Forum Onderwerp - De route naar Spanje (Gesloten voor reacties)

Miranda 14.07.2007 22:23
Wij zijn eens vanaf Spanje via Toulouse en Limoges naar Nederland teruggereden. We gingen via een camping in de Dordogne, daarom kozen we deze route. Wil je snel naar Spanje, neem dan NIET deze route. Ik dacht dat er geen end aan kwam! Het zijn toch wel wat extra kilometers die je maakt. Zonder caravan is via Millau de snelste route, met caravan via Lyon.

petra 15.07.2007 21:26
wij zijn vorihg jaar over toulouse gegaan en dat is ons prima bevallen gaan dit over een aantal weken zeker weer doen. Het is hier veel rustiger, minder bergen het is wel iets om, maar er zijn hier weer minder tol wegen.

Mirjam ( 2) 17.07.2007 22:27
Wij gaan heen via Toulouse ( weekje Tarn et Garonne ) en terug via CF vanwege een fantastich overnachtingsadresje nabij CF:)
Maar over de hellingen en bochten: ik heb via google earth een aardige indruk gekregen en het lijkt mij mee te vallen.
Mijn zoontje heeft last van wagenziekte bij ( langdurig )teveel bochten, las ik jullie reaktie's lees begin ik te twijfelen.....

Louis 10.08.2007 23:09
Net terug van drie weekjes costa brava, heen via CF (A75) gereden en terug via TL (A20). Beide heerlijk rustig (veel rustiger dan via de R d Sol) Heen op zondag gereden en terug op donderdag. Gezien de weg gaat mijn voorkeur nu uit naar de A20. Is wel 37 km langer dan over CF maar veel ontspannender om te rijden dan over CF.

Geplaatst door: Marlijn 11.08.2007 00:53
Wij zijn vrijdag avond terug gekomen vanuit Spanje, wij hebben route du soleil gereden. Ook wij zijn de heenweg zondags vertrokken en de terugweg donderdags vertrokken richting huis. De reis ging prima, wij hebben de heenweg alleen in Lyon 15 min in de file gestaan en verder geen file gehad, ook de terugweg geen file! Wij vinden route du soleil echt fijn rijden en druk? Wij reizen altijd op zondag+maandag en dan staan wij (bijna) nooit in de file. Terugweg op donderdag+vrijdag ook (bijna) nooit. Op de a7 tussen Lyon en orange is het inderdaad druk op zaterdag, maar verder niet!

Geplaatst door: Ine 13.08.2007 19:01
Via route du soleil! Gaat prima, bijna nooit file, fijne wegen. Dus alleen maar positief! Ook leuk om gewoon door Lyon te rijden!

Geplaatst door: Edith 14.08.2007 17:16
Het wordt een beetje standaard, maar ook wij gaan via route du soleil naar Spanje toe. Wij hebben al heel wat routes gerpobeerd ( via clermont ferrand, via limoges), maar vonden route du soleil het fijnst gaan en dat ging ook het snelst! Wij rijden al heen op zondag + maandag en terug altijd op woensdag+donderdag of donderdag+vrijdag! Deze dagen heb je ook bijna nooit file, deze keer weer op deze dagen gereden en geen file gehad, zelfs niet bij Metz waar dit jaar iets wegwerkzaamheden waren!

Hans 03.09.2007 21:13
Wij gaan dus veel liever NIET via de route soleil. Zeker als je op zaterdag in juli moet reizen is de route over Clermont Ferrand veel prettiger. En 2 uur extra: wij hebben het nooit geklokt maar vinden de route veel rustiger. Oke, je moet over Parijs, maar als je dat goed plant is dat helemaal geen probleem. Daarna is het alleen maar rust, rust en nog 'ns rust. Over Lyon heeft als voordeel dat je tot Dijon (als je via Luxemburg of -beter- via Reims rijdt tenminste) een relatief rustige route hebt. Maar daarna wordt het snel drukker. Zeker het stuk tussen Lyon en Orange is (ik spreek dus nog steeds over zaterdagen in juli) heel druk. En mooie parkings vindt je juist op de "nieuwe" A71/A75.

