Forum Onderwerp - camping Playa Brava (Gesloten voor reacties)

Yuri 26.01.2009 17:22
Wie heeft er wel eens op deze camping gestaan? Wat raden jullie mij aan wat plaats betreft. Welke plaatsen zijn het gunstigst gelegen t.o.v evt. muggen, vliegen, zon?
Ik heb namelijk gehoord dat je niet te dicht bij de rivier moet staan, klopt dit? Waar dan wel?

Claudia 26.01.2009 22:51
Wij zijn vorig jaar naar deze camping gwesst.
Leuke camping en super aan het strand. Alleen stikt het er wel van de muggen. Ik weet niet of het heel veel uit maakt als je wat verder van de rivier af staat.
Wij stonden op het achterste veld (N). Toen wij aankwamen was alleen daar nog plaats.Dat is wel fijn dat je zelf een plaatsje mag kiezen. Op zich stonden we daar wel mooi. Vrij grote plek voor een A-plaats en lekker tussen de bomen. Alleen de laatste dagen stonden wij er echt helemaal alleen. Dit jaar gaan we naar Frankrijk, maar mochten we nog eens naar deze camping gaan dan nemen we wel een B- plaats.

Geplaatst door: monique 27.01.2009 11:59
wij stonden een paar jaar geleden helemaal rechts achteraan bij het strand, vrij ver van het watertje en weinig last van muggen, wij hadden toen ook weinig keus van de a plekken er was weinig vrij.
wij hadden wel geluidsoverlast van jongeren op het strand snachts.

Sandra 27.01.2009 20:11
hallo Yuri
wij staan al 8 jaar op deze camping omdat onze kinderen het er leuk vinden en wij het er goed naar ons zin hebben de kids zijn nu 8 en 6 jaar.
ja een plaats aan raden dat is moeilijk als je aankomt dan mag je een plaats kiezen wij staan altijd in veld N en daar hebben wij het goed.
we hebben wel muggen maar het spaanse muggen spray helpt goed en we worden niet gestoken. halley heet het bij de aphotheek in pals.
De vliegen dat wisseld per jaar maar wij storen ons er niet zo aan.als je in de zon wil staan dan moet je bij het strand staan.wat leuk waneer gaan jullie???? wij 6 aug tot 27 aug gr sandra

Claudia 27.01.2009 21:09
@ Sandra,
Wij waren het afgelopen jaar ook op deze camping in dezelfde periode als jij.(van 8 tot 25 augustus) en stonden ook(noodgedwongen) op veld N omdat de camping op dat moment verder propvol zat. Maargoed , precies zo'n plek als ik wilde en lekker tussen de bomen dus daarover geen klachten.
Alleen, na een week was het veld zeker voor de helft leeg. En na twee weken stonden we hier echt helemaal alleen. Dit was wel erg saai.
Toen werd ook nog eens het sanitairgebouw afgesloten en toen stonden we hier niet echt fijn meer.
Qua geluid hadden we dus geen overlast van de camping (na half aug. is er ook geen animatie meer) maar wel van de weg waar veld N aan ligt.
Dronken mensen en een idioot die het blijkbaar leuk vond om slippend over de rotonde te gaan , een keer of 4 per nacht.
Verder vonden we de camping heel erg leuk en geweldig aan het strand gelegen, maar de laatste week is me een beetje tegen gevallen. Had ook met het weer te maken.(weinig zon, veel regen)

sandra 28.01.2009 11:37
hallo claudia bedankt voor je reactie .we kijken of we meer in het midden kunne staan wij hebben een hele grote tent.
ja het weer daar kunnen we niks aan doe dat is afwachten .dan gaan we maar veel bekijken.

