Forum Onderwerp - HELP!! Dochter wil een keer naar Spanje! (Gesloten voor reacties)

Monique 28.09.2007 21:56
Na jarenlang kamperen in Frankrijk wil mijn dochter (15) volgend jaar naar Spanje.
Er zijn zoveel campings....dus welke moet het worden? Een paar eisen:
- directe toegang tot het strand
- Geschikt voor kinderen (15, 12, 10)
- Zwembad (liefst met glijbanen, maar niet noodzakelijk)
Alvast bedankt, Monique

Geplaatst door: willem 29.09.2007 14:15
park playa barra, tussen barcelona en taragona

marjan 29.09.2007 14:49
laguna in de buurt van rosas (zwembad zonder glijbaan)
lámfora dat ligt een kilometer of 4 veder

tineke 29.09.2007 19:38
cala llevado in Tossa del Mar

margreet 29.09.2007 22:49
Misschien Camping Stel in Roda de Bara, Costa Dorada? Direct aan het strand, zeer geschikt voor kinderen in die leeftijd en een prachtig zwembad met glijbaan. Grote camping met goed en schoon sanitair en vriendelijk personeel. Strand is dit jaar verbreedt en loopt langzaam af in zee.

Geplaatst door: Richard 29.09.2007 23:58
La Ballena Alegre 2 is een hele leuke camping voor die leeftijd. Vooral voor uw dochter van 15, want op veel campings zijn er wel disco's, maar altijd pas vanaf 16 jaar en op deze camping al vanaf 15 jaar. Als ze niet naar de disco gaan, gaan ze met z'n alle gezellig naar het strand. Dit is een hele leuke en gezellige camping, direct aan het strand.

Geplaatst door: monique 02.10.2007 10:58
camping playa brava in Pals

Geplaatst door: Mieke 02.10.2007 13:44
Helemaal mee eens met la Ballena Alegre 2 in Sant Pere Pescador. Volgend jaar voor de derde keer met twee pubers (dan 13 en 17). Ze willen niet meer anders. En wij hebben het uiteraard ook prima naar de zin daar. Heerlijk dicht bij het strand en alles op de camping aanwezig. Alleen geen glijbanen. Wel een "bommetjesbad" waar de jeugd hun gang kan gaan.

Elise 03.10.2007 10:41
Ik zie dat er al verschillende reacties zijn, dus over een camping schrijf ik niets. Wel wil ik even kwijt dat Spanje echt super is. Wij hebben ook jarenlang gekampeerd in Frankrijk, maar de Spanjaarden zijn supervriendelijk, behulpzaam, goedgehumeurd en proper (en niet te vergeten heerlijk om uit te eten!!!)
Dus zeker geen "HELP" ..., maar een hele leuke verandering van vakantie.
Veel plezier.

Geplaatst door: monique 03.10.2007 18:50
helemaal met je eens Elise zo hebben wij het ook ervaren

Geplaatst door: Richard 03.10.2007 22:07
Wil je daarmee zeggen dat Frankrijk niks is? Dat Spanje veel leuker is? Dat vind ik absoluut niet, Frankrijk heeft veel meer afwisselende natuur. Maar Spanje is natuurlijk ook aan te raden, wat ik al zei is camping la ballena alegre 2 erg mooie camping. Wij zijn ook 2 jaar geleden naar Frankrijk geweest aan de middelandse zee, 50 km van de spaanse grens. Camping club farret in vias plage, ook een erg leuke camping voor die leeftijd. Persoonlijk vond ik camping club farret mooier, maar jullie willen een keer naar Spanje en dan is camping la ballena alegre 2 zeker een aanrader!

Margreet 03.10.2007 22:56
We dwalen zo wel van het onderwerp af, maar ik wil toch even reageren op Richard. Wij hebben jaren lang op Club Farret gestaan. Hele leuke camping voor jongere kinderen. Voor jeugd vanaf een jaar of 13 is er niet zoveel meer te beleven. Qua omgeving ligt de camping wel mooier. Bovendien ligt Vias wel 1,5 a 2 uur rijden van de spaanse grens. Wij zijn ook op La Balena geweest, en deze camping vind ik persoonlijk veel geschikter voor jeugd. Er is zelfs een disco vanaf 15 jaar. Er staat alleen altijd veel wind op dit gedeelte van de baai.

