Forum Onderwerp - campings Spanje duur? (Gesloten voor reacties)

Erna 24.10.2007 20:25
Ik ben me nu aan het orienteren en heb van verschillende campings de site op internet bekeken maar het valt me op dat ze allemaal nogal prijzig zijn. Wij zijn met z'n vieren (2 kids; 7 en 9 jaar), en overal kom ik wel boven de 40 euro per nacht uit (hoogseizoen). En dan hoeven wij helemaal geen super de luxe campings, we houden juist meer van de wat gemoedelijke campings.
Klopt het dat de campings in Spanje zo duur zijn? Of moeten er ook wel goedkopere te vinden zijn?
Afgelopen jaar zijn we in Noorwegen geweest en hebben daar geloof ik niet boven de 25 euro per nacht betaald.
Wie kan me hier meer over vertellen?

Groetjes Erna

petra 25.10.2007 16:50
Campings in Spanje zijn inderdaad een stuk duurder dan in Frankrijk. In de Pyreneeën zijn wij op een relatief voordelige camping gestaan:
http://www.spanje-camping.nl/Meningen.asp?CampingID=370
We waren ruim 28 euro kwijt, met 4 personen, (kinderen 10 en 12), 3 tenten en electra. Als je gewoon met zijn allen in een tent slaapt ben je nog minder kwijt, maar onze kinderen slapen graag apart in hun eigen tentje. In juli staan hier veel Nederlanders. In augustus is het publiek wat meer gemengd.

Jolanda B 27.10.2007 13:59
Inderdaad, wij zijn ook erg geschrokken van de prijzen!!
Gaat eigenlijk naar het belachelijke toe.
Ik kom al amper onder de € 50.- uit omdat onze kinderen al wat ouder zijn.
Ik hoop eigenlijk toch wel op iets te vinden in Spanje maar dan voor een redelijke prijs
En anders kijken we toch voor een camping in Frankrijk.
Wie weet er een camping in Spanje voor een normale prijs??

Geplaatst door: astrid 27.10.2007 20:43
De campings kunnen dan wel duur zijn in spanje. Maar vergeleken met Frankrijk is vooral het sanitair ook superschoon. Wanneer je daarnaast ook nog veel dingen op loopafstand hebt, hoef je ook de auto niet te gebruiken (scheelt weer kosten op de benzine). Ach en dan betaal je toch een paar euro per nacht meer, vergeleken met veel campings in Frankrijk vind ik het wel de moeite waard. Gewoon een keer proberen.

ivonne 28.10.2007 08:30
In Estartit is een camping die daar tot voor kort nog goed onder zat: el molino.
Geen idee hoe de prijzen nu liggen, ik heb ooit de website gevonden waarop dit stond, maar helaas na een pc crash is dat verdwenen. Ik zou zeggen ; ggolge even , of bel anders ff naar die camping.

Erna 28.10.2007 15:04
Ik heb meningen over el molino gelezen op internet en het lijkt me een aardige camping. Ik kan er alleen ook nog geen website van vinden. Iemand anders misschien die er een website van weet?

wilmaV 28.10.2007 18:24
De campings zijn inderdaad aardig wat duurder geworden de laatste 5 jaar. Toch ben je in Spanje vaak nog goedkoper uit als je de hele vakantie bekijkt. Hoewel de campings iets duurder ijn dan bv Frankrijk, zijn andere zaken juist weer veel goedkoper. Boodschappen doen, uit eten gaan, terrasjes ed zijn veel goedkoper.

