Forum Onderwerp - camping noord-spanje aan zee met bos/bergen dichtbij? (Gesloten voor reacties)

Maria 30.01.2008 22:43
Waar in Noord-Spanje aan de kust vind ik die leuke baaitjes? En is er dan ook wat natuur omheen? Of alleen maar campings en flats?
Ik ga met pubers en 2 honden....Weet iemand een leuk plekje?

Geplaatst door: bernadette 30.01.2008 23:00
Veel natuur en baaitjes. Weinig campings en flats.
Of je pubers het leuk vinden, weet ik niet.
Ik heb zelf geen ervaring met de camping, maar de omgeving is prachtig!

http://www.campingsantmiquel.com/nl/index.htm

maria 31.01.2008 00:08
Ja, precies die heb ik ook gevonden. Maar volgens mij mogen daar geen honden.....

w 31.01.2008 15:52
Je neem toch geen hond(en) mee op vakantie naar zo'n warme streek, daar zijn inmiddels ook al vele discusies over geweest, en inderdaad daarin waren de meeste het overeen, het is zielig voor de honden, regel gewoon thuis een oppas, pension, uitlaat service, breng ze bij kenissen of familie onder, maar het is echt dierenbeulen om zo'n lange reis meestal in de hitte met de honden naar je vakantie adres.

maria 31.01.2008 19:58
beste w, die discussie wil ik helemaal niet aangaan. Dat is mijn zaak. Bovendien heb ik 2 spaanse windhonden, helemaal aangepast aan het land.
En nog iets, ik ga in MEI, dan valt het nogal mee hoor, met de hitte!

w 31.01.2008 20:11
Ik wil graag discuseren over honden meenemen en natuurlijk is dat jou zaak, maar ik vind het gewoon dierenmishandeling, en ik heb vaker gediscuseerd met andere mensen over het wel en niet meenemen van een hond.
En vrijwel iedereen ( ik denk een score van ruim 95%) vind at je überhaupt geen honden mee moet nemen op zo'n lange reis.
En dan kwamen deze meningen van zowel hondenbezitters als ook mensen die geen honden hebben.
We hebben zelf ook 2 honden, maar wanneer ik honden mee moet/gaat nemen is voor mij de vakantie dan voor de laatste keer geweest, althans ik ging gelijk vliegvakantie's houden, weet ik zeker dat ze niet mee gaan/kunnen.
Nee je doe ook de mede kampeerders absoluut geen plezier door met een hond op de camping te komen, wanneer gaan jou ogen eens open, in het belang van de dieren en de mede kampeerders.

Maria 31.01.2008 21:26
Beste W, bemoei je met je eigen zaken en vooral met je eigen vakantie en je eigen honden.
Ik ben niet onder de indruk van jouw argumenten. Dat kan voor sommige honden en mensen zo zijn, dat je beter je honden kan thuislaten. Ik beslis over de mijne en ga naar een plek waar ze mogen komen. Einde discussie.
Graag terug naar de vraag over de camping. En W als je daarover tips hebt, ben ik erg benieuwd naar je berichten. Als het weer over honden gaat, dan niet.

Geplaatst door: bernadette 31.01.2008 23:30
Maria,
misschien kan je de camping even mailen of bellen of de honden welkom zijn.

Geplaatst door: bernadette 01.02.2008 11:07
Maria,
nog even de website bekeken en op de prijslijst van 2007 staat dat een hond €2 per nacht kost.
Ze zullen dus wel welkom zijn..........

Geplaatst door: w 01.02.2008 11:59
Wel welkom , maar niet wenselijk voor medekampeerders en vooral niet voor het welzijn van de honden zelf/

maria 01.02.2008 18:14
Bernadette, hartelijk bedankt voor het meedenken. Ik ga ernaar informeren. Als we naar Spanje gaan, wordt het wel deze camping denk ik. Lijkt me erg leuk.
En w, als laatste reactie nog een keer: misschien heb jij geen airco in de auto en een heel klein autootje, maar hier hebben de honden een hele grote achterbak, met airco, met eigen kleedjes. En ze zijn vele malen liever bij ons en met ons mee dan ergens anders. Wij zorgen altijd dat we bij een bos/rivier/natuurgebied staan waar de honden uitgebreid dagelijks wandelen (met baas) meerdere uren per dag, omdat dat een hobby is zowel van hond als baas. In de hete zomers vind je ons niet aan stranden oid omdat de baas zelf dat ook veel te heet vindt. Dan vertoeven wij in gematigder contreien. En nogmaals: we gaan alleen daar heen waar de honden welkom zijn. Als je zelf erg slecht tegen honden kan, staat het je vrij als medekampeerder om een camping te zoeken waar geen honden komen. Die zijn er ook erg veel.
Maak je druk over je eigen honden, stoker!

Geplaatst door: bernadette 02.02.2008 12:38
Maria,
gewoon nooit op reageren op deze onzin. Dat worden oeverloze discussies. Jij hoeft je niet te verantwoorden voor iemand die je nota bene niet eens kent.
De mensen die geen honden op de camping willen, zoeken een hond-vrije camping uit. Die zijn er namelijk ook.

Geplaatst door: Sandra 02.02.2008 13:21
Hoi Maria heel veel succes en vooral heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier met je kinderen EN honden!

tineke 04.02.2008 14:42
ook een leuke camping, met 4 mooie baaitjes en midden in het bod: Camping Cala llevado in Tossa del Mar. Er zijn zelf hondentoiletten en een hondendouche op de camping!
Onze hond en onze tieners vinden het hier heerlijk!

tineke 04.02.2008 14:46
wij zijn trouwens afgelopen jaar op camping San Miquel wezen kijken. De camping ligt midden in de bebouwde kom, niet direkt aan zee en de bebossing is lang niet zo florisant als op de website lijkt. Verder ligt er een spporlijn vlak langs de camping.
Qua ligging niet te vergelijken met Cale llevado, die camping ligt echt vele malen mooier!

Geplaatst door: Joyce 04.02.2008 16:38
Beste Maria, in Calella de la Costa ligt camping Botanic Bona Vista. Ik heb daar van de zomer honden gezien en via een hek boven aan de camping lieten mensen hun hond uit tussen de bomen. Daar grazen ook geiten die je dan zo langs het zwembad naar boven, de heuvel op ziet lopen. In Calella is genoeg te doen voor je kinderen (20 min. lopen) maar deze camping ligt precies om de hoek van een rots dus van Calella zelf heb je helemaal geen last. Succes met je zoektocht.

Maria 04.02.2008 21:05
Bedankt voor de tips. Ik begrijp dus dat de camping in Roses tegenvalt. Ik ga de andere 2 tips even bekijken.

Maria 04.02.2008 21:17
Oh, die camping in Tossa is mooi. Ziet er echt geweldig uit! Maar wat een prijzen, zeg, als je Frankrijk gewend bent :-))

tineke 05.02.2008 17:42
De prijzen zijn inderdaad hoog, maar ook in Frankrijk vindt je camping in die prijscategorie.
Op Cala Llevado heb je wel supersanitair ( in Franrijk nog nooit zo fraai en schoon gezien) en in Spanje is het eten en drinken veel goedkoper!

Ineke 05.02.2008 19:12

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2