Forum Onderwerp - Nog nooit naar Spanje geweest! (Gesloten voor reacties)

Saskia 10.06.2009 14:58
Wij zijn van plan om naar Spanje te gaan deze zomer.
Alleen is onze grote angst om op een drukke, disco-camping terecht te komen...
Wij zien door de bomen het bos niet meer, dus wie heeft tips over leuke,gemoedelijke campings aan de Costa Brava???
Liefst niet al te ver van de Franse grens.

Geplaatst door: thea 10.06.2009 23:16
Ik denk dat het aantal disco-campings in Spanje wel meevalt. Campings waar wij het gemoedelijk vonden zijn: Las Palmeras in San Pere Pescador en El Molino in Estartit. Camping Begur hebben we zelf niet gestaan maar zijn er wel wezen kijken.

chantal 11.06.2009 09:26
succes met boeken.

PetraHM 11.06.2009 09:27
Spanje heeft meer dan alleen drukke costas. Kijk eens in het binnenland, in de Pyreneeen. Ook dicht bij de Franse grens. Schitterende natuurparken: Aigues Tortes y San Maurici, of verder naar het westen: Ordesa y Monte Perdido.

Geplaatst door: Wilma 11.06.2009 13:01
Ook direct aan zee heeft Spanje rustige campings.
Maar wij dachten wel hetzelfde toen wij voor het eerst naar Spanje gingen, maar dat is dus absoluut niet zo.
Er zijn genoeg mooie, rustige campings direct aan zee.

wil 11.06.2009 13:01
Camping Laguna in Castello D'Empuries is een camping zonder disco, er komt wel één keer in de week een mobiele discotheelk langs deze duurt van 20.30 tot ongeveer 23.00 uur, en staat net buiten de poorten op een terrein bij de tennisbanen.Deze camping is dacht ik de 4e afslag in Spanje,
Verder in Blanes op Bella-Terra, heeft ook geen Disco wel regelmatig avond animatie, maar die is niet of nauwelijks over de camping te horen.

Claudia 12.06.2009 09:59
Wij zijn vorig jaar ook voor het eerst naar Spanje geweest.
Naar camping Playa Brava in Pals. Ik had van te voren ook een heel ander idee over Spanje. Ik dacht ook aan allerlei drukke toestanden met een hoog "Sjonnie en Anita" gehalte. Ik heb welgetelt op de hele camping 1 "Sjonnie" gezien , en met de drukte viel het ook enorm mee. Er is wel animatie, maar hiermee wordt je echt niet overspoeld. Als je het niet opzoekt merk je er ook niks van.
Dus het beeld wat ik van tevoren had, bleek helemaal niet te kloppen.
Geen drukke disco-toestanden.

Car2 12.06.2009 19:27
Op Spaanse campings aan de Middl.zee vinden wij het veel rustiger, dan Franse campings aan de Middl. zee.
Dit jaar wordt het weer Spanje, camping met een geluidsdichte discotheek. Ervaring van vorige jaren, wij sliepen elke nacht goed, geen overlast.

Geplaatst door: yvon 12.06.2009 21:57
wij zijn ook nog nooit naar Spanje doorgereden, maar denken erover in de buurt van Playa de Pals te gaan. Volgens de gegevens die ik heb gevonden valt in die omgeving de drukte nogal mee. In ieder geval een camping uitzoeken die zelf geen disco heeft.

sandra 19.06.2009 11:47
hallo saskia
wij gaan naar camping playa brava in pals dus niet ver over de grens.
het is een gemoedelijke camping.hier houden ze disco op het teras tot 24.00 en dan is de muziek ook uit .dit 2 a 3 maal per week wij zelf staan op veld N en we horen de muziek niet eens wij zijn hier ook na een zoektocht terecht gekomen en het was geweldig er is wel animatie maar niet zo groots opgezet en storenvoor de andere gasten .
kijk eens op www.playabrava.com moet je doen een echte aanrader mijn vader is afgelopen jaar geweest toen wij er stonden en had alle verhalen al eens gehoord maar hij vond het er gewelig uit zien ,schoon hij gaat er dit jaar zelf heen samen met vrienden omdat het zo goed was en hij houd echt niet van dar mega gedoe.
nou succes en misschien zien we elkaar wij gaan 6 aug met 2 kids van 6 en8 jaar en gaan 27 aug terug

sandra 19.06.2009 11:51
hallo yvon
het bericht hier boven is ook iets voor jou de camping ligt aan het strand en in playa de pals.een leuk plaatsje en een leuke omgeving. en heel belangrijk nog niet te toeristisch.kijk eens op de camping site hier boven en laat eens weten vat je er van vind .gr sandra en of je gaat boeken