Forum Onderwerp - Overnachtingscamping (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Piet 15.06.2009 15:14
Wij gaan dit jaar met de caravan naar Spanje en willen de reis in 2 dagen gaan.
Wij komen uit Zeeland en zoeken een overnachtingscamping op 800km van Zeeland. De tweede dag hoeven we dan niet heel ver meer te reizen.
Overnachtingscamping hoeft niet luxe te zijn, als er maar een beetje fatsoenlijk sanitair is, verder maakt het allemaal niet uit voor 1 nacht.

Gerard 15.06.2009 16:17
De gemeente camping in Macon lijkt mij prima aan jou criteria voldoen.
Zo'n 800 km vanuit Zeeland, redelijk sanitair, restaurant en winkeltje op de camping, mcDonalds en Buffalo Grill op loopafstand. Vrij makkelijk toegangkelijk vanaf de tolweg zie ook:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=692014


Geplaatst door: Lydia 15.06.2009 17:14
Wij overnachten altijd op camping Port d'Arciat in Creches s/Saone. Perfecte camping met goed sanitair!
Deze camping ligt dichtbij Macon. In de buurt van Macon/Lyon zijn heel veel overnachtingscampings.
Overigens vanuit Zeeland is het denk ik wel minder dan 800km naar Macon. Wij komen uit Amersfoort en vanuit Amersfoort is het ongeveer 820km, dus ik denk dat vanuit Zeeland ongeveer 750km naar Macon is.


Car2 15.06.2009 19:04
Lydia, hoe laat mag je vertrekken van die camping?
Wij hebben een hekel aan campings waar pas om 8.00 mag vertrekken.
Liefst 7.00 uur of nog eerder, brood kopen we onderweg wel als dat er nog niet op de camping is.

Geplaatst door: Lydia 15.06.2009 21:01
Wij willen altijd wel even ontbijten en rijden rond 08.00uur weg van de overnachtingscamping.
Op deze overnachtingscamping kun je volgens mij al sowieso 7 uur weg, want wij staan altijd rond 7 uur op en de eerste gingen toen alweer weg.
In plaatsje Pont de Vaux, ook bij Macon, liggen ook 3 overnachtingscampings! Als toevallig de 1 vol zit kun je zo naar de andere overnachtingscamping.

Geplaatst door: Marit 15.06.2009 22:48
Hier een aantal goede overnachtingscampings! Deze liggen allemaal in de buurt van Macon. Dus genoeg keuze en er zijn er nog vele, deze heb ik zomaar maar even opgenoemd.
1: Camping de Tournus in Tournus.
2: Camping National 6 in Uchizey.
3: Camping Aux Rives Du Soleil in Pont de Vaux.
4: Camping Champ d'été in Pont de Vaux.
5: Camping Les Ripettes in Pont de Vaux.
6: Camping Municipal Macon in Macon.
7: Camping Port d'arciat in Creches sur saone.
8: Camping La grappe Fleure in Fleuri.
Onze voorkeur gaat naar Les Ripettes in Pont de Vaux, mooie overnachtingscamping met goed sanitair.
Alle andere overnachtingscampings zijn ook prima, genoeg keuze dus en er zijn er nog vele in de buurt van Macon die ik nog niet eens heb opgenoemd.

Geplaatst door: Bart 17.06.2009 19:41
In Tournus (Net iets boven Macon) hebben wij overnacht toen wij afgelopen zomer naar Spanje gingen. fijne overnachtingscamping daar met goed sanitair.

Geplaatst door: Piet 19.06.2009 13:29
Bedankt voor de tips, genoeg campings zo te zien om te kunnen overnachten.
Daar hoeven we ons in ieder geval dan geen zorgen om te maken.