Forum Onderwerp - Overnachten op een veilige parkeerplaats (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Martin 14.03.2009 23:51
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje toe op vakantie, naar camping El Delfin Verde. Wij wonen in de buurt van Haarlem en vertrekken op zondag 12 Juli richting Spanje. Wij willen dan maandag 13 Juli aankomen op de camping in Spanje.
Omdat wij op zondagmorgen (06.00uur) gaan vertrekken willen wij die dag al veel gaan rijden, omdat het dan heerlijk rustig op de weg is.
Wij willen graag overnachten op een parkeerplaats langs de autosnelweg. Weet iemand een veilige of zelfs beveiligde parkeerplaats langs de snelweg? Wij denken zelf te komen rond Lyon, dus zoeken voor of na Lyon een parkeerplaats langs de snelweg. Alvast bedankt voor de reacties.

Yo! 15.03.2009 09:27
Beste Martin, neem toch geen risico door te overnachten op een parkeerplaats. Deze zogenaamde beveiligde parkeerplaatsen zijn niet zo veilig als de naam doet denken. Zeker rondom Lyon is de kans op inbraak oid aanwezig. Neem toch gewoon een camping, hotel of chambre dhôtes onderweg. Kost maar een paar centen. Rijden jullie met of zonder kampeermiddel?

sro'ke 15.03.2009 12:34
wij hebben het ook gedaan in het terugkeren, we stonden dus tussen een paar mobil homes.. manlief deed geen oog dicht, was er niet gerust in, de kids konden niet slapen omdat het zo lawaaierig was, en ik kon niet slapen omdat het teveel lawaai was, en omdat manlief geen oog kon dichtdoen..
Ik zou het je echt niet aanraden, dan liever een municepal; daar is plaats en echt niet zo duur -deden we wel in het doorrijden richting Spanje, we hebben 2x overnacht, en dat is toch beter bevallen dan in het terugkeren..
Voor ons nooit meer overnachten op een parkeerplaats..

Geplaatst door: Martin 15.03.2009 13:34
Wij rijden met caravan. Het lijkt ons erg fijn om te overnachten op een parkeerplaats, omdat je dan ook weer vroeg in de morgen weg kunt en bij veel overnachtingscampings moet je rond 17.00uur al komen anders zitten ze vaak al vol.
Maar misschien weten jullie wel een overnachtingscamping in de buurt van Lyon waar altijd wel plaats is en waar je 's morgens ook weer vroeg kunt vertrekken.
Ik hoor ook nog graag reacties over het overnachten op een kampeerplaats en eventueel ervaringen.

Caravanner2 15.03.2009 14:05
Wij hebben nog nooit voor een volle overnachtingscamping gestaan.
P's omgeving Lyon; we hebben weleens geen parkeerplaats kunnen vinden ;-)).
Of als we laat toch een plaatsje op de P vonden, stonden we naast ronkende koelwagen, hadden we overlast van toeterende vrachtwagens, geen wink in de ogen gekregen.
We komen aan tussen 16.00 en 20.00 uur op een overnachtingscamping. Een keertje om 21.30 uur, maar dat was niet oorspronkelijk de bedoeling. Altijd nog plaats gekregen.

De meeste camping kun je vanaf 7.00/7.30 weer vertrekken. Heel soms 6.00 uur (Macon??)

dick 15.03.2009 16:27
http://www.macon.fr/?page=camping
Prima te bereiken vanaf jullie start en vanaf de snelweg. Altijd plaats; restaurantje op de camping; gril aan de overkant. De camping ligt aan de noordkant van Lyon; de volgende morgen kan je vroeg weg zeker 07.00 uur en dan door een rustig Lyon, geen files op naar Spanje. Naar Spanje is het dan nog een kleine 600 km.
Overigens zou ik niet verder rijden dan Lijon want er zullen veel Fransen op de weg zijn ivm 14 juli en het bereiken van hun vakantieplek. Rond Lyon zal het dan eind van de middag wel druk zijn.

Geplaatst door: Sonja 15.03.2009 19:10
In Tournus heb je ook een goede overnachtingscamping.
Wij vertrekken uit de buurt van Den Helder ook altijd op zondagmorgen en stoppen dan meestal in Tournus (80 km boven Lyon) op een mooie overnachtingscamping rond 17.00/18.00uur. De camping was inderdaad om 20.00uur zo goed als vol, maar er was nog wel plek.
In de buurt van Lyon zijn overigens ook heel veel overnachtingscampings.
Tijdens onze rit naar Spanje komen wij altijd wel goede en veilige parkeerplaatsen langs de weg tegen, maar hebben zelf daar nog nooit overnacht en kan ook niet zeggen waar dat precies is en hoe deze aires heten.

