Forum Onderwerp - Sierra de Guara (Gesloten voor reacties)

PetraHM 14.01.2008 11:59
We zijn van plan om komende zomer naar de Sierra de Guara te gaan. We willen hier canyoning doen, klimmen en wandelen. Heeft iemand info over:
Interessante canyons (met kinderen van 11 en 13)
Klimgebieden met vooral routes graad 4
Campings liefst aan een rivier, niet al te luxe, met mogelijkheden voor boodschappen in de buurt? (dus niet helemaal in de middle of nowhere; liever ook niet bij steden als Huesca of Barbastro).

m.marijn 02.02.2008 21:23
Wij willen van de zomer ook naar de sierra de guara. Wij hebben geen ervaring met canyoning, maar wij willen lekker wandelen etc. Ik denk dat we naar camping ainsa gaan. Het lijkt mij een goed uitgangspunt oa. voor de sierra en ook Ordesa.
Familie van ons heeft hier vaker in het voorseizoen gestaan en waren hier redelijk tevreden over.
Wij gaan met onze zoon van 17 en dochter van 14.
Zij vinden het natuurlijk gezellig als er meer leeftijdsgenoten gaan. Disco is niet belangrijk, gezellige terras of ontmoetinsplek zou leuk zijn.
Camping el puente lijkt mij ook prachtig maar wel weer afgelegen t.o.v. Ordesa, wel een rivier en het ziet er op de website leuk uit.

Groeten Mirjam.

PetraHM 04.02.2008 14:22
Vooralsnog lijkt onze keuze op Alquezar te vallen. We weten ook nog niet precies wanneer het zal zijn. Eerst gaan we een aantal dagen in Frankrijk doorbrengen, afhankelijk van het weer: klimmen in het departement Allier, kanoën op de bovenloop van de rivier de Allier, dan naar de Aude, voor de katharenkastelen, vervolgens Spanje in: Benasque (klimmen, raften) en de Sierra de Guara....