PN 31.01.2009 17:23
Hallo, dus ik begrijp uit de verhalen dat je wel reserveerd, maar dat je ter plekke een plaats mag uitzoeken? Dus wie vroeg komt heeft de eerste keus...of staan de mensen dagen in de rij voor een leuke plaats? Ben wel nieuwsgierig.... Groeten

Claudia 31.01.2009 17:50
Nee hoor,mensen staan geen dagen in de rij voor een plaats.
Je reserveerd inderdaad (voor een A ofB plaats,B is groter). En daar aangekomen mag je zelf uit de beschikbare plaatsen kiezen. Op zich ideaal, je kan zelf kiezen of je rustig of druk of veel of weinig schaduw wilt. Alleen wij kwamen precies aan op een van de drukste dagen aan waardoor er op dat moment niet zo erg veel meer te kiezen viel.
Trouwens; vliegen heb ik helemaal niet gezien. Wel veel muggen(zoals gezegd)

dick 01.02.2009 12:14
Vliegen willen eens vorkomen na regenval, maar anders zie je ze niet. Tussen Estartite en Pals liggen mega grote rijstvelden. In waterige gebieden komen wel eens muggen voor.


sandra 17.02.2009 20:20
WIE GAAT ER IN AUGUSTUS NAAR PLAYA BRAVA LAAT EVEN IETS WETEN DAN STAAN WE ER GELIJK MISSCHIEN GROETJES SANDRA

Geplaatst door: gerard 22.06.2009 20:24
wie gaat er naar deze camping toe ????????????????
wij gaan ook in augustus maar zie weinig reacties.
laat even iets weten
wie en waneer gaan jullie naar camping playa brava.

Laura 27.06.2009 13:37
Nog 2 weekjes en dan vertrekken we naar Playa Brava!!!!! Voor het eerst naar een camping in Spanje..... Ben erg benieuwd hoe deze camping gaat bevallen!! De reakties over de hoeveelheid muggen baren mij echter wel zorgen....
Kan iemand mij nog tips geven of geruststellen????

Geplaatst door: Lotte 27.06.2009 13:43
Hallo Laura,
Wij vertrekken ook over 2 weken, zondag 12 Juli, naar deze camping. Ook voor ons de eerste keer Spanje, ben benieuwd. Wij komen 13 Juli aan en zijn met eigen caravan.
Wij hebben erg veel zin in.

Geplaatst door: sandra 28.06.2009 13:51
hallo laura en lotte
voor de muggen moet je halley vragen bij de plaatselijke aphotheek in pals werkt goed is anti muggen spul .
maar als je dicht bij zee staat ofin het midden van de camping dan heb je weinig last van muggen. op veld N dat is achteraan op de camping daar heb je wel muggen of een muggenlamp mee nemen ( paars licht ) dat de muggen dood werkt ook goed. verder een fijne camping wij komen 6 aug aan.
fijne vakantie sandra

Laura 30.06.2009 21:30
Hallo Sandra,
Bedankt voor de tip. Wij willen graag vlakbij het strand een plekje, dus hopelijk hebben we daar inderdaad niet zo veel last van de muggen.....
Ik zal i.i.g. halley gaan halen bij de apotheek. Ik neem aan dat dit een smeerseltje is???
Fijne vakantie!!!

Geplaatst door: sandra 01.07.2009 11:17
hall laura dit is muggen spray hij werk supper we namen elk jaar muggen spul uit nl mee zelfs deed maar dat hielp niet halley wel je spuit het op en je smeert je in voor het schemerig word en geen probleem . fijne vakantie

Geplaatst door: kim 18.07.2009 09:27
wie weet of er veel supermarkten in de buurt zijn ?????en is er in de camping winkel veel te koop?en is het nog druk in augustus.ik hoop dat ik nog een paar reacties krijg alvast bedankt gr kim

Frans.M 20.07.2009 23:14
Beste Kim,

Op de camping is er een uitgebreide winkel met behoudende prijzen.
In de omgeving zijn er ook supermarkten.
In augustus kan je verwachten dat het ook druk is want het is wel in die periode hoogseizoen.
Wij zelf zijn in juni geweest en in die periode was het heel stil, maar dat was overal, je kon in Playa de Aro een kanonskogel afvuren zonder iemand te raken.

Fijne vakantie.

Frans


mvanwierst 07.03.2010 15:45
We zijn van plan dit jaar te gaan kamperen op camping playa Brava met een vrij grote tent (8x5) Wie weet of: er vrijwel altijd plek is voor een dergelijke grote tent, of je moet reseveren van te voren, of de plekken van perceel N dicht bij de rijstvelden liggen (muggen). Ik lees steeds dat er veel muggen en vliegen zijn (is dat overal) ,of je van te voren moet betalen of dat je gewoon betaalt voor het aantal dagen dat je op de camping gestaan hebt.)Zijn de grote plekken vooraan op de camping inderdaad vrij onrustig?