Forum Onderwerp - Ik ben helemaal nieuw hier maar heb een paar vraagjes! Heeft te maken met ons hondje! (Gesloten voor reacties)

karin 16.08.2007 14:00
Hallo,
Via het Frankrijk forum beland ik hier om iets na te kijken, en komen er vragen.
1. Komt het veel voor in Spanje dat de hond in het hoogseizoen niet welkom is.
Is dit een regel van de overheid of zo?
2. Als hij wel mag val je in een zone, mag hij daarbuiten dan wel mee naar bv terras.
Wat is jullie ervaring?
3. Frankrijk is een land dat vriendelijk is tegen honden.
Is dat in Spanje ook?
Graag hoor ik van jullie!
Karin


Geplaatst door: willem 16.08.2007 16:44
in spanje is het voor honden hetzelfde als in frankrijk.
ben zelf vorig jaar op camping nautic almata geweest, daar heb ik zelfs honden in het zwembad gezien, niet in het water voor de duidelijkheid.

Louis 16.08.2007 19:07
Ook dit jaar waren er voldoende honden op Nautic Almata, ook op strand geen probleem en ook niet mee nemen naar andere plekken op de camping. Er was zelfs iemand die zijn konijn had meegenomen.
Maar even een vraag; wat doe je je hond aan met die warmte? Breng hem naar een logeeradres.

Groeten Louis

karin 16.08.2007 19:43
Hoi Louise, ik begrijp je reactie!
Met onze andere honden deden we dat ook, die hadden een donkere vacht en die was nog dik ook.
Dit hondje is overwegend wit met zwarte vlekken, en kortharig,dus kan wat meer warmt hebben.
Ik denk dat ze er aan onderdoor zou gaan als we dat zouden doen, in een kennel, ze is waar ik ben of loop, zit ik achter de computer dan ligt ze naast me, werk ik aan de tafel dan ligt ze aan mijn voeten, dit hondje is altijd bij mij.
Daarom gaat ze mee, zij kan niet zonder mij en ik niet zonder haar.
Maar nogmaals ik begrijp dat je denkt, jeetje die hitte.
We koelen haar regelmatig af, gelukkig houd ze ook van zwemmen.
Karin


hermi 16.08.2007 20:43
Op veel campings zijn honden welkom, en wij lieten onze hond niet los op het strand als er andere badgasten waren.
En in cafe's en restaurant's bordjes op de deur , niet roken en geen honden. En ook op veel terrassen.
Ik liep zelfs door een soort winkelcentrum met eettentjes (in de openlucht) en werd door een bewaker aangesproken
dat ik daar niet mocht lopen met de hond.
En in openbare gebouwen moet je hond officiel een muilkorf om.
Je moet gewoon goed kijken waar je welkom bent met je hond, wij hadden een leuke vakantie in de Costa Daurada.

Geplaatst door: Mieke 17.08.2007 08:59
Hoi Karin,
Zie mijn reactie op je vraag bij het Frankrijk forum. Spanje is echt niet anders dan Frankrijk. Het hangt gewoon helemaal van de camping af.

nikki 17.08.2007 11:23
Wij hadden ook onze herdershond bij in spanje,onze hond zou in een kennel dood gaan van verdriet en het ging zo goed lag lekker heel de dag in de schaduw en als ze een keer mee ging naar het strand lag ze lekker onder de parasol in een eigen gegraven kuil,wij hebben nergens problemen ondervonden zolang je netjes de poepjes opruimt is er niks aan de hand.
In winkelcentrums mag ze dan wel niet in maar dat is in nederland vaak ook volgend jaar gaat ze weer lekker mee.

Geplaatst door: Jose 17.08.2007 13:25
Spanje is een leuk land, over honden weet ik verder niet veel! Wij vonden het wel ver rijden naar Spanje. Dus wij gaan wel weer dezelfde richting op, maar blijven dan nog in Frankrijk! Wij zijn op meerdere campings in het zuiden van Frankrijk geweest, maar 2 camping springen er echt uit vonden wij! Dat is camping le serignan plage en camping club farret! Beide hele mooie campings! Onze zonen van 14 en 16 gaan het liefst weer terug naar camping club farret! Maar ik moet zeggen camping le serignan plage is zeker zo mooi! Beide campings zijn heel verzorg en mooi aangelegd! Ik weet niet wat de leeftijd van u kinderen zijn, maar zijn jullie kinderen tussen 13-19 jaar zou ik voor club farret gaan. Hele leuke camping!

karin 18.08.2007 08:30
Aller eerst sorry Louis, ik zie nu dat ik Louise had neer gezet, had niet goed gekeken.

Hoi Jose,
Mijn jongens zijn dan 16 en 18 jaar, en ik ben nog heel blij dat hij mee wil, we houden er wel rekening mee dat het kan veranderen en dat hij een vriendin zou kunnen hebben, en zegt, nou ik ga liever met haar weg.
Maar ik wil toch kijken voor een camping met een disco, tenslotte gaat de jongste nog mee, die zal het tegen die tijd ook wel leuk vinden, nu mag hij nog niet uit 15 jaar maar dan wel.

Muilkorf jeetje!
Nou, dan maar geen winkelcentra in.

Gelukkig hebben we een goed opgevoede hond, die niet aanschiet als er ergens wat begint te blaffen, in de nacht hoor je haar niet, en houd haar behoefte op tot buiten de camping.
Volgens mijn vakantie buurman uit Belgie, die zei,"dat is unne goeden hond".
Wij vonden het prachtig klinken.
Groetjes Karin

Louis 18.08.2007 19:51
Ook voor de disco is nautic almata een goede camping. Er is heel veel jeugd. s' avonds op het strand denk ik dat er een 300 tot 400 jongeren rond de disco aanwezig waren. Meer en deel Nederlander. Wat heel fijn is betreft de afstand naar andere uitgaansgelegenheden. Dit is allemaal lekker ver en dus kunnen ze s'avonds ook nergens anders heen. Om 00.00 is eerste disco af en zijn ze na wat napraten rond 00.45 weer lekker bij de tent. Zijn ze wat ouder kunnen ze nog verder bij de andere bar op het strand. Dit tot ongeveer 02.30.
Mijn dochter vond het een fantastische camping en wil komend jaar weer terug. Alleen bewaking vond ze slecht. Dit kwam omdat deze gelukkig redelijk streng was.
Succes met zoeken, naam verkeerd vind ik niet erg hoor.

Louis