Forum Onderwerp - Om of door Lyon?! (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Fred 21.02.2008 17:19
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, maar hebben een vraagje. Wij rijden met een caravan achter de auto naar Spanje, rijden jullie door Lyon of om Lyon heen?! Alle antwoorden zijn gewenst.
Alvast bedankt
mvg

Geplaatst door: ® karlp 21.02.2008 18:32
Wij rijden altijd door Lyon gaat prima. Bij de bewegwijzering 1 maal centrum aanhouden en daarna de borden Marseille weer volgen.

pojo 22.02.2008 07:39
Wij rijden steeds door Lyon,maar wel uitkijken dat je de spits vermijd
mvg pojo

Geplaatst door: Joyce 22.02.2008 11:22
Wij rijden ook met de caravan door Lyon, de rondweg is meestal erg druk met vrachtverkeer en op het laatste deel is er nog een steil stuk. Mocht er toch file staan neem dan de pheriferique van Lyon, dat is een binnenrondweg die ook prima te rijden is. Als je geen file hebt ben je er met 15 a 20 minuten doorheen.

janny 22.02.2008 12:02
altijd door lyon nog nooit geen file gehad , wel proberen buiten de spits te rijden, veel plezier in het spanse land

dick 22.02.2008 13:15
Altijd door Lyon; eenmaal er om heen en dat nooit meer-druk en heuvelig. In Lyon zuidwaarts Marseille aanhouden en noordwaarts PARIS aanhouden. Noordwaarts rijdend langs de Rhone niet te hard daar de weg, bij de brug en het grote bord PARIS een scherpe draai naar links maakt en het even onoverzichtelijk is. Rustig kijken, goede baan kiezen, en de tunnel in. Veel plezier in Spanje.

jan 22.02.2008 14:54
En met de goede baan wordt dus vooral de middenbaan bedoeld. De rechter is erg in gebruik voor in en uitvoegend plaatselijk verkeer hetgeen behoorlijk lastig kan zijn.
Verder gewoon je weg vervolgen en je niet gek laten maken door die jakkeraars om je heen!

ivonne 22.02.2008 21:46
Wel een keer file gehad. Duurde een uur. Normaal rijden we in 17-20 minuten door lyon, heel leuk,en zeer goed te doen. Ik ga geen 35 km omrijden als het file risico niet echt kleiner is.

Geplaatst door: Lieke 23.02.2008 16:34
Als wij altijd naar Spanje of Zuid-Frankrijk gaan rijden wij ook altijd met caravan door Lyon, gaat super. Vertrekken zondagmorgen met de caravan en overnachten net voor Lyon (50/80km voor Lyon) maandagmorgen dan door Lyon rond 9/10 uur, en dat gaat prima! Dus rijd gewoon door Lyon.

Geplaatst door: Linda 29.02.2008 12:08
Wij zijn afgelopen zomer naar Spanje op vakantie geweest. Wij zijn op maandag morgen door Lyon gegaan, ging super. Geen files gehad. Het is ook maar een klein stukje hoor. Voor dat je het weet is het alweer voorbij.

john 29.02.2008 16:14
Wij zijn 1x om Lyon heen geweest. Mooie route maar wel een eind om. Dit jaar weer gewoon binnendoor geweest en dat ging prima. Wel druk maar toch met 60-80 km p/u lekker door kunnen tuffen. Op de terugreis 1x centrum aanhouden en de afslag Parijs mijden. Na deze afslag verschijnt opnieuw Parijs op de borden maar dan via tunnel. Gewoon doen dus!

Geplaatst door: Alice 15.03.2008 16:54
1 keer om Lyon heen gereden, duurde erg lang doen we dus niet meer. Rijden met caravan door Lyon dit is prima te doen. Het is wel handig om de spits te vermijden.

dick 15.03.2008 22:12
De opmerking van John over het terugrijden snap ik niet. In de stad Lyon langs de rhone terugrijdend staat er maar 1 verwijzing richting PARIS en die gaat door de tunnel.

wil 17.03.2008 11:12
Zijn al zovaak door Lyon heen gereden rijd best lekker vlot door, oke soms wat drukte en vooral op de punten waar je wat scherpe bochten moet maken bij invoegen met de caravan is het wel eens oppassen, want vooral de fransoosen kijken niet zo nauw en als je ook maar iets over de midden lijnen gaat dan claxoneren ze direct ook al is er geen (direct)gevaar.
In 2007 kocht ik een andere auto met ingebouwd navigatie en heb ik de aangegeven route genomen die dit navigatie systeem aangaf.
En heb toen om lyon heen gereden, is inderdaad een stukje omrijden, desondanks vond ik dit niet eens zo vervelend rijden was lekker rustig.
Wel even gedacht zou ik wel goed gaan, omdat het vertrouwde beeld van Lyon er niet was maar éénmaal een stuk verder gereden en het navigatie systeem even ingezoemd zag ik dat ik op het eind toch weer op de gewenste route zou uitkomen.
We zien dit jaar vanzelf wel weer wat we doen, of om Lyon heen of er doorheen afhankelijk van de verkeersdrukte.
Beide geen afrader

john 17.03.2008 18:43
Hallo Wil,

Op de terugweg staat VOOR de omweg om Lyon een bord met Parijs. Deze moet je negeren omdat je dan over de ringweg geleid wordt. Vervolgens rijd je richting centrum en krijg je weer geoon Parijs op de borden via centrum.

gr John

john 17.03.2008 18:45
Sorry Wil, i bedoel dick

dick 18.03.2008 21:51
Oke hebben, dat staat inderdaad al voor de rondweg begint. Een heel stuk buiten Lyon. Verder rijdt ik na de brug wel zoveel mogelijk op de middenbaan want de invoegstroken van rechts na bruggen en tunnels zijn superkort en even snel naar links, vanaf de rechterstrook, met een flinke aanhanger is soms lastig.

Lut 19.03.2008 16:25
Door Lyon , is 20 minuutjes korter

Geplaatst door: Albert 19.03.2008 18:06
Dus gewoon door Lyon naar Spanje, doen wij ook elk jaar met een grote caravan erachter.

Geplaatst door: Jasmijn 07.04.2008 16:43
Wij gaan ze zomer naar Spanje (costa brava). Wij rijden met grote caravan (Knaus 540). Nu is onze vraag is het te doen met een grote caravan door Lyon? Normaal reden wij er altijd omheen, maar wij willen ook wel een keer door Lyon en het is korter, maar is dit te doen?

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2