Forum Onderwerp - Las Palmeras (Gesloten voor reacties)

Corry 26.07.2007 15:51
een paar vraagjes over deze camping...
1 welke plekken/nrs. zijn groot genoeg voor grote caravan/voortent en bijzettent
2 kun je zelf bij het boeken een plek opgeven
3 waar staat de auto
4 is er altijd genoeg wind om te surfen
5 hoe lang van te voren moet je boeken voor de zomer
Alvast bedankt voor je reaktie

Geplaatst door: daphne 26.07.2007 21:59
welke camping Las Palmeras? St Pere Pescador of Taragona?

Corry 27.07.2007 15:49
Ik bedoel die in San Pere Pescador

pojo 27.07.2007 16:14
Corry,de meeste plaatsen zijn groot genoeg maar je kan ook plaatsen nemen van 180 m² met eigen sanitair en met schaduw,ieder plaats is omgeven door hagen of je een plek op nr; kan boeken weet ik niet maar in ieder geval zijn de plaatsen groot genoeg om je wagen bij te plaatsen.Wind is er meestal wel overdag en om te boeken kan je vanaf 1 november
mvg pojo

Geplaatst door: daphne 27.07.2007 22:09
Las Palmeras heeft geen plaatsen met eigen sanitair.
Je auto staat altijd bij de plaats. De meeste plaatsen zijn niet zo heel erg groot.
Hoe het met boeken gaat weet ik niet, wij kwamen daar op de bonnefooi.

pojo 30.07.2007 18:49
Daphne,ik denk dat je het bij het verkeerde eind heb daar wij al verschillende keren daar geweest zijn en steeds plaats hadden op een plaats met eigen sanitair,misschien dat je het over een andere camping had, dan is dat misschien mogelijk
mvg pojo

pojo 30.07.2007 18:53
Sorry voor de verkeerde uitleg ben redelijk verstrooid had het steeds over een andere camping,mijn verontschuldigen daarvoor
mvg pojo

Geplaatst door: Ingka 02.08.2007 15:19
Corry.

Wij zijn net terug van Las Palmeras. Via hun site kun je een plattegrond opvragen van de camping. De plaatsen achterin zijn over het algemeen wat groter maar hebben minder schaduw. Ook moet je voor te douchen helemaal naar voor naar het centraal sanitair gebouw. Achter bij het sportveld zijn wel 2 toiletten. De plaatsen vooraan de camping zijn wat kleiner maar hebben iets meer schaduw. Echter kies je hier voor een plaats langs een haag (dus naast een pad) zijn ze wel ruimer. Wij stonden op plaats 215 een hele ruime plek We hadden de caravan (4.50 meter) in de lengte staan. daarna een open ruimte van ongeveer 1.00 meter en daarlangs in de lengte een vis-a-vis bijzet tent. En lekker dicht bij het sanitair gebouw en zwembad. Vanaf 1 november kun je bij hun reserveren en inderdaad voorkeurs plaatsen opgeven. (Ik zag wel dat er mensen met de plattegrond in hand rondliepen om alvast voor het volgend jaar een plaatst te reserveren) Is deze plaats niet beschikbaar dan geven ze een alternatief. De auto staat op de plaats.
Er is altijd wind om te surfen. Zeker in de namiddag. Vanuit de camping is het 5 minuten lopen naar het strand. Ook kun je de auto pal voor strand parkeren. Op zondag is het druk op het strand. Dan komt ook de locale bevolking en dan staat voor het strand vol met auto's.

Voor het volgend jaar is het de bedoeling dat men op het sportveld nieuwe kampeerplaatsen gaat maken. Tevens zullen dan alle plaatsen groter worden. Hierdoor is er een geringe toename van plaatsen. Ook de ligweide van het zwembad zal groter gemaakt worden. En volgens planning zal in 2009 ook op het achterste gedeelte een sanitair gebouw komen.

De medewerkers zijn allemaal zeer service gericht en het emailcontact gaat snel en soepel.

Groetjes,

Ingka

Corry 01.10.2007 15:45
Bedankt voor jullie reakties, we hebben inmiddels geboekt.

