Forum Onderwerp - Kleinere camping in Spanje (Gesloten voor reacties)

Netty 14.02.2009 19:24
Ik zoek een camping in Spanje, aan zee, niet groter dan 100 -150 staanplaatsen.
Bestaat dit in Spanje? Ik vind alleen maar supergrote campings.
Alvast bedankt voor je reactie.

Geplaatst door: Elke 14.02.2009 19:27
Ik zoek precies hetzelfde Netty.
Ik was net aan het kijken op deze site en toevallig komt dit topic er net te staan.
Wij willen een keer naar de spaanse kust, costa brava, maar dan geen maga camping. Gewoon een leuke kleine camping met wel Nederlanders (hoeft niet alleenmaar Nederlanders te zijn).
Ik lees gewoon mee met de reacties.

wil 14.02.2009 19:36
Er is in Rosa een kleine gemeente camping, weet niet hoe deze heet, maar ik schat dat het bij 100-150 plaatsen wel ophoud, als je van Empurio naar Rosas rij kom je 'm vanzelf tegen, alleen wel erg Hutje Mutje zie ik daar, scheerlijkenen en luifels staan gebroederlijk naast elkaar.

WilmaV 14.02.2009 23:07
Camping Neús in L'Escala voldoet dan aan jullie
wensen.
Animatie is er niet; wel een simpel zwembad en een tennisbaan.
Het strand is binnen 5 minuten te voet bereikbaar via een bospad.

Geplaatst door: Joyce 15.02.2009 13:15
Botanic Bona Vista in Calella, 150 plaatsen, wel een terrassencamping. In Canet de Mar zit ook een niet zo grote camping.

ann 23.03.2009 15:33
Camping La Gaviota in San Pere Pescador. Kleine, zeer gezellige camping. Je kan van de camping zo het strand op. Weinig animatie, 's avonds af en toe wel een optreden of zo, best gezellig.

PetraHM 24.03.2009 13:49
Camping la Noria in Torredembarra. Ik kan op de website niet terugvinden hoe groot deze camping precies is, maar in mijn herinnering (van heel lang geleden) is het geen supergrote camping.

jill 26.05.2009 14:45
Beste,

camping jon carmar in rosas is een toffe camping en niet groot. Kleine winkel op de camping, klein zwembad en dat is het. Ligt dicht tegen stad en direkt aan het strand!

EvD 26.05.2009 15:14
Camping Costa Brava in St. Antoni de Calonge.
Klein, zwembad, vlakbij het strand, vlakbij supermarkt en op fietsafstand van Palamos.
Ideaal!

yvonne 26.05.2009 16:56
Even een vraag tussendoor aan EvD, die Camping Costa Brava in St.Antoni de Calonge, komen daar ook wat tieners, hoeft geen disco te zijn, wel samenkomst van de jeugd bij pingpong ofzo?! En is het ook leuk voor onze jongens van 6 en 7 jaar(zwembad en speeltuin en "vriendjes").

EvD 27.05.2009 09:53
Hallo Yvonne,

De camping heeft geen disco, wel een "pingpong" inderdaad. De tieners die er zijn, verzamelen zich daar of gaan, als ze oud genoeg zijn, richting Palamos of Playa D'aro om uit te gaan.
Onze kinderen waren vorig jaar 8 en 6 en hebben zich uitstekend vermaakt. Het zwembad en speeltuin liggen naast het terras, zodat je ze goed in de gaten kunt houden. Omdat de camping klein is, is ie overzichtelijk en verdwalen ze niet. Om deze reden vinden de kinderen elkaar makkelijk en sluiten ze vriendschappen. Ik heb heel vaak jongetjes met elkaar zien voetballen, in steeds groter wordende "elftallen". Ook houden de eigenaren in de receptie precies in de gaten dat er geen kinderen alleen van de camping af gaan. Verder ligt de camping dus overal vlakbij, strand (500m), supermarkt (straat oversteken), Palamos (fiets mee is ideaal want fietspad langs boulevard van St Antoni naar Palamos = 2km), Playa D'aro (10 autominuten). Strand is breed, ruimte genoeg, ook in hoogseizoen. Wat wij vooral zo fijn vonden is de hele gemoedelijke sfeer op de camping, geen drukte en heel goed betaalbaar. Wij gaan dus weer terug!

EvD 27.05.2009 09:53
Hallo Yvonne,

De camping heeft geen disco, wel een "pingpong" inderdaad. De tieners die er zijn, verzamelen zich daar of gaan, als ze oud genoeg zijn, richting Palamos of Playa D'aro om uit te gaan.
Onze kinderen waren vorig jaar 8 en 6 en hebben zich uitstekend vermaakt. Het zwembad en speeltuin liggen naast het terras, zodat je ze goed in de gaten kunt houden. Omdat de camping klein is, is ie overzichtelijk en verdwalen ze niet. Om deze reden vinden de kinderen elkaar makkelijk en sluiten ze vriendschappen. Ik heb heel vaak jongetjes met elkaar zien voetballen, in steeds groter wordende "elftallen". Ook houden de eigenaren in de receptie precies in de gaten dat er geen kinderen alleen van de camping af gaan. Verder ligt de camping dus overal vlakbij, strand (500m), supermarkt (straat oversteken), Palamos (fiets mee is ideaal want fietspad langs boulevard van St Antoni naar Palamos = 2km), Playa D'aro (10 autominuten). Strand is breed, ruimte genoeg, ook in hoogseizoen. Wat wij vooral zo fijn vonden is de hele gemoedelijke sfeer op de camping, geen drukte en heel goed betaalbaar. Wij gaan dus weer terug!

Inge 03.06.2009 14:36
Ik lees net alle reacties op de kleine camping-vraag. Klopt het dat camping Costa Brava niet werkt met reserveringen? Bij meningen lees ik over een wachtveld, heeft iemand enig idee over de gemiddelde wachttijd? wij willen half juli afreizen, tot eind juli.

EvD 17.06.2009 09:24
Dat klopt, je kunt bij camping Costa Brava niet reserveren. Wij waren er vorig jaar eerste helft juli en konden nog uit plaatsen kiezen. Er is inderdaad een wachtlaantje en soms kon men na 1 nacht op een plaatsje terecht, soms na 3 nachten. Ze doen echt hun best om je zsm een mooi plaatsje te geven.

EvD 17.06.2009 09:24
Dat klopt, je kunt bij camping Costa Brava niet reserveren. Wij waren er vorig jaar eerste helft juli en konden nog uit plaatsen kiezen. Er is inderdaad een wachtlaantje en soms kon men na 1 nacht op een plaatsje terecht, soms na 3 nachten. Ze doen echt hun best om je zsm een mooi plaatsje te geven.

Geplaatst door: Paul 05.06.2011 19:44
Ik ben op zoek naar kleine primitieve campings in Noord-Spanje maar dan Baskenland, Navarra....en vind alleen super grote campings...

Geplaatst door: Annies 08.06.2011 23:18
Terug naar de vraag. Achter camping costa brava in san antoni de calonge, richting deze plaats is echt een hele kleine camping. Er is niets aan luxe, geen zwembad, wel brood s'ochtends, wordt gerund door een Belgisch echtpaar. Camping Pla de La Torre. Volgens mij maar ook 1*. Wel lekker rustig.