Forum Onderwerp - Richting Spanje (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Lydia 22.01.2009 19:30
Wij gaan dit jaar naar Spanje voor het eerst met caravan. Wij wonen in de buurt van Groningen en willen graag het eerste stuk rijden over Duitsland. Zo rijdt je de route: Prum- Bitburg-Trier-Luxemburg-Dijon-Lyon-Orange-Spanje. Wij willen dat rond Macon overnachten.
Doen meer mensen het eerste stuk via Duitsland rijden als je uit het oosten komt?!
Graag tips. Normaal vertrekken wij vanuit Nederland altijd op zaterdag, maar op die dag is het altijd erg druk op de weg. Nu willen wij zondagmorgen (rond 05.00uur) vertrekken. Rond Macon overnachten en de volgende dag, die maandag, verder rijden naar onze eindbestemming Spanje, Sant Pere Pescador.

Geplaatst door: Joyce 22.01.2009 20:05
Vanuit Hengelo (ov) rijden wij ook altijd precies de route die je aangeeft, prima te rijden. Wij vertrekken zaterdag rond 6 uur zodat we voor 9 uur voorbij Keulen zijn en dan geen last hebben van het zaterdagverkeer. Prima te doen, Macon redden wij echt niet in een dag. Max tot nu toe is iets boven Dijon. Vergeet niet dat het op maandag erg druk kan zijn met vrachtverkeer, vooral omdat je Lyon en Vienne etc. nog voorbij moet op die dag.

Geplaatst door: Joke 22.01.2009 20:18
Wij rijden vanuit Enschede precies dezelfde route als die jij aangeeft Lydia.
Hele fijne route en gaat erg makkelijk. Wij vertrekken rond 06.00uur ook op zondagmorgen en komen dan rond 17.00uur aan in Macon. Wij rijden met grote caravan.
Zondag is een perfecte dag om te vertrekken en te rijden. Ook die maandag is het niet druk op de weg. Wij komen rond 9 uur langs Lyon, gaat prima. Al met al prima dagen om te rijden, lekker rustig en je komt de eerste dag al heel ver.
Goede keus.

Geplaatst door: Riek 22.01.2009 20:27
Ook wij uit Assen rijden via Prum - Bittburg - Trier - Luxemburg - Dijon - Lyon naar Spanje/Zuid-Frankrijk toe. Perfecte route en rustig. Ook wij vertrekken zondagmorgen rond 04.00uur en overnachten dan bij Lyon. Maandag ook perfecte dag om verder te rijden. Op de A7 en A9 in Frankrijk weinig vrachtverkeer op maandag en lekker rustig, gaat heel erg goed!
Al met al perfecte route en hele fijne dagen om te rijden (zondag+maandag).
Fijne reis!

WilmaV 22.01.2009 21:03
Als je uit Oost-Groningen komt, kan ik me voorstellen dat je het eerste gedeelte via Dld gaat rijden.
Zelf hebben we het 1 keer gedaan, maar hebben toen besloten om het niet weer te doen.
Wij vertrekken ook op zondagochtend, tegen half 5. Je hebt dan in Nederland haast geen verkeer en er is dus ook niemand die zich op dat tijdstip aan de snelheidslimiet van 80km/uur (met caravan/vouwwagen) houdt. Ook met een caravan kun je dan heel veilig 100km/u rijden in Nederland. Het wegdek in ons land is over het algemeen erg goed en omdat er haast niemand op de weg is, kun je in 1 tempo en op dezelfde baan doorrijden.
Wij rijden via Assen-Zwolle-Arnhem-Eindhoven-Maastricht-Luxemburg en blijven tot in Spanje de Route du Soleil volgen.

Geplaatst door: Karlijn 23.01.2009 15:33
Wij komen uit Utrecht, wij rijden dus niet het eerste stuk via Duitsland. Ik hoor daar wel heel veel positieve verhalen over, maar voor ons als je uit Utrecht komt is dat toch iets om. Wij rijden de route Eindhoven- Maastricht-Luik-Luxemburg-Dijon-Lyon-Orange, etc!
Hele fijne route en vertrekken ook zondagmorgen rond 05.00uur. Lekker rustig op de weg en je komt lekker ver!

Geplaatst door: Margreet 30.01.2009 19:48
Wij komen uit Almere en rijden via Eindhoven- Maastricht- Luxemburg-Nancy-Lyon-Orange- etc.!
Hele fijne route als je richting Zuid-Frankrijk of Spanje gaat. Snelste route en makkelijkste.
Ik hoor inderdaad veel positieve verhalen van mensen die in het oosten wonen en die het eerste stuk via Duitsland rijden en bij Luxemburg bij het verkeer komen die rijden via Maastricht- Luik rijden. Dus het zal een hele goede keus zijn Lydia!

wil 27.02.2009 19:34
Wij rijden vanaf regio Utrecht meestal luik, dyon, lion, orange, perpignan.
Ook 2 keer via Brussel gereden, naar Luxemburg, is ongeveer 16 km meer maar de heuvels bij Luik vermijdt je zo, in 2008 via Parijs, Clermont, Milau gereden. is ook best te doen, alleen saaier rijden vind ik maar wel een stuk sneller omdat het rustiger is ( minder verkeer).
Dit jaar gaan we weer via Luik, mijn nieuwe auto mag 2000 kg trekken en op caravantrek.nl geeft hij aan dat we volgens opgave één van de eerste bovenaan zullen zijn dus we gaan ervoor. Over duitsland nog nooit gereden omdat dit volgens mijn inziens omrijden is terwijl sommige zeggen dat het vanaf onze regio ( Utrecht) weinig zou uitmaken.

