Forum Onderwerp - Camping Laguna (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Sandra 02.12.2007 23:49
Kan iemand mij zijn/haar ervaring over camping Laguna in Castello d'Empuries Girona vertellen? Ons gezin bestaat uit 2 volwassenen, 1 kind (7 jaar) en een hond.

Geplaatst door: Sandra 02.12.2007 23:54
Sorry, ik was nog niet zo bekend met dit forum. Ik zag zojuist dat je ook kunt zoeken op dit forum. Dat zal ik dus eerst doen. Mocht ik dan nog vragen hebben, horen jullie het wel ...

Geplaatst door: monique 03.12.2007 19:52
lees ook de meningen over deze camping -

Geplaatst door: Sandra 03.12.2007 20:34
Ik heb nu een aantal meningen over deze camping gelezen en ik ben aardig enthousiast. Echter nog een paar vragen: kun je zwemmen in de 'meren' gelegen op de camping (zowel volwassenen, kinderen en mogen honden hier ook zwemmen)? En zijn honden welkom op het strand en in de zee? We zijn altijd in Frankrijk met vakantie geweest en daar mogen honden heel veel. Ik heb begrepen dat de regels in Spanje iets strenger zijn, vandaar mijn vragen.

wil 03.12.2007 21:27
Honden zijn op strand welkom, maar verwacht niets van het meer, dat is een niet veel voorstellend waterplas die bovendien bij warmte niet altijd even lekker ruikt.
Zwemmen is daar dacht ik,zelfs verboden, maar je zi er ook niemand in, voor je gezondheid geen aanrader dit water

wil 04.12.2007 19:38
Had gisteren al het e.e.a. geschreven maar moest toen even snel weg.
Deze camping hebben wij 3 jaar achter elkaar gestaan, op zich een hele mooie camping absoluut geen hutje mutje camping behalve het gedeelte bij de receptie staat wel dicht op elkaar.
De bewaking 's avonds is streng wat op zich best goed is.
Het meer (de Laguna) in het midden is niet bepaald om over naar huis te schijven dwz stank, groen draadalgen en bekende schuim (riool ????).
Na 3 jaar hadden wij het wel gezien op deze camping omgeving helemaal bekend bij ons, daarom wilde we wat anders, maar desondanks dat we dit jaar (2007) bijna 100km verder zaten zijn we nogwel even in Empurio-Brava geweest De camping ligt namelijk wel in Castello d'Empuries, maar dichter bij Empurio.
Zeker als je geen Spanje ervaring heb is dit zeker een aanrader.
Het kan namelijk ook zo zijn dat wanneer je vanuit Frankrijk naar Spanje uitwijkt, en je komt op een mega camping terecht zoals er zoveel zijn daar, je vakantie tegen kan vallen ivm de rust van Frankrijk naar het massale van de grote mega campings.
Daarom is de Laguna met zo'n 900 á 1000 plaatsen die heel ruim zijn van opzet zeker een aanrader voor een eerste Spanje vakantie.

De hond mag mee, en ondanks dat er weinig tot geen honden zijn zijn de honden die daar zijn welkom op het strand.
Het is een privé stand, waardoor het altijd lekker rustig is op het strand, en lopen richting de Muga (Riviertje naast camping)daar kunnen de ond(en) lekker uitwaaien.

Veel plezier en prettige vakantie gewenst op deze camping.

Geplaatst door: Sandra 04.12.2007 19:57
@Wil: hartelijk dank voor je uitgebreide informatie.