Forum Onderwerp - Rondreis Spanje (Gesloten voor reacties)

Cynthia 28.04.2009 15:03
Beste Mensen,
Ik heb even (een misschien) hele stomme vraag. Mijn vriend en ik willen in september een rondreis gaan doen in Spanje. Nu zouden we gewoon op de bonnevooi willen gaan en ter plekke nog kunnen bepalen welke richting we opgaan. Het wordt dan de bedoeling om te overnachten op verschillende campings. Maar omdat we niet aan een vast reisschema willen vastzitten, vraag ik me dus af of je in Spanje ook gewoon op campings terecht kan zonder te reserveren. En wat zijn zo ongeveer de kosten per nacht, of is dat heel divers?

Groetjes Cynthia

Geplaatst door: Tineke 28.04.2009 17:14
Dit is geen stomme vraag Cynthia...De tarieven van campings kunnen behoorlijk varieren. Je kan terecht voor 12 euro per nacht (binnenland en kleinere plaatsen). De kustcampings zijn vaak groter en duurder 40 tot boven de 50 euro per nacht. Afhankelijk van waarmee je kampeert. Tent, caravan etc.. Reserveren hoeft volgens mij niet.Is alleen voor het hoogseizoen van belang.

marie 28.04.2009 19:15
In september hoef je nooit te reserveren. Meestal is er geen plaats op de overdrukke toeristische plaatsen. Het binnenland, dat heel mooi is, heeft altijd plaats op allerlei soorten campings.

monique 28.04.2009 19:53
zeker doen : op de bonnefooi in september !

PetraHM 28.04.2009 20:58
Klinkt goed. Altijd doen. Zeker niets reserveren. Laat even weten wat globaal de bestemmingen zijn die je in gedachten hebt, dan krijg je van mede-forummers vast wel tips voor campings. Ik heb geen idee of er voor Spanje een campinggids bestaat vergelijkbaar met de FFCC-gids van Franse campings (waar dus (vrijwel) alle campings in staan van simpel tot superdeluxe). Weet iemand anders dit?

Ien 28.04.2009 21:24
Domme vragen bestaan niet.....
Vorig jaar rondgetrokken aan de noordwest kust van Spanje. Nog net geen hoogseizoen voor Spanje (= augustus). Let wel veel campings sluiten half september.
Zowel op grote als kleine campings geen problemen gehad. Overal was voldoende plaats. Dus, buiten het hoogseizoen plaats genoeg. Ded prijzen van de campings varieerden enorm. Van 15 tot 40 euro. Wel altijd super schone campings. Soms gedateerd sanitair, maar altijd heel erg schoon.
Tip: kijk eens in het boekje rustieke campings in Spanje van de ANWB.
Geniet van het prachtige land, het eten en vooral de mensen.

Cynthia 13.05.2009 15:05
Ok dan, erg bedankt voor jullie hulp allemaal! Heb er nu al zin in!