Forum Onderwerp - voor het eerst naar Spanje (Gesloten voor reacties)

Erna 21.10.2007 16:32
Hallo Spanje-gangers,

Wij zijn nog nooit in Spanje geweest. We proberen ieder jaar ergens anders naar toe te gaan en zitten nu wel eens aan Spanje te denken.
Vandaar even wat vraagjes waar jullie me vast mee kunnen helpen.
Hoe is de natuur verder in Spanje? We houden wel van een beetje een "ruig" landschap, gaan graag naar de bergen maar ook Zuid-Frankrijk vonden we erg mooi.
We reserveren nooit en willen dit eigenlijk ook niet. Tot nu toe was dit in geen enkel land een probleem, maar hoe zit dit in Spanje? (wel voor hoogseizoen)
We zoeken geen megacampings. Liever een niet al te grote gemoedelijke camping. Als ik zo een beetje rond kijk zie ik vooral van die grote campings met megazwembaden e.d. Er zijn toch vast ook wel leuke knusse campinkjes?
We willen niet te ver Spanje in. Klopt het dat het dan in 2 dagen te rijden is?

Weet iemand misschien zo al een leuke camping voor ons? Onze wensen zijn dus;
- niet te groot
- gezellig en gemoedelijk
- op loopafstand van de zee
- meer Nederlanders, hoeft niet alleen maar, maar de kinderen vinden het toch wel prettig
- zwembad mag, maar hoeft niet perse
- kinderen in de leeftijd van 5-10 jr
- niet te ver in Spanje
Dat was het denk ik wel zo ongeveer. Wie helpt met onze zoektocht?

Groetjes Erna

sandra 21.10.2007 19:50
hallo erna kijk een s op de site van camping playa brava in platja de pals. www.playabrava.com
er staan veel gezinnen met kinderen in jullie leeftijd.
succes sandra

Erna 21.10.2007 21:16
Bedankt voor je reactie,

Ik heb de site bekeken maar ik kan er niet zoveel informatie op vinden. Ik kan bv. niet vinden hoe groot de camping is.
Ik vind hem wel vrij prijzig, of zijn dat alle campings in Spanje?

Erna

Ilona 22.10.2007 10:54
Ook wij waren dit jaar voor het eerst in Spanje. Wij waren op camping Paradis in L'Escala. Is ons erg goed bevallen, en gaan volgend jaar nog een keer. Camping bestaat uit twee gedeelten, geen megacamping. Een erg mooi zwembad met uitzicht over de baai van Rosas. Wat wij erg gemakkelijk vonden is dat veel op loopafstand is, leuk strand, supermarkt, diverse afhaal mogelijkheden. L'Escala ligt op ongeveer 3 km van de camping. Er is 2 keer in de week 's avonds een kinderdisco en overdag worden er ook diverse activiteiten georganiseerd maar niet te veel. Sanitair is ook heel erg schoon, de hele dag wordt er schoongemaakt.
Campingplaatsen zijn ten opzichte van Frankrijk wel wat kleiner. Succes met je zoektocht.

Erna 22.10.2007 21:00
Het lijkt me een mooie camping Ilona. Maar wat prijzig! Dat valt me nu al bij verschillende campings die ik bekeken heb op.
Zijn alle campings in Spanje zo duur?

wil 23.10.2007 09:34
Een ruim opgezette camping maar die de rust uitstraalt van een kleine camping is camping Laguna in Castello D'Empuries (Empurio-Brava), je staat niet hutje mutje verplicht in een rijtje of achter heggen o.i.d.
Heb eigen prive strand aan de zee, Empuriobrava ligt op loop afstand via het strand of zo'n 4 á 5 km per auto rijden.
Hebben daar 3 jaren gestaan 2004/2005 en 2006 hadden het toen wel gezien om eerlijk te zijn, maar dat komt waarschijnlijk omdat we de omgeving kende (bijna)alle aktiviteiten in de omgeving gezien/gedaan.
Maar het blijft daarom wel een gezellige camping en de prijs is ook niet zo gigantisch hoog, zeker niet t.o.v. de campings in Saint per pescador, waar je grote campings vinden als Lamfora endergelijke die prijzen zijn daar erg duur. Volgens mij is deze camping wel iets wat jullie zoeken.
www.camping-laguna.com

wilmaV 28.10.2007 18:34
Camping Palamos in Palamos is voor ons DE camping. Vorige zomer zijn we hier voor het eerst geweest, maar we gaan dit jaar zeker weer hier naartoe. Normaal willen we ieder jaar een andere camping in een andere omgeving, maar deze is ons zo uitstekend bevallen....... dat we weer gaan.