Geplaatst door: Jeroen 27.02.2009 21:40
Ik denk dat het via Utrecht via Duitsland het eerste stuk rijden wel een klein eindje om is.
Als je uit het oosten komt is het een hele goede optie om te rijden via Prum-Bittburg-Trier-Luxemburg etc.
Wij komen uit de buurt van Rotterdam en rijden dus niet via Duitsland het eerste stuk, dit zou voor ons een stuk om zijn.
Wij rijden via Maastricht-Luik-Luxemburg etc.
Zomer 2008 gereden via Parijs- Clermont Ferrand - Millau etc. Dit vonden wij absoluut niet fijn rijden. Wij waren veel langer onderweg.
Voor ons dus lekker via Maastricht-Luik-Luxemburg. Misschien is het een keer een optie om vanuit Rotterdam te rijden via Brussel- Luxemburg.
In ieder geval voor Lydia die uit Groningen komt is het een super optie om te rijden via Prum-Bitburg-Trier-Luxemburg etc.
Vanuit westen/midden van het land zou ik kiezen voor de route via Maastricht-Luik-Luxemburg of misschien Brussel-Luxemburg.

Caravanner2 27.02.2009 21:52
9mtr? Dan krijg je wel met beperkingen te maken. Hoe krijg je zo'n kolos een beetje op zijn plek.
Houd er rekening mee, dat je bijna altijd in warme gebieden buiten zit, dus binnen alleen slapen en koken. Pubers slapen bij ons in hun eigen pubtentje, alleen onderweg en de laatste nacht slapen ze in de caravan. Onze opbouw is 4,50 en dat vind ik zelfs groot.
Maar deze "maat" kunnen wij op elke campingplek plaatsen.

Caravanner2 27.02.2009 21:55
Oeps. Vorig bericht hoort bij een ander topic

Jan 28.02.2009 16:56
Vanuit het oosten pak je de A31 naar Bottrop. Een rustige weg.Voorbij Bottrop hou je richting Keulen aan en daarna Koblenz. Voorbij Keulen heb je afslag Trier die via Prum en Bittburg voert.
Als je van navigatie gebruik maakt (Tomtom) zal jij je op de terugweg de weg via Bonn laten nemen.Dat moet je niet doen want dat is om en erg druk.

wil 28.02.2009 17:36
geeft niet caravanner2.
deze persoon zou met 9 mtr in spanje weinig terecht komen.

Geplaatst door: Lies 23.03.2009 23:21
Wij rijden vanuit Friesland sinds vorig jaar via Venlo (A73) - Maastricht- Luik- Luxumburg- Lyon- Orange naar Spanje.
Hele fijne route en vooral als je op zondag vertrekt vanuit Nederland heerlijk rustig op de weg!!

Geplaatst door: Moon 24.03.2009 12:10
Vanuit Groningen/ oosten van het land is het prefect om te rijden via Duitsland het eerste stuk.
Via Prum-Bitburg-Trier en dan gewoon via Luxemburg-Dijon-Lyon-Orange etc.
Makkelijke, snelle en fijne route naar Spanje/Zuid-Frankrijk! Als je in oosten van het land woont kan ik het zeker aanraden om het eerste stuk via Duitsland te rijden en dan bij Luxemburg kom je weer samen met het verkeer uit Belgie. Dit is heel fijn rijden!

Geplaatst door: Paul 25.03.2009 12:30
Hallo,
Wij komen uit Arnhem en rijden ook via Prum, Bitburg, Trier, Luxemburg, Metz, Dijon, Lyon, Orange naar de spaanse grens.
Wij rijden het eerste stuk tot Luxemburg dus ook via Duitsland. Dit is voor mensen die in het oosten wonen een stuk korter en ook sneller!
Wij vinden het een hele fijne route. Overigens de Route du soleil vinden wij ook heel fijn rijden.
Ook het voordeel is als je het eerste stukje via Duitsland gaat dat je in Luxemburg kunt tanken en niet in die lange rij hoeft te staan, omdat daar het verkeer vanuit Belgie er nog niet bij is.

harm 26.03.2009 21:32
hallo wij komen van de Veluwe en rijden ook naar Spanje begin Juni.
Via maastricht Luik, en dan LINKsaf richting Prum-Bietburg, een klein stukje provincale weg richt Trier en dan Luxenburg.
Wij probeeren altijd vroeg te vertrukken, zo, rond 4.00 uur.
Vorig jaar kwamen wij net voor Lyon op een camping gelijk aan de snelweg voor de overnachting.
De volgende dag vertrekken wij dan weer zo rond 7.00 uur en rijden dan in een keer door naar Sant antoni de Calonge bij Palamos, (eurocamping)
Wie kan mijn vertellen wat de mooiste plekken zijn daar op de camping?? (wij nemen de fietsen mee)

Heleen 08.04.2009 20:39
wij komen uit Friesland en willen ook voor het eerst naar Spanje,nu weten wij in ieder geval de route,maar wat zijn jullie dan totaal aan kosten voor tol kwijt heen en terug?

Car2 08.04.2009 20:46
Met of zonder caravan?

Geplaatst door: bernadette 08.04.2009 20:47
op http://www.mappy.com kan je zien wat de tolkosten zijn.
Voer de bestemming in, geef aan dat je een caravan hebt, en er staat wat je kwijt bent aan benzine en tol.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2