Forum Onderwerp - omgeving nabij l estarit vervuild??? (Gesloten voor reacties)

marjon 29.12.2007 00:23
Gaan voor het eerst de pyreneén over naar Spanje. Willen graag gelijk naar de kust van Girona en wel nabij l'estarit. We hebben echter gehoord dat de omgeving niet fris(vuilnis ed.)is?? Wie kan ons helpen aan meer echte info over de omgeving want we twijfelen nu?? Alvast bedankt.

Geplaatst door: monique 29.12.2007 13:51
blijkbaar hecht je zelf al niet veel waarde aan de bron van je info dat je deze topic hier geopend hebt.
mischien kun je wat duidelijker zijn over wat je precies bedoeld, wij zijn meerdere malen in estartit geweest en vonden het stadje en strand niet vervuild.

marjon 29.12.2007 23:33
Met vervuiling bedoel ik zowel het zeewater in verband met de afwatering van fabrieken ed. Maar ook doel ik op het huisvuil. Voordat ik boek wil ik zeker weten dat ik geen risico loop. Ik heb inmiddels meerdere verhalen gelezen en met diverse mensen gesproken en er zijn steeds tegenstrijdige berichten.Vandaar mijn reactie

tineke 29.12.2007 23:47
de afgelopen jaren hebben wij de zomervakantie doorgebracht aan de costa Brava, 4 jaar geleden in Estartis, daarna in Tossa del mar.

Over het algemeen is de zee zeer schoon. Soms ( bij een bepaalde winrichting) spoelt er troep aan. Er vaart ( in tossa tenminste) een soort van vuilnisboot rond die op zulke dagen de troep uit het water vist.

Ik denk dat je dat overal tegenkomt, of het nu de middellandse zee of de noordzee betreft.

Gewoon naar de Costa Brava gaan, qua vuilnis op het land is er niets aan de hand ( niet zoals in frankrijk of griekenland waar men in elk ravijn huishoudelijk afval stort

dick 30.12.2007 20:22
De catalanen zijn een schoon en hardwerkend volkje. Als je daar een beetje rondrijdt, kom je over rioolzuiveringen tegen. Er wordt niet op het open water geloosd. Aan de zuidzijde van Estartite loopt een rivier en zijn er uitgebreide waterwerken. Dit vanwege de grootste rijstplantages van Spanje, aldaar. Dit ziet er allemaal groen en rietachtig uit. Estartite is een plaatje en dorp en omgeving zijn brandschoon. Alleen bij de jachthaven, achter de bootjes hangt wel eens een motorluchtje.

Fam. Bos 08.01.2008 21:31
Niet druk maken, je hebt vakantie. Spanje is schoon, de ene plek iets schoner als de andere. Een heerlijk land waar je, als de plek je niet meer aanstaat, gewoon weer verder kan naar de volgende. Zeewater is schoon, toch is het wel zo dat er haast geen vis meer zwemt (in vergelijking met 15 jaar terug) en de zeer niet heel helder meer is maar ietwat troebel (licht ook aan de windrichting/eb/vloed).