Mireille 07.10.2007 16:50
Ook wij willen gaan boeken, maar vragen ons af welke nummers hte mooist zijn. Heeft iemand voor ons toevallig nog een plattegrond met de plaatsnummers? Misschien wil iemand die scannen+mailen? Op hun site zie ik wel luchtfoto's maar geen plaatsnummers, vandaar. Alvast heel erg bedankt!

Mireille 07.10.2007 18:06
@ingka: plek 215 groot en vlakbij het zwembad? Op het kaartje lijkt hij redelijk ver van zwembad en klein. Plek 115 lijkt op de kaart dubbel zo groot. Klopt mijn kaartje niet? Ik wil gaan boeken maar heb geen idee welk nummer ik als voorkeur door moet geven. Help!

Anne 07.10.2007 18:18
Mireille,

Wij hebben ook geboekt. Een week of twee geleden waren de volgende plekken nog beschikbaar, miscchien kun je er wat mee.

The available places are 21,27,148,174,178,295,297-300,302-306

Geplaatst door: Ingka 11.10.2007 17:43
Mireille.

Het zwembad ligt niet op zicht of hoorafstand. In een normale wandelgang deden wij er nog geen minuut over om van plaats 215 naar het zwembad te lopen. De plaatsen op de plattegrond geven inderdaad niet altijd de juiste weergave. Onze vrienden stonden aan de overkant van het pad, plaats 214 of 216. Deze plaatsen zijn op de plattegrond even groot. Echter onze plaats was zeker 2 meter langer. Wel zijn de plaatsen allemaal het zelfde diep (of ondiep, het is maar hoe je het bekijkt). De mensen op de plaats langs ons was aanzienlijk kleiner. Ook dit zag je niet op de plattegrond. Deze mensen kwamen zelfs kijken of wij niet een gedeelte van hun plaats in beslag hadden genomen. Dit was dus niet het geval,we stonden netjes op ons eigen plaats. Maar ik zelf zou dit ook gecontroleerd hebben, zoveel verschil was er.

Groetjes,

Ingka

Mireille 12.10.2007 13:58
ingka,

ik snap er helemaal niks meer van. Op mijn kaart liggen 214 en 216 links en rechts van 215 en niet er tegenover. Nu weet ik wel dat er volgend jaar op het sportveld plaatsen bijgemaakt worden en op mijn kaart zijn die al ingetekend. Ik denk dus dat de nummering ook metteen is omgegooid!
Wij hebben inmiddels gereserveerd en plaats 215 gekregen. Die ligt 3 plaatsen links van het toiletgebouw en ziet er op de kaart ruim uit. Nu alleen nog even 10 maanden wachten helaas

Mireille 12.10.2007 17:33
niet 215, maar 115 hebben we toegewezen gekregen, ik raak er helemaal van in de war hihi

Geplaatst door: Ingka 16.10.2007 14:20
plaats 115 moet dan dicht bij het speeltuintje liggen. Kan zo snel niet de plattegrond vinden. Rond 20.00 - 20.30 uur is het spitsuur bij het toiletgebouw. Wel leuk allemaal die mensen kijken. Nog even een kleine opmerking over het afwassen bij het toillet gebouw. Er zijn aan 3 zijde van het gebouw spoelbakken (4 of 5 stuks per zijde) Midden tussen de rij spoelbakken is een verlaging met de enige warm water kraan. Hier moet je dus met je emmer of teiltje water pakken en bij de spoelbak gaan afwassen. Zoiets omslachtigs heb ik nog nooit gezien. Ik had het dus al na 1 keer gezien. Ik heb in het dorp een hele grote emmer (meer teil met draagbeugel) gekocht en vervolgens bij de caravan afgewassen. Vaak gaan mensen bij de warmwater kraan hun vaat voorwassen en sta je te wachten totdat je een ons weegt. Ik hoop dat je volgend jaar een hele fijne vakantie hebt en alvast veel voorpret toegewenst. Als je nog wat wil weten dan lees ik het wel.

Ingka