Forum Onderwerp - weer costa brava (Gesloten voor reacties)

marco 09.08.2007 23:33
ben net terug uit spanje (blanes) hoorde dat het slecht weer was.
weet iemand meer?


bvd

Geplaatst door: Dirk 10.08.2007 14:23
Kijk op www.zoover.nl/spanje/catalonie_costa_brava_en_costa_dorado/blanes/weer
en je ziet dat het allemaal reuze mee valt.

anita 11.08.2007 22:23
mijn vriendin stuurde een sms vanuit blanes: dinsdagnacht en woensdagochtend regen daarna weer goed weer

Desire 20.08.2007 12:21
Hallo,
Ik was met mijn gezin op een camping in Blanes en wij hebben zondagnacht 12 augustus 2007, een windhoos over de camping gehad, het was windstil en opeens begon het heel erg te waaien, en binnen een paar minuten heel veel regen, onweer en veel wind, dit duurde ongeveer 2 uur toen ging de wind liggen. regen en onweer hielden nog even aan, ik kom al 8 jaar in spanje en ook op de zelfde camping maar zo erg als dit hebben wij nog nooit meegemaakt, dit was best eng omdat het uit het NIETS kwam.

volgende dag de zee was zo plat als een pannenkoek.

wil 20.08.2007 16:57
Zijn op woensdag 8e augustus vanaf Blanes (Bella-Terra) naar huis vertrokken, 's morgens toen wij vertrokken regende en onweerde het.
Maandag avond al een flinke bui gehad, maar oke op terug weg toch ongeveer een honder km over de grens met frankrijk regen gehad.
Ik sprak mijn achter buurman die ook op deze camping stond dat ze tot en met donderdag veel regen hebben gehad, vrijdag 's morgens was het schijnbaar droog en heeft hij nog droog kunnen inpakken.
En nu schijnt het al weer dagen droog en zonnig te zijn (zou zo terug willen als ik het weer met NL vergelijkt)

anita 21.08.2007 08:14
mijn vriendin stuurde zondag 19-8 weer een sms,regen en ze hsd gehoord dat de komende dagen ook zo zou zijn.Of ik wilde uitzoeken of het in zuid-frankrijk beter was,nee dus.

Carla 11.09.2007 10:51
Tja wij hebben ook die storm met onweer meegemaakt. Echt heftig, midden in de nacht de stormband vastgemaakt. Op 18 augustus zijn we weggegaan naar de Cote dázur, omdat het daar wel mooi zou zijn. Nou na 2 dagen werd het daar ook erg slecht en bovendien 's avonds heel erg koud.
Het is echt een rare zomer geweest, want ik geloof niet dat het ergens echt konstant mooi weer is geweest (althans op caravan afstand)
Voor Blanes zaten we ook nog in Salou ( eind juli) en daar hebben we ook noodweer meegemaakt.
Volgend jaar gaan we gewoon weer dezelfde periode naar Blanes, want van het weer kan je tegenwoordig toch niets meer zeggen.

Geplaatst door: Roy 11.09.2007 12:58
Wij zaten de laatste twee weken van Juli en eerste week van Augustus in Zuid - Frankrijk, dicht bij de spaanse grens, was prima weer! Rond 30 graden! 1 keertje 's avonds iets regen gehad verder altijd prima! Over het algemeen is het in Zuid-Frankrijk en Spanje goed weer en vaak ook zeer hoge temperaturen! Dus je kunt gewoon naar Frankrijk en Spanje op vakantie gaan.