Forum Onderwerp - bezoek barselona (Gesloten voor reacties)

leni teunissen 01.03.2009 14:52
wij willen begin juni naar barselona voor steden bezoek met tent.
weet iemand daar een camping dicht in de buurt van de stad.
en hoe gaat het met openbaar vervoer.
bedankt alvast.
leni

HdR 01.03.2009 20:49
Beste Leni,
Neem me niet kwalijk, maar volgens mij verwar je een forum met een reisbureau. Hoe zou je het vinden om zelf even op Internet te kijken naar de mogelijkheden. En, Barselona zul je niet in Spanje vinden, wel Barcelona. Voor deze ene keer wil ik je nog wel op weg helpen. In Vilanova (voluit Vilanova i la Geltru) vindt je Vilanovapark; een camping die ongeveer 40 km van Barcelona ligt, circa 40 minuten met de trein. Vanaf deze camping kun je met de bus naar het station. Je kunt ook met de auto naar het station van Vilanova gaan, maar of je je auto nog in dezelfde staat terug vind en of je uberhaupt van de parkeerplaats af kunt komen blijft een gok. Bij het station kun je een kaart van de lijnen vragen naar Barcelona. Ze spreken daar zoals in het grootste gedeelte van Spanje geen woord Engels maar ze doen hun best en met wat handen en voeten werk lukt dat prima. Leer in ieder geval even te tellen tot 20 in het Spaans; zul je veel plezier van hebben.Je kunt dan kiezen om te gaan naar het Hoofdstation van Barcelona, of 1 station verder en dan kom je in het Centrum van Barcelona. Vraag deze kaart van de lijnen wel, want als je terug wil en op de annoncering van Vilanova gaat staan wachten in Barcelona kun je heel lang wachten. Het systeem werkt hetzelfde als in Nederland. Als je in Woerden wilt zijn moet je dus de trein van Den Haag naar Utrecht nemen. Niettemin vind ik wel dat je wat meer zelf initiatief kunt ontwikkelen en met gerichte vragen moet komen op een forum.
Groet,
Hans

Geplaatst door: bibi 02.03.2009 09:28
Hallo.

Misschien een tip. Je kan een plaats rondom Barcelona kiezen waarvan uit je direrct met de trein naar Barcelona kan gaan. Wij maken in buitenland veel gebruik van het openbaar vervoer.Als je met de trein naar Barcelona gaat raad ik je aan om op station "PASSEIG DE GRACIA"uit te stappen je staat dan gelijk midden in de stad met gelijk voor je neus een bushalte waar je de ticket van de tourestiek bus kan kopen. Dat is een kaart voor 1 of 2 dagen zelf kiezen waarmee je heel de dag kan reizen. Dit is echt wel nodig wil je alles bekijken want de afstanden zijn te groot om te lopen. Je heb dan kleuren routes staan op de kaart die je kan reizen. Het is echt heel duidelijk. Waar je eruit wil ga je eruit en later stap je bij de zelfde halte weer op de rijden af en aan.Wil je nog meer info dan zie ik het wel verschijnen hier.

Geplaatst door: Joyce 02.03.2009 09:45
Wij hebben op camping Botanic Bona Vista gestaan in Calella de la Costa, ligt 50 km. boven Barcelona. Vanuit St. Pol de Mar gaat er een trein naar Barcelona, 6,30 euro retour, reis duurt 55 minuten. Vanaf de camping is het station 20 minuten lopen. Iets verderop ligt Canet de Mar met voldoende campings en daar is ook een station waar je op de trein naar Barcelona kunt stappen. Uitstappen op Placa Catalunya midden in het centrum. In Barcelona zelf heb je de stadstoeristenbus die je overal langs rijdt en waar je kunt uit- en opstappen wanneer je wilt. Persoonlijk vind ik het met de metro net zo makkelijk en een stuk goedkoper. PS: let op zakkenrollers, echt waar, ze lopen zo met je mee de trein in, gaan dicht tegen je aan staan, dus hand op je tas of broekzak!!

Geplaatst door: bibi 02.03.2009 09:52
hier nog een site waar je op kaart kan kijken voor een camping http://www.campings.net/Geografica.php?idioma2=Holandes

Geplaatst door: willem 02.03.2009 20:16

probeer onderstaande camping, iets ten zuiden van barcelona in het plaatsje gava, bussen stoppen dacht ik bij de camping binnen 15 min in het centrum.
je kan ook zelf met de auto naar het centrum rijden het is 1 rechte weg naar het centrum.
op de ramblas heb je een ondergrondse parking, altijd plaats.



http://www.camping3estrellas.com/

succes willem

maria 28.05.2009 21:58
Camping el Vedado (http://www.campings.com/camping-vedado-vallromanes/?idlengua=6) is heel geschikt voor een bezoek aan Barcelona. Eigenaar spreekt Engels en geeft je bij aankomst direct een kaart van Barcelona. De bus stopt 's ochtends voor de camping, en brengt je naar het centrum. De bus stopt in een straat met éénrichtingsverkeer, en 's avonds stap je op precies dezelfde plek in waar je 's ochtends uitgestapt bent. 's Avonds kun je uit 2 tijden kiezen om terug te gaan. De laatste bus is ca. 22.00 uur. Ideaal. Je kunt ook een kaartje kopen voor 2 dagen achterelkaar, da's iets goedkoper. Op de camping kun je 's ochtends brood krijgen, camping is niet veel bijzonders maar je zit toch in Barcelona, dus wat maakt dat uit.

