon doorheen kijken (open gaten) maar merkwaardig geen zon. Ideaal spul, ik kan het iedereen aanraden.
Nemen het dit jaar weer mee, en volgens mij is het ook bij de HEMA tijdelijk te koop (Bron onze dochter werkt daar).


Geplaatst door: Res 01.06.2007 20:27
En wat doe dan met dat doek? Als luifel, gordijnen of gebruik je dat over de auto?

anita 01.06.2007 23:00
wij stonden op amfora en hebben het daar gekocht.

Geplaatst door: Res 01.06.2007 23:18
Anita, waar gebruik je het voor? Ik dacht om extra lakens mee te nemen. Maar als ik jullie hoor kan ik beter op jacht gaan naar het zwarte doek.

gw 02.06.2007 00:43
je gebruikt het als schaduwnet. Ziet het ook op de markten in Spanje. Je hebt het in de kleuren groen en zwart. Je koopt er touw en speciale plastic "knijpers" bij al waar je het touw doorheen doet en bevestigt het aan de bomen.

anita 02.06.2007 08:29
Wij stonden op een plek zonder schaduw, achteraf heerlijk want 's avonds koelde het lekker af en bij de mensen onder de bomen bleef de warmte hangen. Op mijn homepage http://home.planet.nl/~geest357/home.htm foto's kan je het een beetje zien. We waren met 5 mensen en 4 vd 5 wilden lekker in de schaduw. Het doek hadden we vastgemaakt aan de voortent.We hadden 2 losse stokken neergezet, over waslijnen hing het doek ook aan 1 zijkant. Als we 's middags terugkwamen spanden we ook aan 1 kant een laken en als de zon weg was, ging het laken weer weg. Zo'n zwart doek filtert het zonlicht, maar je kan er wel doorheen kijken, dat is het voordeel. Ik zou nu geen laken gebruiken maar een tarp kopen of zelf maken vb http://www.obelink.nl/ws/aanbiedingen.asp?pagina=1&gezocht=1

anita 03.06.2007 08:56
Ik heb ook een foto waar het duidelijk op te zien is, dat je er goed door heen kijkt, heb je interesse dan moet je me even mailen

Wilma V. 03.06.2007 21:32
Dit doek kun je vergelijken met camouflagenetten, zoals ze die in het leger gebruiken. Doordat de wind er gewoon doorheen kan gaan, is het minder gevoelig bij storm. Ideaal voor aan de Costa Brava dus :)

Geplaatst door: Helene 04.06.2007 08:04
Allemaal harstikke bedankt voor de informatie.

Helene

Geplaatst door: Res 05.06.2007 00:05
@Anita: heb je foto bekeken, het is een soort luifel. Dank je ik ga op jacht in Spanje naar het zwarte magische doek. Lijkt mij super handig, laat de lakens wel thuis.

Geplaatst door: anita 05.06.2007 08:31
wij hebben er een soort luifel van gemaakt, vast gemaakt aan de voortentstokken en d.m.v. 2 stokken en bindtouw

josé 09.06.2007 21:45
bij obbelink hebben ze ook een schaduwdoek [zie bij de windschermen],weet iemand of deze de zelfde zijn,als waar het hier over gaat?

Geplaatst door: sandra 10.06.2007 22:53
helene
dat doek is te koop bij tuincentrums maar is snel uitverkocht.wij hebben het vorig jaar gekocht heel fijn
succes sandra

Geplaatst door: Helene 11.06.2007 08:00
Sandra.
Bedoel je de tuincentra in Nederland of in Spanje?

Groet,
Helene

wil 12.06.2007 19:32
Ik weet ongetwijfeld dat ze Spanje bedoeld, wij hebben het ok in Spanje gekocht, bij een tuincentrum in Empurio_brava.
Op de rotonde naar ROSAS zit een tuincentrum, en daar is het gehele tijd voldoende te koop geweest. maar omdat niemand het daar verwacht had, was het daar voor een ieder daar nog te krijgen.
In breedtes van 2.00 / 2.50 / 3.00 meter breed.
Zelfs als je er van zou houden ook in Groen , Beige te krijgen daar.
Volgens een Spaanse vrouw daar allemaal het zelfde effect, maar wij kozen gewoon voor zwart.

toos 30.07.2007 20:37
voor degenen die nog op vakantie gaan richting Las Dunas(St Pere Pescador)dit schaduwdoek is te koop op de camping in alle kleuren en maten.Wij hebben een schaduwdoek gekocht van 4x2 voor € 11,=

ivan 30.07.2007 22:14
wij zijn juist terug van camping las dunas.
een prachtvakantie gehad super goed .
en ja daar in de winkel kun je ze inderdaad kopen.
mvg ivan

toos 03.08.2007 11:46
Ik heb bij de campingwinkel van camping Las Dunas,St.Pere Pescador, een schaduwdoek gekocht,vorige week,zwart,2x4 meter voor 11 euro.Ze hebben ze in alle kleuren en maten.Heerlijk om eronder te zitten,de zon wordt echt gefilterd.