Forum Onderwerp - verkeershinder Nederland (Gesloten voor reacties)

wilmav 06.07.2007 21:48
Wij vertrekken morgennacht naar Spanje en rijden altijd de Route du Soleil. We gaan in Nederland via Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Maastricht. Nu zijn er bij Eindhoven echter wegwerkzaamheden en schijnt de weg daar dit weekend afgesloten te zijn. Nu weet ik dat er veel lezers hier ook dit weekend gaan vertrekken: waar gaan jullie langs ivm de werkzaamheden ? Ik herinner me nog van een aantal jaren geleden dat de weg van Nijmegen naar Venlo een 2-baansweg door allerlei dorpjes was. Dit is wel de route die door de ANWB wordt geadviseerd dit weekend. Maar ik zie ons daar nog niet zo snel 135 km lang over die weg rijden. Heeft iemand van jullie een goed alternatief ? (niet via Brussel)

Geplaatst door: Wilco 07.07.2007 00:21
Hallo Wilmay, wij gaan zondagmorgen richting Spanje en rijden precies dezelfde route, weten ook niet hoe het gaat bij Eindhoven. Zal wel goed aangegeven staan, maar inderdaad misschien weet iemand er meer over?! Maar voor die paar wegwerkzaamheden gaan wij niet speciaal een andere route rijden. Wilmay overnachten jullie ook ergens? Wij vertrekken zondag morgen vanuit Noord - Holland om 5 uur vertrekken en dan te overnachten bij Macon, fijne overnachtingscamping!

Geplaatst door: Wilco 07.07.2007 11:15
Via Den Bosch de Zuid-Willemsvaart te gaan volgen via Helmond en Nederweert misschien een optie?! Ook via Nijmegen naar Venlo is er een prima snelweg. Daar kun je richting Maasbracht de A2 weer op. Of gewoon via Duitsland, bij Venlo de Duitse grens over of bij Arnhem.

Geplaatst door: Wilco 07.07.2007 11:24
Wilmay, wij rijden waarschijnlijk via Nijmegen - Venlo. qua kilomoters is het bijna niet om! het is 20 km om, dus is heel goed te doen! En dan gewoon naar Maastricht - Luik - Luxemburg, altijd goed te doen! Wij vertrekken rond 05.00uur, nu het 20km om is, kan je altijd kwartiertje of halfuurtje eerder vertrekken, dan heb je al die 20 km ingehaald. Via Nijmegen - Venlo schijnt een goede snelweg te zijn!

Geplaatst door: Wendy 07.07.2007 11:28
Wilco is inderdaad een goede optie! Ik kan in ieder geval aanraden, mensen die nu of morgen nog vertrekken en die in het Oosten wonen, dat die in ieder geval over Duitsland rijden, daar zijn geen problemen op de weg en is ook een goede route!

wilmav 07.07.2007 22:20
Ik was in de war: niet de weg Nijmegen-Venlo is 2-baans, maar de weg na Venlo tot aan Maastricht. Vorige week werd de afsluiting aangekondigd in de krant en werden vakantiegangers aangeraden om via Duitsland of Brussel te rijden. Beiden zijn voor ons geen goede optie. Zoals ik het zie hebben we 2 mogelijkheden: via Nijmegen-Venlo-Maasbracht naar Maastricht of via Veghel-Helmond-Maastricht. In beide gevallen rijden we een behoorlijk stuk op een 2-baansweg. Dat is natuurlijk niet zo erg, maar dan blijf je zo 'hangen' achter caravans. We rijden in Nederland 'snachts gewoon 100km/uur met de vouwwagen, want onze bus merkt amper dat dat ding erachter hangt (is een turbo-diesel)In Frankrijk mag je 110, dus dat is helemaal toppie !
We overnachten in Nimes in een Formule-1 hotel. Dit doen we al jaren: de eerste dag tegen 04.30u vertrekken en vroeg in de avond komen we daar aan. De eerste 1250 km hebben we dan al gehad en op maandagochtend rijden we dan de laatste 400km.
De eerste jaren gingen we naar een restaurant als we in Nimes waren aangekomen, maar de kids waren dan zo moe dat ze amper iets aten (weggegooid geld dus) Sinds 2 jaren eten we in de buurt van Valence (dan hebben we Lyon tenminste al gehad). Daar is een hele grote MacDonalds aan de snelweg. Kids blij, want we eten daar tegen 17.00u en daarna rustig door naar Nimes. In het hotel dan even lekker douchen en nog even rustig zitten om daarna heerlijk te gaan slapen, zodat je de volgende ochtend weer uitgerust verder kunt gaan.