Forum Onderwerp - echte spaanse restaurantjes in Blanes (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ineke 18.03.2009 08:48
Wij zijn deze vakantie op camping La Masia in Blanes. Kent iemand wat leuke echte spaanse restaurantjes waar je lekker kan eten in Blanes of omgeving?

wil 18.03.2009 20:25
vanaf de camping naar het strand lopen, dan links richting oud Blanes gaan en vind je aan de linkerzijde waarschijnlijk wat je zoek.
Is t.h.v. de weekmarkt.
Ben je vaker in Blanes geweest dan weet je vast wel waar ik bedoel, is daar waar ze het jaarlijkse vuurwerk in Juli de hele week houden.
Ben je (nog)niet zo bekend in Blanes vanaf het strand toch een kleine kilometer lopen.

Geplaatst door: ineke 18.03.2009 22:24
Dank je wel Wil dat moeten we kunnen vinden....maarrrrrr jaarlijkse vuurwerk een hele week wat is dat? We zijn inderdaad nog nooit in Blanes geweest..

Wil 23.03.2009 20:40
Oké dus nooit in Blanes geweest?
Op zich een mooie plek waar wij al een aantal jaren komen dit jaar dus ook weer.
In Juli is er meestal de 2e of 3e week in Blanes ( afhankelijk van de datum wanneer de week begint) iedere avond vuurwerk, dit is een jaarlijks terug kerend festijn wat een onderdeel is van Wereld Kampioenschappen dit vuurwerk begin altijd rond 22.30 uur en duurt meestal tussen 20 en 30 minuten. De Laatste avond van dit festijn is meestal het langste in tijd. Je zult merken dat rond 22.15 uur vele campings deels leeglopen naar het strand en de boulevard om te kijken.
Heel dichtbij dus in oud Blanes zelf is het natuurlijk spectaculier, maar echt direct onder het vuurwerk zal ik niet adviseren omdat er groot dus grof geschut is en dan kunnen er nog weleens wat vuurdelen verkeerd vallen uit de lucht.
Daarom zijn in oud Blanes ook veel terassen, daken, en auto's afgedekt met beschermende zeilen en dergelijke.
Hierdoor blijven zeker 99% van de toeristen op honderden meters afstand.
Maar het is vooral als je er van houd een mooi spectakel.
Soms gebeurd het ook nog weleens dat je het vuurwerk van Lorret D 'Mar vlak voor het vuurwerk van Blanes ziet. En omdat Blanes en Lorret hemelsbreed maar 5 km uit elkaar liggen is dit ook goed te zien.
In 2007 dachten een heleboel mensen dat het vuurwerk in Blanes 15 minuten te vroeg was begonnen, maar dit bleek dus van Lorret te zijn, en toen dit was afgelopen ging Blanes van start.
Ik hoop dat je hiermee enige info over het vuurwerk heb gekregen.

JanT 16.06.2009 14:45
Inderdaad moet je voor een echt spaans restaurant in het dorp zelf zijn, maar dat is dan ook het enige positieve dat Blanes te bieden heeft. Kom er net vandaan wat een smerige plaats is dit geworden, vuil en hondenpoep dik op de straten. In het centrum zijn al maanden de belangrijkste straten afgesloten en is het verkeer een chaos. Het strand was deels weggespoeld en de winkeltjes in het "campinggedeelte" worden steeds meer overgenomen door indiërs en noord-afrikanen met allen dezelfde goedkope rommel die je trouwens voordeliger op de weekmarkt kan kopen.

Deze plaats heeft het duidelijk niet goed voor met de toerist. Wat zoeken jullie hier????

wil 16.06.2009 15:54
het is vrijwel normaal dat er voor 1 juli niets of nooit in Blanes gedaan word.
De campings zijn al wel open, maar het echte hoogsezoen in blanes begin meestal de laatste week in juni en duurt tot halverwege september.

In die periode worden dagelijks de straten en terassen, boulevards etc gereinigd, vanaf dat moment gaat ook de Post Policia Local open, en dan begin het daar pas, daarvoor doen ze inderdaad weinig tot niets en daarna ook heel weinig.
Als het echte hoogseizoen begin, zijn de straten vrijwel allemaal ook weer open en toegankelijk voor het verkeer.
\

JanT 19.06.2009 11:08
Ik kom er nog even op terug Wil. Eersten vind het jammer dat u de door mij geschetste vervuiling "normaal" noemt,betaal ik dan geen toeristenbelasting en helpen alleen de "hoogseizoen toeristen" de lokale middenstand aan een goede boterham.Voor mij was het een minachting aan de toerist en eigenlijk ook aan de eigen bevolking. Dan doen de overige plaatsen in de omgeving het een stuk beter.

