Forum Onderwerp - Informatie platje d'aro en de campings (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ans 29.06.2009 08:47
Graag hoor ik informatie over het plaatsje Platje d'aro.
En de campings die er zijn.
* Zijn er veel winkeltjes en liggen die aan de boulevard?
* kan je lekker wandelen op de boulevard?
* hoe zit het met de restaurantjes en cafetjes?
* is het er erg massaal?

* vanaf welke campings kan je lopend naar het plaatjes zelf?
* Welke is geschikt voor kinderen van 16-14-12 jaar.

Wij zijn eerder in Estartit geweest is het te vergelijken?

Geplaatst door: Ans 29.06.2009 08:48
Ik vergeet nog te vragen hoe het met de stranden bij de campings is? liggen die dichtbij, word het snel diep?

wil 29.06.2009 11:46
Wij zijn in Playa D'aro ( heet tegenwoordig Platja D'aro) wezen kijken , en hebben er een volle dag vooruit getrokken, en wat wij gezien hebben was dat er een redelijk winkels restaurants waren, de stranden zijn er niet zo heel breed maar dat is vanaf daar tot Barcelona meestal niet het geval.
Niet direct een camping aan het strand gevonden, wel op loop en rij afstand.
Het is geen massale plaats zoals bijvoorbeeld Lorett d'mar
Maar onze indruk was niet verkeerd, maar desondanks hebben wij er niet voor gekozen want de campings die ons aanspraken liggen vrij dicht bij de grote weg dus veel geluid van verkeer.

Geplaatst door: Ans 29.06.2009 12:02
Wil,

Welke campings zijn dat met geluid overlast van de weg?

monique 29.06.2009 13:19
camping riembau en camping cala gogo liggen op enige loopafstand van strand en winkels,op cala gogo gaat ook een treintje naar het strand
er is ook een camping vlak aan het strand maar weet niet meer hoe die heet , was iets met d ór geloof ik.

in platja d'aro liggen de winkels niet autovrij zoals in estartit, wel zijn er meer winkels dan in estartit,ook een mc donald een friet van piet (ofzo)en veel souvenirshops ,het strand is smaller dan in estartit en je kunt er ook niet op het strand parkerener is wel een parkeerplaats bij het strand en er is in een villawijk ook een heerlijke baai. er zijn een aantal grote supermarken waaronder lidl langs de boulevard kun je lekker lopen er zijn wat restaurantjes
1 x per week markt ( dacht op vrijdag) verder kun je gratis parkeren op het marktplein , in de winkelstraat is het betaald. maar marktplein is op kleine afstand van de winkelstraat
het is een redelijk grote plaats vergeleken met de kleine plaatsjes eromheen maar wel te vergelijken met estartit qua drukte denk ik

Wil 30.06.2009 22:26
@ Ans...

Ik weet niet meer de na(a)m(en) van de campings, gewoon weg omdat we besloten hadden er toch niet heen te gaan, en dan vind ik dat eigenlijk onbelangrijk.
Ik weet wel dat we vanuit de richting Lorret D'mar kwamen en richting Playa D'aro reden, je bij de afslag hiernaar toe vrijwel gelijk na de afslag aan de rechter kant de eerste camping heb en de tweede iets verderop. Mischien heb je een plattegrond van deze plaats liggen en kan je zelf even opzoeken welke camping ik bedoel.
In 2007 kwamen er na een aantal dagen dat wij op de camping stonden mensen naast ons staan en die vertlde ons ook al dat ze In Playa D'Aro hadden gestaan op een camping met gigantisch veel geluid van de aangrenzende autoweg, en daar al zeer snel weggegaan waren juist hierom.
Vlak naast het centrum ( loopafstand strand) heb je ook nog één of ander pretpark annex kermis of iets dergelijks, daar naast/achter heb je ook een camping zitten die hebben we niet eens bezocht, want die gaf al een trieste troostloze aanblik.
Maar oké ik blijf erbij, wat de ene persoon mooi en goed vind, kan natuurlijk iemand anders een grote ramp zijn.
De ene zal zich wel ergeren aan een naast de camping gelegen autoweg, terwijl andere dit als bijgeluid ervaren/accepteren.
Maar in iedergeval voor ons waren deze 2 campings zovlak bij de doorgaande autoweg geen optie, en juist de eerste helemaal niet want deze praktisch gelijk aan de afslag naar Playa D 'Aro.

