Forum Onderwerp - overnachtings plaats langs snelweg zuid frankrijk. (Gesloten voor reacties)

wil 12.06.2007 20:51
In 2004 kwamen wij terecht op een bewaakte overnachtingsplaats in zuidfrankrijk langs de snelweg.
Het betroft een caravanplaats die om het uur werd gecontroleerd door de Politie en ook de Security langs de snelweg kwam ééns per uur controleren.
Dit gaf ons een veilig gevoel, juist omdat we andere mensen hier spraken die al jaren en jaren hier kwamen.
In 2005 kwamen we onbedoeld weer op deze plek terecht en besloten daar maar weer te overnachten. Het was daar lekker gezellig, mensen die in een tentje langs de weg lagen, sommige sliepen op de bank, of lui in hun auto met de deuren gewoon open, wederom iedere uur controle van politie en security dus een veilig gevoel. Ik heb deze plek toen in de TomTom vast gelegd, en in 2006 hadden we besloten om daar weer te overnachten, en wat bleek, het gehele terein was opgebroken, en de benzinepomp annex wegrestaurant (meer een wasgelegenheid en broodje bal idee) werd op de schop genomen en er was een geheel nieuw parkeer terrein voor vrachtwagens aangelegd (waren ze ook nog mee bezig toen). We hebben daar toen overacht met ons nog enige andere caravans en campers.
In de hoop dat in 2007 weer het speciale caravan terrein klaar is willen we hier weer overnachten, maar ik heb inmiddels een nieuwe auto met ingebouwde navigatie, en dus de TomTom niet meer, waardoor ik nu niet meer weet waar dit terrein is. En nu kan ik nauurlijk zodra ik Orange voorbij ben alle benzine pompen wel gaan bezoeken in de hoop de juiste te vinden, maar via deze weg hoop ik dat iemand weet waarover ik spreek.
Het is volgens wat ik nog weet te herinneren nog geen of ongeveer 300 km van de Spaanse grens is.
Ik dacht tussen Orange en Montpellier.

Wie weet wat en/of waar ik bedoel?
graag een zo nauwkeurig mogelijke lokatie, zodat ik ´m weer kan programeren in de navigatie.

En nu geen discusies a.u.b. over waarom overnachten langs de snelweg, en waarom niet op een camping.
Daar heb ik het volgende op te zeggen.
Wil tot begin van de avond kunnen doorrijden en ´s morgens vroeg weer kunnen gaan rijden (campings gaan niet tussen 5 en 6 uur ´s morgens open om te vertrekken) om zo op tijd op de plaats van bestemming te arriveren.
En heb geen zin om zinloos te gaan zoeken naar een camping waardoor ik de snelweg moet verlaten.

Pojo 13.06.2007 07:10
Misschien dat je dit berichtje beter op de forum van Frankrijk zet,daar zijn er meer personen die dit lezen en je er mee helpen
gr. pojo

wil 13.06.2007 09:13
Sta ook al op frankrijk, maar bijnaalle mensen die ik in de afgelopen 3 jaren daar gesproken hebben gingen allemaal naar Spanje toe, omdat je al zover in Frankrijk zit.
Dus het is een favoriete/bekende parkeerplaats voor Spanje gangers.

kim 17.06.2007 11:30
Wat jammer dat niemand hier op reageert want het lijkt mij een prima manier van overnachten. Wij hebben vorig ook op een parkeerplaats tussen caravans overnacht waar ook geregeld politie langskwam maar weet niet meer welke parkeerplaats dit was! en inderdaad je bent zoveel vrijer in je gaan en komen het gaat ons dus echt niet om een paar tientjes voor de overnachtingscamping

Geplaatst door: Peter 17.06.2007 11:45

ferry 02.07.2007 00:21
ja ik rij al jaren die kant ui maar ik overnacht altijd op parkeerplaat montelimar ongeveer van uit denbosch gerekend 1056km goede parking met bewaking en alle faleitere voor zienigen restorand douce wc tank plaats en je kan er ook een tend op zetten of vouwwagen uitklappen echte aan rader en kost niets veel plezier gr ferry

wil 02.07.2007 19:00
Deze overnachtings plaats langs de snelweg komt aardig overeen met het gene ik zoek,
als we over dezelfde hebben, kan het dan zo zijn dat deze vorig jaar ivm het opnieuw inrichten van het terrrein was opgebroken.
Namelijk op de plaats waar wij stonden, hadden we ook douche's, ook eet gelegenheid, en ook de vouwwagen (hebben wij dan wel niet) kan daar opgezet worden, hebben dit tenminste daar ook wel gezien dat deze daar opgezet werd.

Geplaatst door: nollie 06.07.2007 12:41
dit heb ik gevonden:
http://www.airecampingcar.com/aire_camping_car_gps.php/147-Montelimar%20Est
wellicht interessant om ook andere stopplaatsen op te zoeken