Tweedens zegt u:
"Op zich een mooie plek waar wij al een aantal jaren komen dit jaar dus ook weer" Vervolgens noemt u alleen het vuurwerk en dat heeft haast iedere plaats te bieden. Wat zijn dan de overige bezienswaardigheden die het de moeite waard maken hier wat langen te verblijven?

Voorlopig adviseer ik de kampeerder om Blanes snel voorbij te rijden.

wil 20.06.2009 00:52
@JanT....

jij heb mij nooit horen zeggen dat ik het de normaalste zaak vind, of dat ik het eens ben met de amnier van doen inBlanes, maar rond deze periode beginnen de schoonmaakheden en alles in orde brengen in Blanes, en natuurlijk benadeeld je dan de voor en na-seizoen kampeerdrs daar hoor je mij ook niets over zeggen daar geef ik jou gelijk in.
maar het is nu eenmaal zo dat is al jaren zo en zal ook nooit (waarschijnlijk)verandren.
En dat ik het over dit vuurwerk heb gehad, is namelijk zo dat je vrijwel in geen enkele plaats het vuurwerk een week duurt iedere avond, ik heb op meerder plaatseen in spanje gestaan, en inderdaad in de meeste plaatseen heb je vuurwerk maar dan één keer of soms twee keer in drie weken, maar hier zijn er wedstrijden ieder jaar, en dan betreffen het wereld kampioenschappen en komen er teams uit de gehele wereld, en dan betreffen het ook de ploegen die zich al in de laatste ronden bevinden.
als ik bijvoorbeeld kijk in Nederland zijn er één keer per jaar ook in Scheveningen wedstrijden vuurwerk, maar dat zijn enkel en alleen de voor ronden van verschillende ploegen, en hier (in Blanes)komen alleen de beste vijf ter wereld in een strijd naar toe.
En die strijden nogmaals ergens anders voor punten, dat is het verschil tussen de vuurwerken, die je in veel plaatsen vind in Spanje en het vuurwerk in Blanes.
Dit jaar staan wij voor het derde jaar op rij in Blanes ( zijn er al meer keer geweest in het verleden), en ons beval het prima.
Er staan op de camping waar wij staan zijn ook een aantal stadsgenoten, op zich niets bijzonder want dat treffen we vrijwel altijd aan op welke camping we ook in Spanje staan, maar we kennen er een aantal die er al heel wat jaartjes langer aan één stuk staan en ook zeer tevreden zijn over Blanes.
Wij kijken wel wat we verder gaan doen na dit jaar, mischien in 2010 wel weer Blanes, of mischien ergens anders we zien het wel dat hangt er vanaf wat we dit jaar van onze vakantie gaan maken.
Maar tot nu toe vinden wij Blanes een leuke plaats, en mede door de zeer goede camping gaan wij er dit jaar dus weer heen.

Geplaatst door: Tineke 20.06.2009 13:20
Blanes is een heel leuk plaatsje!
Maar het is ook een beetje een jongerenplaats, dus veel jongeren.
Maar in Blanes kun je gezellig over de boulevard lopen en het ziet er allemaal heel erg verzorgd uit.
Wij stonden op camping Bella Terra in Blanes. Deze camping ligt niet midden in Blanes, iets rustiger gelegen. Maar je kunt wel eventueel te voet naar Blanes lopen.
Ideale camping vonden wij.

JanT 20.06.2009 16:56
Sportief dat u reageert. Ik denk dat eenieder zijn/haar eigen mening nu maar moet vormen. Degenen die straks naar Blanes gaan fijne vakantie toegewenst.

wil 31.07.2009 22:26
Stonden dit jaar weer in Blanes weer op Bella-Terra, en ik moet zeggen het was weer als vanouds op en top opgeruimd inblanes, alleen het terrein rond de grote kermis daar lag wel wat troep maaar dat zie je eigenlijk bij iedere kermis, maar de boulevard en de winkel straat bij de hotels Blue-Mar , Disco Salsa-Vega en dergelijke ( weet je welke winkel straat ik bedoel) daar was het echt schoon en opgeruimd ook de toegangswegen naar Blanes waren schoon opgeruimd en goed berijdbaar.
Bij gezondheid en gelegenheid volgend jaar weer Blanes.

JanT 01.08.2009 11:07
Welkom terug, geweldig dat je het zo naar de zin hebt gehad. Ik ga dus niet meer naar Blanes maar er zijn nog zat andere plaatsen toch.