Forum Onderwerp - zaterdagavond 21 juli gaan rijden (Gesloten voor reacties)

nikki 13.06.2007 15:32
Vorig jaar gingen we s'nachts om 1.00 rijden maar dit jaar willen we om 21.00 gaanrijden op 21 juli,zodat we zondag al
lekker vroeg op een camping terecht kunnen,we rijden met 2 kinderen van 6 en 8 jaar + een hond.
Raden jullie dit tijdstip af of juist niet.

wil 13.06.2007 19:28
Als je goed tegen rijden kan op het meest cruciale moment dat de meeste mensen beginnen te knikke-bollen (moment dat iederen slaap krijgt) waarom dan niet, maar ik zelf zou eerder gewoon 's nachts om een uur of één of twee pas gaan rijden, kinderen zijn dan meestal moe,omdat ze uit bed gehaald worden en meestal als je vroeg vertrek, zijn ze meestal nog wakker, of worden vroeg wakker tijdens de rit.
En om een uur of 4 's morgens lastige kinderen in de auto ik moet er niet aan denken.
De mee nachtelijke ongelukken gebeuren dan ook meestal rond één uur 's nachts omdat dan de slaap bij zo'n beetje iedereen begin toe te slaan. (Overgaan van licht naar donker, turen, stilte)
Terwijl als je 's nachts vertrekt, je eerst waarschijnlijk nog een aantal uren heb geslapen waardoor je uitgerust achter het stuur stap.
En na zo'n 3 a 4 uur rijden begin het daglicht en dat is wel zo prettig toch..............

Ik zou het niet aanraden en/of doen, maar dat moet je zelf weten.
Zijn zelf de afgelopen 3 jaren om ongeveer een uur of 5 's morgens vertrokken.
En dat is ons heel goed bevallen.
Ook weleens 's nachts tussen 24.00 en 1.00 uur, maar uiteindelijk met een paar uur langer rust, kwamen we op het zelfde tijdstip aan op onze overnachtings plaats, omdat ik net door de extra rust langer door kon rijden.

sandra 13.06.2007 21:17
ik zou dat niet doen . wij rijden met onze kinderen van 4 en6 jaar om 5 uur smorgens aan en reiden dan een hele dag door. wij zijn savonds om 21.00 in spanje op de camping

nikki 13.06.2007 22:28
Vorig jaar zijn we om 22.00 vertrokken uit spanje en
dat ging toen zo goed dat we in een keer naar huis zijn gereden,de kinderen hebben toen tot s'morgens
8.00 geslapen in de auto daarom wilde we eindelijk
weer s'nachts rijden want het ging echt perfect.

Jan 14.06.2007 12:32
Als ik het goed begrijp rijden jullie alleen met een auto? Anders is het gewoon niet te doen en levensgevaarlijk! Hoeveel km is het eigenlijk? 1400? Veel om in 1x door te rijden is onze mening! We hebben het ook gedaan , en dan naar Vias. Om 23.30 vertrokken en in 1x doorgereden. Met de nodige pauzes! Maar na aankomst waren we totall-los! En dan nog wel zonder kleine kinderen!

nikki 14.06.2007 13:27
Wij rijden met caravan en toch ging het heel goed
misschien scheelde het dat we uitgerust waren van de heerlijke vakantie en de kinderen juist heel moe van de vakantie,mijn man heeft s'middags wel 2 uur geslapen
en was toen zo fris als een hoentje.Pas toen we thuiskwamen was hij er helemaal doorheen.Vanaf luxemburg stopte we wel vaker om het uur soms maar toch

Geplaatst door: Edith 14.06.2007 16:10
Wij zitten nu in zuid-frankrijk, dicht bij de spaanse grens, maar wij doen het in twee keer, de kinderen vinden het ook leuk om ergens een nachtje te overnachten! Wij rijden zonder caravan, wij vertrekken rond 7.00uur en gaan dan om 15.00uur ergens overnachten, volgende morgen weer rond 20.00/21.00uur weg en komen dan meestal rond 13.00uur aan op de camping!

Jan 14.06.2007 18:01
Nikki, je bericht komt niet geheel op het forum te staan! Ik denk dat je wilde eindigen met :"en toch was het onverantwoord!"?
Wisselen jullie dan ook niet onderweg?
Je moet weten dat op het eind van zo'n lange rit de bloeddruk enorm gaat stijgen. Is wetenschappelijk aangetoond! Dat er op het laatst elk uur gepauzeerd word is al een teken aan de wand! De reacties lijken wel goed maar die zijn toch wat vertraagd!
Echt waar! Mijn advies is "doe dat aub niet meer, zowel voor je kinderen als voor je medewggebruikers."