Geplaatst door: Corrie 04.09.2007 12:23
Wij gaan via route du soleil. Het gaat altijd super! Het stuk van Lyon orange nooit file gehad. Wij rijden met caravan en rijden zondag + maandag. Dus komen maandag bij Lyon - Orange aan, gaat altijd super, gewoon rustig! Als je op zaterdag het stuk rijd tussen Lyon en orange is dat inderdaad een stuk drukker, maar rijd gewoon niet op zaterdag als kan! Zondag+maandag perfecte reisdagen! Doen dit nu al een aantal jaren en gaat altijd heel goed, veel rustiger op de weg. Je hebt natuurlijk wel aardig veel vakantieverkeer op de weg, maar geen vrachtwagen en woon- werkverkeer!

Geplaatst door: Aafke 04.09.2007 17:53
Via route du soleil, nog nooit andere route geprobeerd. Gaat altijd goed over route du soleil, dus waarom andere route. Wij hebben bijna geen file. Goede parkeerplaatsen en goede overnachtingscampings. Wij rijden ook op zondag + maandag! Terugweg meestal donderdag + vrijdag, gaat ook meestal goed!

Geplaatst door: Andre 05.09.2007 16:59
Via route du soleil. Goede route met goede wegen, goede en genoeg overnachtingscampings en goede en genoeg parkeerplaatsen langs de weg. Het is ook de snelste route. Het is wel beter om inderdaad niet op zaterdag tussen Lyon - Orange te rijden. Ook wij reserveren meestal de camping vanaf maandag. Wij vertrekken dan vanuit Nederland op zondag, overnachten dan rond Macon en rijden maandag verder naar onze camping in Spanje. Gaat altijd prima!

Carla 11.09.2007 10:03
Wij komen uit het westen en nemen de route;
Heienoordtunnel, Gent, Lille, Parijs, Limoges, Toulouse.
Schitterende route en erg rustig. Als je wilt overnachten heb je in de dordogne mogelijkheden ten over. Dit jaar zijn we op advies over Clermont F. gereden, NOOIT meer. Tot C.F. gaat het goed , maar dan die hellingen! 7% gedurende 15 km. En daarna de afdaling, slinger de slang. En dat blijft zo tot de kust! Zonder caravan vast heel mooi (brug Milau), maar met caravan vermoeiend en doodeng.

Geplaatst door: Ria 11.09.2007 12:23
Wij komen ook uit het westen. Wij hebben alle 3 de routes gereden ( route du soleil, CL. Ferrand, Limoges-toulouse). Ook voor ons geen CL.ferrand meer, het is een mooie route, maar niet fijn rijden, helling op en helling af en dan ook nog steile hellingen! Via Parijs- limoges - toulouse is een goede route, wij hebben geen files gehad, maar waren wel veel langer onderweg (Er kwam geen einde aan) dan de route du soleil! Dus wij kiezen route du soleil, dat is ook een prima route en ook bijna nooit files, rijd altijd goed! Wij rijden dan vanuit het westen via Maastricht - Luik - Luxemburg - Dijon - Lyon - Orange en dan richting de spaanse grens!

marijke 04.01.2008 19:26
hallo marco

ik las je berichtje op spanje-camping.nl (17-06-2007)
mag ik je vragen hoe en of waar jullie overnacht hebben?
wij gaan dit jaar met de caravan naar spanje, en willen ergens bij metz en orange overnachten. (frankrijk)
we willen echt op een gezellige camping overnachten, het liefs met zwembad!
misschien dat jullie enige ervaring hiermee hebben.
alvast heel erg bedankt voor je reactie.
groeten marijke

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 2 van 2