Anne 15.03.2009 19:25
Van het Camping-Frankrijk forum gehaald:

Aan de A 7
Voorbij Lyon dus. na de tunnel en ongeveer honderd km voor Montelimar.
Preciese naam van de parkeerplaats weet ik niet meer omdat er we er bij toeval terecht kwamen.
We waren inmiddels te laat voor een overnachtingscamping, en ik wil niet op zo'n duistere aire staan, dus dit ging prima.
De volgende dag moesten we nog 150 km rijden dus dat was in 2 uurtjes gebeurd. Voorbij Lyon, geen file gezien.

Ongevraagd geef ik je toch mijn mening over het overnachten op een parkeerplaats. Vroeger met mijn ouders deden wij dit ook altijd en ik kan me herinneren dat we dan geen oog dichtdeden vanwege het lawaai. Nu ik zelf met caravan en kinderen weg ga, overnachten wij op een camping dicht bij de snelweg. Wij gaan ook naar Spanje, St Pere Pescador, en hebben een overnachting net als vorig jaar geboekt bij Le Daxia. Prima camping, vlak bij de snelweg, goed, snel en goedkoop restaurantje en leuk zwembad voor de kinderen om nog even te ontspannen. Mocht je met kinderen reizen, zou ik er voor kiezen om een camping op te zoeken. Dan begint de vakantie ook echt op de 1e dag.

In ieder geval veel plezier op El Delfin Verde (daar ging ik dus met mijn ouders naar toe!)

wil 16.03.2009 19:36
Wij slapen al jaren langs de snelweg, ergens voor montepellair ( Waarschijnlijk fout geschreven) deze is zo veilig dat er geen camping tegenop kan. Ieder uur komt de politie met schijnwerpers langs, en ook de Patrouille ( franse wegenwacht/waterstaat) komt daar tussen door nog eens langs het terrein is nog eens met video bewaakt, voor de kids is er speelgelegenheid, er is was/eet gelegenheid. En er gebeurd nooit iets.
de indianen verhalen van vroeger ( ik zeg niet dat er vroeger niets gebeurde) komen niet meer voor.
De klans op inbraak o.i.d. op een camping onderweg is veel groter.
Op 1.000.000. vakantiegangers die onderweg ergens overnachten blijken er ongeveer 1000 incidenten voor te vallen waarvan minder dan 100 langs de snelweg, en de rest ruim 900 op campings onderweg. dus cijfers liegen er niet om. En het voordeel is nogeens dat je kan arriveren wanneer je wil, en vertrekken wanneer je wil. In 2008 voor het eerst een overnachtingscamping genomen omdat we een baby van 5 maanden bij ons hadden en een keer vroeg wilde stoppen ( uiteindelijk zelfde tijdstip als anders gestopt) , maar nee niets zo gezellig om even met andere kampeerders langs de snelweg even kletsen als daar behoefte aan is , en we hebben op deze camping ook niet echt voor onze rust gestaan langs de snelweg ( AIRES) die speciaal ingericht zijn voor de vakantieganger onderweg slaap ik toch stukken rustiger.

Els 16.03.2009 22:58
Ongeveer 80 km voor Lyon ( nog op het peage gedeelte,vanuit Antwerpen met caravan ongeveer 8 uurtjes rijden) kom je langs de weg figuren tegen van kuifje met of zonder paddenstoelen.( ongeveer 3 x)Deze figuren,paddenstoelen wijzen u erop dat er een zeer mooie parking voor kinderen naderd.Wij stopten vroeger altijd op deze parking.Onze kinderen konden er dan nog zalig spelen net voor het helemaal donker werd.Ook in de ochtend voor het vertrek konden ze nog fijn spelen en hup weg ermee.Ze waren nadien uren zoet.Op deze parking kwam vaak politie verschillende keren een kijkje nemen,ze stond ook steeds propvol en is wat verlicht.wij hebben dit jaren gedaan en geen enkel probleem ondervonden.Op de terugweg heb je deze parking niet.In de zomermaanden is er ook veel animatie op deze parking,zelf masages voor papa en mama.