Geplaatst door: bibi 28.10.2007 19:38
hallo. Over camping el molino kan ik u zeggen dat het een camping is die uit 2 delen bestaat. 1 deel is bos en het andere strand. je hebt er geen afgebakende plaatsen en het kan dus zijn dat je aardig dicht op de buren zit. het is een camping met wienig faciliteiten, geen zwembad en weinig tot geen animatie.Deze camping kan je ook niet reserveren. Het voordeel van deze camping is je zit gelijk aan het strand en het dorp is ook wel lopend of met de fiets te doen. en het dorp/stadje estartit is echt heel leuk. ik heb hier een link van site kijk daar eens op je kan er van allerlei informatie vandaan halen.http://www.campings.net/Geografica.php http://www.infocamping.com/en/europe/spain/campings/535.html

Geplaatst door: bibi 28.10.2007 19:38
nog even de camping heeft geen website

Geplaatst door: Ruud 28.10.2007 20:20
Als je luxe campings neemt direct aan zee en alles erop en eraan, waar ook vele Nederlanders komen zijn de campings prijzig. Je kunt ook kiezen voor andere campings, die net iets minder luxe zijn. Toch kiezen wij toch altijd voor de iets bekendere campings en dan zijn de campings aardig prijzig, maar wel goed te doen!

Geplaatst door: Ruud 28.10.2007 20:24
Spanje is gewoon een heel mooi land om op vakantie te gaan. De reis valt reuze mee. Wij rijden met eigen caravan over de route du soleil. Wij overnachten meestal na 750/800KM en rijden de volgende dag verder naar de camping in Spanje, komen dan meestal rond 16.00uur aan. Het is ook zeker leuk voor kinderen rond de leeftijd 13t/m18. Campings zijn dus aardig prijzig, maar dan heb je wel een zeer luxe camping met alles erop en eraan en dan weet je zeker dat je kinderen niet gaan vervelen. In Spanje zijn ook goedkopere mooie campings, maar zijn meestal niet zo bekend bij de Nederlanders.

Erna 31.10.2007 21:20
Ik snap dat die luxe campings duur zijn. Maar ik hoef helemaal niet zo'n luxe camping. Ik vind juist een niet te grote gemoedelijke camping wel erg leuk. Wel graag niet te ver van de zee. Maar het lijkjt wel of die niet te vinden zijn voor een geringe prijs.
Fijn om te horen dat het levensonderhoud dan weer goedkoper is, maar als ik per nacht zo's 20 euro duurder uit ben vind ik dat nogal wat. Scheelt het levensonderhoud dan ook flink wat of is dat maar een beetje?

Geplaatst door: Joyce 01.11.2007 10:01
Deze zomer aan de kust met zwembad, 36 euro per nacht betaald in Spanje, daarna naar Chabeuil in Frankrijk, 50 euro per nacht zonder ook maar iets op loopafstand van de camping.
Benzine is in Spanje stukken goedkoper en de supermarkt ook.

Geplaatst door: ® karla 01.11.2007 16:17
In Spanje zijn alle campings commerciële instellingen. Er worden veel eisen door de overheid gesteld aan een camping houder. Hierdoor zijn er weinig kleinschalige campings.
De municipals en boerderij campings zijn er niet. De campings in het binnenland zijn goedkoper dan aan zee. Er zijn wel wat goedkope campings te vinden, maar het is zoeken. In het voor en naseizoen worden wel veel aanbiedingen gedaan. Het levensonderhoud is er wel goedkoper, de benzine ook, mar dat maakt het prijsverschil met de camping meestal niet goed.

petra 19.11.2007 11:29
Ik zag dat de link in mijn reactie van 25/10 niet werkt. Het gaat hier over SVR-camping Caserio San Marcial in Salinas de Sin. Hopelijk is het zo beter te vinden.

Geplaatst door: Daan 19.11.2007 20:52
Benzine is inderdaad goedkoper dan in Frankrijk, maar je tankt nog steeds het meest in Frankrijk, want daar moet je toch doorheen!
Belangrijker vind ik het sanitair: in Spanje veel beter verzorgd dan in Frankrijk!

wil 22.11.2007 20:32
Ja je moet wel het meeste in frankrijk tanken dat klopt, maar de boodschappen zijn gewoon de helft v/d supermarkten in frankrijk, en per saldo kost het ons minder als we 3 weken in spanje verblijven dan wanneer we in frankrijk blijven.
Alles dus incl reis en verblijf kosten.