Ariek 29.05.2009 12:58
Beste Lenie,
Trek je niets aan van de boosaardige opmerkingen van HvR. Je vraag was heel legitiem!

Best HvR,
Niet elk mens is goed in het formuleren van zinnen of het toepassen van de juiste spellingsregels. Daar is niets mis mee. Wat ik wel misplaatst vind is om personen hierop aan te spreken. Wat een flauwheid. Enerzijds nuttige informatie verschaffen maar afsluiten met het venijn in de staart. Kom op zeg!

Yo! 29.05.2009 21:51
Ariek, ik sluit me volledig bij je aan. Als je stoort aan de soort vraag of de manier waarop deze is geformuleerd of onjuist geschreven, laat deze dan aan je voorbij gaan. Dit is uiteindelijk een Spanje-forum waarop mijn inziens alles wat Spanje gerelateerd is gevraagd kan worden. Indien dit een vraag is welke je niet aanstaat dan laat je deze gewoon passeren.
Desondanks en juist dankzij iedereen alvast een goede vakantie toe gewenst.

HdR 30.05.2009 20:11
Beste Ariek en Yo,

Volgens mij heb ik heel specifieke en gedetailleerde informatie gegeven met tips om te voorkomen dat iemand in de problemen met de auto komt of eindeloos in Barcelona op een station moet wachten. Ook de tip om even te leren tellen tot 20 in het Spaans is niet vervelend bedoeld maar komt voort uit eigen ervaring. Wat ik wel vind is dat als je hier een boodschap op dit forum kan plaatsen, je ook in Google een search kan opgeven en hiermee een groot gedeelte van je huiswerk al heb gevonden. Dat je vervolgens dan nog om aanvullende informatie vraagt vind ik ook normaal. Ik heb zelf in 2008 meerdere maanden door Spanje getrokken en heb ook informatie op het forum gevraagd; en gelukkig ook gekregen. Dat is de reden dat als ik iemand kan helpen met informatie ik dat ook doe. Mijn antwoord is absoluut niet bedoeld zoals jullie dat interpreteren; anders had ik helemaal niet geantwoord.
Met vriendelijke groet,
Hans

Yo! 30.05.2009 23:49
Beste HdR,

Ik begrijp je standpunt. Misschien zijn de reacties van mij en Ariek iets te vel richting jouw persoonjte gericht. Wat ik met mijn opmerking probeer aan te geven is het volgende. Er worden inderdaad op dit forum (misschien zelfs door mij) vragen gesteld waar je, je vraagtekens bij kunt zetten. Maar indien je vindt of weet dat deze met enig gemak elders op het net te vinden zijn hoef je hierop niet met een negatief bericht op te antwoorden. Of je geeft enig uitleg of antwoord, of je laat het aan je voorbij gaan. Dat is in ieder geval mijn persoonlijke mening. Desondanks ben jij wel een van de personen die toch een positieve bijdrage aan dit forum (deze specifieke vraag) geeft. Ik wil er alleen voor waken dat dit forum niet verwaterd als het "frankrijk-forum". Dit lijkt mijn inziens meer op een "ik weet het beter dan jij" forum dan dat er daadwerkelijk hulp wordt geboden.
Nogmaals aan ieder een zeer goede vakantie toegewenst en een veilige reis.
Hasta luego.

as 04.06.2009 17:01
Hoi Leni,
de bus turistique die hierboven genoemd wordt, is behoorlijk prijzig, zeker als je zoals wij met z'n vijfen bent, ben je al gauw 100-150 euro kwijt. Wij hebben in Barcelona gewoon alles met de metro gedaan, je koopt een 10-rittenkaart voor rond de 7 euro, zolang je maar 'ondergronds' blijft geldt het als 1 rit, kan je hele afstanden afleggen voor 70 ct per persoon.
Wat ik ook een leuke nederlandstalige site vind met veel informatie en antwoorden op vragen is http://www.barcelonagids.com/index.php
Wat ook een leuke manier is van vervoer in Barcelona is een fietstocht met een Nederlandse gids, zelf een fiets huren kan ook.

Marita 04.06.2009 18:33
Beste Leni,
omdat mijn dochter in Barcelona stage loopt waren wij er in maart en we zijn toen bij camping tres estrellas wezen kijken. Een hele mooie camping direct aan zee en met een mooi zwembad. Maar er kwamen in de 15 min dat wij er waren 5 of meer vliegtuigen over met de nodige herrie. Ook is deze camping direct aan de drukke weg naar Barcelona. Wij gaan er om het drukke vliegverkeer toch maar niet heen en zoeken het wat verder weg, richting Taragona. We hebben ervaren dat met de trein je vanuit Taragona sneller in Barcelona bent dan vanuit veel Noordelijk gelegen badplaatsen. Ik denk wel dat voor Barcelonabezoek camping Barcelona ook een goede optie is. Verder is er in Canet de Mar, net voor Calella een hele leuke camping Globo rogo. Veel plezier.