Geplaatst door: ® tineke 17.03.2009 11:07

Geplaatst door: ® tineke 17.03.2009 11:18
Maar waarom zoek je geen camping op langs de autoroute?

http://www.camping-frankrijk.nl/snelwegcampings.htm

Wij hebben afgelopen zomer overnacht op de municipalcamping van Selongey, prima camping om te overnachten met goed sanitair. Verder niets op de camping, ook geen kampwinkel, voor brood kan je terecht bij de bakkers in het dorpje, die al heel vroeg in de ochtend open zijn:

http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=260228

Deze camping ligt 10 minuten rijden vanaf de A31:
http://www.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=47.5427,5.19825&daddr=47.58304,5.18334&geocode=%3BFUAP1gIdbBdPAA&hl=nl&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=13&rtol=1&sll=47.550927,5.189495&sspn=0.059552,0.153809&ie=UTF8&ll=47.564133,5.196705&spn=0.119075,0.307617&z=12

Gilbert 11.05.2009 21:10
er is maar 1 veilige plaats om te overnachten en dat is een camping. Wij waren eens op vakantie met drie gezinnen dus drie wagens, en vermits de kinderen in de waegen sliepen, bleef er steeds iemand op wacht, tijdens mijn beurt kwam er iemand uit het restaurant en begon paniekerig heen en weer te lopen, toen ik de man aansprak zei hij dat hij zijn wagen en caravan ergens in de buurt waar ik stond had geparkeerd, een 10 tal minuten ervoor had ik inderdaad een takelwagen een auto en caravan zien weg takelen, dit was dus een diefstal, een vorm van de talloze gevallen die er kunnen gebeuren daar ga je dus toch niet slapen hoop ik.

John 31.05.2009 22:05
Volgens mij vraag Martin alleen maar om een veilige parkeerplaats, en niet het advies waarom niet op een camping toch............

De Vries 23.06.2009 23:32
Wij gaan ook naar die camping, weten jullie of het allemaal snelwegen ernaar toe is? Dit is voor ons de 1ste keer met auto en caravan naar Spanje.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

Geplaatst door: Car2 24.06.2009 00:46
95-procent autobaan. Wel snel en een heel eind, maar ook heel saai.
Vooral die wegen met borden zoals "Lyon 367km"

Geplaatst door: Ron 25.06.2009 15:01
Heel makkelijk rijden, één en al snelwegen. Rijdt dus erg snel en makkelijk.
Wij rijden ook met caravan en rijden er zo heen vanuit Groningen (wonen nog boven Groningen).
Wij doen de reis wel in 2 dagen.
's Morgens weg rond 05.00uur en overnachten rond 16.00uur, volgende dag 08.00uur vertrekken en in de middag, vaak eind van de middag aankomen.
Fijne vakantie en een goede reis naar Spanje.

De Vries 06.07.2009 14:28
Ron bedankt voor je reactie, jij rijd vanuit groningen wij vanuit friesland.
Welke route rjij jij naar spanje (el delvin verde)? Wij willen ook in 2 dagen reizen.


En hoe zit het met de Tolwegen komen we die ook tegen of zijn die te vermijden?

Op welke camping overnachten jullie tijdens de reis?

Alvast bedankt.

Alle informatie, reactie's en tips van iedereen zijn trouwens van harte welkom.

Geplaatst door: Ron 06.07.2009 16:29
Hallo,
Wij rijden altijd het eerste stuk via Duitsland (Prum- bitburg- Trier) en dan gewoon naar Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange- Perpignan.
Ik denk dat het vanuit Friesland misschien toch handiger is om via Maastricht- Luik- Luxemburg- etc. te rijden. Dus het eerste stuk niet via Duitsland. Ik moet wel zeggen dat het eerste stuk via Duitsland erg fijn rijden is, overigens de gehele route.
Wij overnachten altijd net iets boven Lyon op camping Port d'arciat in Creches sur saone. Fijne overnachtingscamping en volgende morgen kun je weer vroeg weg.
Wij rijden meestal op de dagen zondag+maandag richting Spanje, dit vinden wij de fijnste dagen om te rijden.
Terug meestal donderdag+vrijdag ook fijne dagen verder om te rijden.
De terugweg overnachten wij vaak bij Bulneville. Hier zijn een aantal overnachtingscampings bijelkaar.
Goede reis!

De Vries 06.07.2009 21:28
Hoe zit het met die tolwegen weet iemand hier iets over.
Kom ik die ook tegen op de weg naar costa brava of kan ik deze vermijden...


Bedankt alvast!!

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2