Geplaatst door: Richard 04.10.2007 11:32
Het is misschien voor de jeugd net iets leuker op la ballena alegre 2, maar onze zoon van toen 15 jaar en dochter van toen 13 jaar vonden het echt geweldig op club farret, er was veel jeugd, ze gingen 's avonds naar het strand (kampvuur) en ook nog vaak naar de bars (hollandse bar, erg gezellig) in het winkelstraatje, ook was daar nog een disco. Onze zoon vond dat je op la ballena alegre niet zo snel met andere in contact kwam, erg grote camping. Camping club farret is ook groot, maar wel een stuk kleiner dan la ballena alegre, en onze zoon en dochter hadden direct aanspraak. Beide campings zijn mooi en voor de jeugd!

Geplaatst door: Richard 04.10.2007 11:35
Ook wat u al zei margreet, de omgeving is mooier (vooral het binnenland) dus ook voor ons (ouders) iets meer te doen. Maar Monique wilt graag een keer naar spanje en dan kan ik dus la ballena alegre 2 aanraden. En als ze toch misschien in het zuiden van Frankrijk wil blijven aan de middelandse zee, dan kan ik club farret zeker aanraden!

monique 04.10.2007 19:21
Allemaal bedankt voor de reacties!
La Ballena Allegre lijkt me erg geschikt.
Kent iemand toevallig ook Las Dunas? Ik ben er zelf ooit heeeel lang geleden wel geweest maar hoe is het er nu?

Geplaatst door: mieke 05.10.2007 09:13
Las Dunas grenst aan la Ballena Alegre. Je kan via de camping er zo op lopen. Persoonlijk vindt ik las Dunas minder sfeer hebben en het zwembad is veel te klein voor zo'n grote camping. Er is ook geen gras omheen waar lekker kunt liggen. la Ballena heeft verschillende baden en wel gras waar lekker kunt liggen met ligbedden. (gratis). De jeugd ligt meestal bij het zgn. "bommetjesbad"waar niet zo streng wordt opgetreden als ze een beetje wild doen. Nog een voordeel van la Ballena is dat hun eigen discotheek Moby Dick toegankelijk is vanaf 15 jaar. De Fata die op las Dunas ligt is toegankelijk vanaf 16 jaar en iedereen mag daar in. Soms als er een thema-avond is in de Fata gaan ze wel met een grote groep erheen maar meestal blijven ze lekker in de Moby Dick (daar kom je alleen in als je op de camping staat). Wat ik persoonlijk erg prettig vindt dat de bewaking erg goed is op la Ballena s'nachts. Toch een lekker gevoel als je dochter terug moet naar de tent of caravan midden in de nacht. Ze houden alles zeer scherp in de gaten! Maar nogmaals dit is mijn persoonlijke mening en er zijn misschien mensen die las Dunas leuker vinden. Maar voor ons is la Ballena het helemaal!

Monique 08.10.2007 19:01
Nog even een vraagje...
Wat zijn goede plaatsen voor een caravan (7 m. incl dissel) + bijzettentje en hebben (in ieder geval een beetje) schaduw? Liefst niet al te ver van het strand ivm het meezeulen van de surfplank.
Nogmaals bedankt, Monique

Geplaatst door: mieke 15.10.2007 23:28
Het maakt niet veel uit waar je staat, je staat altijd dicht bij het strand. Er zijn meerdere opgangen over de hele breedte van de camping. Volgens mij zijn alle plaatsen ongeveer even groot. Behalve die van Paradise maar die zijn weer veel duurder omdat ze een eigen water aan en afvoer hebben. Wij huren altijd iets dus ik ben daar niet zo in thuis. Misschien dat andere mensen dit weten? Ik weet wel dat als je een standaardplaats huurt dat je hem zelf mag uitzoeken.

Monique 03.11.2007 21:26
Ik heb inmiddels geboekt op La Ballena Alegre (Standaard plus). Nog 9 maanden te gaan...

Geplaatst door: Mirten 04.11.2007 13:06
Monique, wanneer vertrek je vanuit Nederland en kom je aan op de camping? Wij gaan ook naar deze camping, wanneer weten wij nog niet precies wij willen het weekend van 29juni gaan of misschien toch een week later, dus het weekend van 6juli. Hebben er zin in, wij gaan met eigen caravan en doen de reis in 2 dagen, in 1 dag rijden lijkt mij teveel.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2