Forum Onderwerp - Luik (Gesloten voor reacties)

johan 01.07.2007 11:19
vorig jaar zijn wij door luik gereden en hebben ons 3 keer verreden(stom).
Nu moeten we er weer doorheen,en ik krijg het nu al benauwd als ik er denk.
Wie kan mij tips geven en waar moeten we op letten.
Wij rijden via Maastricht-Luik-Luxenburg (naar Spanje)
met een vouwwagen.
Alvast bedankt.

Geplaatst door: Res 01.07.2007 11:55
Misrijden? Huhhh. Je kan er toch om heen, met een caravan mag er niet eens doorheen.
Volg je toch "Ardennen" of staat dat bordje er niet meer? Of E25 of A26.
Of let op andere NL-caravanners, als die massaal afslaan, moet jij het waarschijnlijk ook.

Geplaatst door: Res 01.07.2007 11:57
Ik lees net "dat je met vouwwagen bent", maar volgens mij mag je ook niet met een vouwwagen door Luik heen. Heeft iets te maken met max lengte.

johan 01.07.2007 12:08
Sorry.
ik bedoel ook eromheen.
maar vorig jaar zijn wij op een of andere mannier er doorheen gegaan.Wat natuurlijk niet mag.
Nu is mijn vraag wat had ik verkeerd gedaan. En hoe kom ik er omheen




Geplaatst door: Res 01.07.2007 13:03
Volgens mij moet je vóór Luik eerst een stuk richting Brussel en daarna weer richting Luxembourg.

wilmav 01.07.2007 13:14
Op de 1 of andere manier deden wij het ook bijna ieder jaar weer fout. Je volgt gewoon de borden en ineens kom je een bord tegen waarop staat dat je als auto met aanhanger verplicht moet afslaan. Zodra je die weg dan volgt, kom je in Namen uit
:( Vorig jaar hebben we gewoon de borden E25 (Luxemburg) gevolgd en ging het wel goed. De route wordt al via de juiste weg aangegeven, dus je moet je niet in de war laten brengen door de andere bebording. Succes !

anita 01.07.2007 23:36

ferry 02.07.2007 00:08
zorg dat je voor dat je luik in rijd aan de rechter kant zit en voor de brug rects af gaat ongeveer 75 meter voor de brug of viaduct en goed op let wand ze geven het wel aan maat vrij laat als je het bord ziet dan ben je er ook tiepis belgies u had hier af gemoeten

Geplaatst door: nollie 02.07.2007 16:23
ik ben afgelopen weekend met de auto en de caravan door Luik gekomen en alles is goed gegaan.
als je uit de richting Maastricht komt ga je eerst richting Brussel
op een gegeven moment geven ze ook Luxemburg aan dan moet je direct maken dat je LINKS kunt voorsorteren, er staan daar overal borden met maximum hoogte 4 m maar dat is geen probleem met ons toeristisch verkeer. houd je dan rechts aan dan ga je inderdaad ook richting Luxemburg maar dan via Namen en dan rijd je een heel stuk om.
De weg die je dan volgt gaat voor je gevoel dwars door de stad maar gelukkig wel met tunnels
Als het niet te druk is ligt Luik binnen de 20 min achter je

Ons Mio GPS systeem heeft ook hier niet gefaald

wil 02.07.2007 19:31
Na jaren maastricht Luik, Luxemburg gereden te hebben, ben ik vorig jaar anders gereden namelijk Antwerpen, Brussel, Luxemburg.
Afstand was nagenoeg het zelfde, maar de bekende heuvels van Luik laten liggen, en uiteindelijk zelfs bijna een uur tijdwinst gehad.
Naturlijk maakt het uit waar je vandaan komt, maar in ons geval regio Utrecht had ik twéé keuze's.
Of A-2 naar Maastricht (Zoals al jaren gereden), of via A-27 Breda.
Uiteindelijk is onze afstand naar Maastricht al 200 KM, terwijl je met 150/160 KM Brussel al voorbij bent.
Dus dit jaar weer via Antwerpen, Brussel.

Patrick 12.07.2007 11:18
Voor wie naar Spanje reist.... Waarom via Luxemburg (en Luik)????
Sinds een paar jaar via Antwerpen, Parijs en Millau. Echt een aanrader! Aleen de rondweg Parijs is druk maar verder rij je overal in alle rust door. Bovendien betaal je veel minder tol. Na ongeveer 900-1000km (gerekend vanaf Utrecht) zijn er volop campings voor de overnachting, dus geen stress meer in de omgeving van Lyon!

En nou niet massaal via deze route want dan sta ik volgende week wél daar in de file!



wil 14.07.2007 20:55
Heb ook één keer gereden via Antwerpen, Lille, Parijs.
Echt eens maar NOOIT MEER.
Uren stil gestaan bij Parijs en dat al 's morgens voor 6 uur.

Dus ik/wij nooit meer.

Miranda 14.07.2007 22:17
Oooh, ik herken dit! Ook wij zijn een paar keer via Luik gereden en ik weet niet wat het is, maar ergens staat er iets verwarrends op de borden waardoor je rechts aanhoudt, maar links had moeten blijven (of was het nou andersom?). En elk jaar wist ik niet meer hoe het zat... zucht... nam ik wéér de verkeerde beslissing... gingen we weer, tunnel in, tunnel uit.... was manlief wéér niet blij (maar wist het zelf ook steeds niet meer).
Nu rijden we via Parijs - Clermont Ferrand - Millau. Parijs kost me ook altijd wat zweetdruppeltjes, maar lukt wél! En is volgens mij ook korter!

Geplaatst door: Gerard 26.07.2007 20:08
Wij komen net terug uit Spanje en zijn via Route du soleil gereden, ging super! Geen 1 keer file gehad, alleen heel even langzaamrijdend verkeer bij Metz! Het ging allemaal prima, het eerste stuk hadden wij wel last van de wind!

Geplaatst door: Youp 28.07.2007 11:39
Wij zijn gister thuisgekomen vanuit Spanje en zijn ook via Route du soleil gegaan, de reis is prima verlopen, er waren wegwerkzaamheden bij Metz heenweg niks van gemerkt, totaal geen file, terugweg kleine opstopping, maar deed niet meer dan 5 min, dus ging allemaal prima! Fijne route!

johan 28.07.2007 17:24
We zijn Dinsdagavond thuis gekomen,vanuit Spanje.
Het was lekker rustig op de weg.Geen file's niets.
En ja hoor we zijn dit keer eens goed door luik gereden.
Bedankt voor de reacties.

ivonne 14.08.2007 19:37
Het grote voordeel van de route via namen vind ik de verlichting, de hele weg is verlicht, hartstikke fijn doorrijden, ik vind dat 's nachts super.

Hans 03.09.2007 21:18
Troost je, wij zijn ook bij Luik verkeerd gereden. Zaten ook ineens op weg naar Namur (Namen). Terwijl wij gewoon via route via "de muur" wilden rijden.

Is ons ook al een paar keer binnendoor in Belgie overkomen. Dit ligt aan de bewegwijzering (onlogisch, onduidelijk en onhandig).