Forum Onderwerp - beddengoed spanje kamperen (Gesloten voor reacties)

klaartje 22.06.2009 09:45
goedemorgen allemaal
ik heb een vraagje, wij gaan ( gezin met 2 kinderen) voor eerst kamperen in spanje
wij gaan met een caravan en een bijzettent. Nu twijfel ik over het beddengoed, zou een overtrek van een dekbed voldoende zijn of moet ik egt met slaapzakken of dekens gaan werken. volgens mij moet dat laken genoeg zijn kwa warmte
wij gaan 21 juli richting spanje

Yo! 22.06.2009 13:27
Wij gaan al jaren naar spanje met 3 kids. Wij hebben in al die tijd niets meer meegenomen dan een laken. Dit is over het algemeen nog te warm.

monique 22.06.2009 15:57
voor in de caravan is een laken zeker genoeg in spanje, ik weet niet of je gaat overnachten maar dan kan er wel temperatuurverschil zijn natuurlijk, wij namen trouwens altijd de dekbedden wel mee in een van de banken .

Car2 22.06.2009 17:47
Dekbedhoes is genoeg. Je zou nog enkele fleece-slaapzakken (ongeveer 6 euro vorig jaar bij xenos) kunnen meenemen, als je in een tent slaapt.
Of enkele fleecedekens

Geplaatst door: sandra 22.06.2009 20:14
wij gaan al 9 jaar met de tent naar spanje maar wij slapen onder een slaapzak in een dekbed hoes . het kan snachts nog al afkoelen.je kunt het beter te warm hebben dan te koud.groetjes sandra

Wil 22.06.2009 20:35
Gaan al jaren naar Spanje, en meer dan alleen een laken of een dekbed overtrek is niet nodig 'snachts.
Het kan nog zelfs gebeuren dat ik nu 3 weken voor vertrek een airco laat splaatsen op het dak, namelijk het is 's nachts vaak zo warm, dat zelfs met een raam open nog niet voldoende is.
Mijn zoon en zijn vriendin, die vorig jaar vanuit zuidoost frankrijk naar ons kwamen sliepen in een tent, maar echt met de ritsen open, en allen op de luchtbedden, dat deden mijn andere kinderen ook als ze meegingen.
Ik heb ze nog nooit horen klagen over kou 's nachts, nee eerder het tegenovegestelde.
Ik zou het voor de zekerheid meenemen, maar ik denk dat je het onder de banken of bed laat liggen.

Geplaatst door: Sandra 22.06.2009 22:47
Misschien ligt het aan de naam, maar ik ben het eens met andere sandra. Wij kamperen in Spanje, maar hebben altijd een slaapzak in een dekbedovertrek. Ik heb nog niet 1x meegemaakt dat ik de slaapzak eruit kon halen en dat het 'laken' genoeg was. Inderdaad beter te warm dat je nog iets kunt af doen, dan het 's nachts koud hebben, toch?

Geplaatst door: ineke 23.06.2009 21:15
wij slapen in een vouwwagen. Slapen onder een opengeritste slaapzak. Soms komt het wel eens voor dat we die van ons af "trappen". Slapen onder alleen een lakenhoes is voor ons te fris.

Anne 23.06.2009 22:47
Wij nemen ook altijd de slaapzakken mee. Als we gaan slapen zijn ze niet nodig, maar halverwege de nacht gaan we er toch onder liggen. Beter mee dan om verlegen, ik zou ze dus gewoon meenemen.