Geplaatst door: Ans 01.07.2009 13:27
@Wil

Waren dat terassen campings waar jij bent geweest?
Ik heb namelijk op de plattegrond gekeken en je kan 2 kanten heen als je de afslag neemt.

dick 01.07.2009 21:53
Hier twee linkjes om campings te bekijken.
http://www.campings.net/Espana/Catalunya/Girona/
Zoek in Google maps met : platja 'd aro, spanje campings
en je krijgt:
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ned=nl_nl&tab=nl

Ik ken Platja 'd Aro en campings redelijk goed en mijn antwoorden in jouw volgorde:
Er zijn veel winkels, iets achter de boulevard, zoals bijv. grote nederlandse provincieplaats.
Er is een mooie wandelboulevard met grotendeels restaurantjes etc.
Heel veel en erg divers.
Wij vinden het wel massaal maar niet zoals Llorett en evengoed heel gezellig.
Lopend naar het plaatsje dwz binnen 5 a 10 minuten: Camping Cala sa Cova, Camping Vall D`Or, Vall 'd Aro, Pinell, Riembau, Mas St Joseph.
Geschikt voor kinderen 12-14-16 jaar. Moeilijk: Wat zoek je, wil je zelf veel doen met de kinderen of wil je vermaak voor ze? Mogen ze zelfstandig 's avonds playa 'd aro in? (Hier gratis bier en drugs?) Veel zelf ondernemen met de kids en geen behoefte aan andere nederlanders : Cala Sa cova. Weinig ondernemen en veel nederlandse vriendjes op de camping dan wellicht Riembau.
Platja 'd Aro is veel groter dan Estartite. Er wonen in Playa 's zomers ca 75.000 mensen.




Geplaatst door: Ans 01.07.2009 22:32
@Dick,

Wat leuk dat je reageerd.
Aan deze informatie heb ik wat.
Wat ik bedoel met geschikt voor 12-14-16 jarige
dat ze er leeftijd genootjes treffen op de camping
om bv samen te zwemmen en een ijsje/drankjete halen op het terras van de camping waar zo nu en dan iets leuks te doen is. De 16 jarige vind het leuk om naar het dorp te kunnen lopen(in de avond)om te neuzen in de winkeltjes en op een terrasje wat te drinken ofzo. Gezellig met een groepje bijvoorbeeld maar niet naar late disco's met veel drank en drugs.Verdere animatie hoeft niet doen ze toch niet aan mee.

grt. Ans

Bert 02.07.2009 18:33
Wij gaan dit jaarvoor de vierde keer achtereen naar Camping Riembau.
Ik weet dat er mensen zijn die niet gecharmeerd zijn van deze camping maar ons ( incl twee dochters 15-17 )is het heel goed bevallen. We hebben ook op Val d'aro gekeken maar Riembau vonden wij persoonlijk leuker en ruimer qua plaatsen. Wij zochten een camping met grote plaatsen en op fiets afstand van het strand en centrum. Daarbij heeft Riembau twee grote zwembaden en een fantastische super waar het vlees vers van het mes komt. De Camping is groot van omvang en de achterste plekken grensen aan de snelweg. Wij zitten halverwege het tweede gedeelte v.d. camping t.o. het toiletgebouw ( wordt constant schoon gehouden ) en hebben absoluut geen last van deze weg. 's-nachts wil de jeugd bij terugkomst uit de disco nog wel eens rumoerig zijn maar ook dat valt best mee. Het is tenslotte vakantie en we zijn zelf ook jong geweest toch.
Gek genoeg zijn er ieder jaar weer gasten die kiezen wel voor een plekje verder achterin omdat daar de plaatsen nog groter zijn. Het is gewoon een kwestie van smaak zoals met zoveel dingen. Wij zijn er goed tevreden en dat voor kampeerders die voorheen nooit 2 jaar op een zelfde camping wilde vertoeven.
Het centrum heeft voor ieder wat wils. Er zijn veel kledingzaakjes en goede restaurants voor iedere beurs. 's-avond is het heerlijk wandelen over de boulevard en hoewel Platje druk wordt bezocht is dit niet hindelijk maar geeft eerder een bepaals soort gezelligheid. Maar ook hiermee zal niet iedereen het eens zijn.
Ik zou zeggen gewoon proberen