Forum Onderwerp - 1Dag Barcelona (Gesloten voor reacties)

t 08.07.2009 22:52
Wij ( gezin met 2 kind. 13-10) vertoeven in augustus op camping neus in l'escala. Graag willen we 1 dag naar Barcelona. Nu heb ik al veel opgezocht en gelezen over Barcelona, en de reis erheen. Wat kun je het beste doen vanaf deze camping: met de auto of de trein pakken?? en als we met de trein gaan, waar( vanaf welke plaats) kunnen we dan het beste opstappen, en waar kunnen we onze auto dan het beste en het veiligst parkeren?
En als we daar zijn welke route met de bus touristiq kunnen we dan het beste nemen, de blauwe of de rode?
Het is ook onze eerste keer in Spanje.
Wie heeft dit al gedaan vanuit deze buurt en wie heeft er tips voor ons?
Bedankt alvast!

Geplaatst door: thea 08.07.2009 23:03
Ik ben 1 keer met de trein geweest vanuit Figueres en 1x met de auto. De bus touristique vond ik zonde van mijn geld. Er stond steeds een lange wachtrij voor de bus. Met 1 dag kun je maar weinig bekijken. Met de auto zijn we gewoon van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid gereden. Wonder boven wonder konden wij iedere keer onze auto (gratis) dichtbij parkeren. Alleen bij het winkelen op de Ramblas hebben we de auto in een parkeergarage gestald.

Geplaatst door: Tineke 08.07.2009 23:24
Wij zijn met de auto naar Barcelona gereden en hebben de auto in een parkeergarage aan de Ramblas geparkeerd. We waren daar om 10.00 uur in de ochtend. Parkeerplaatsen in de parkeergarage in overvloed. Ook de weg rondom Barcelona was prima te doen. Met de juiste routebeschrijving reden we zonder problemen naar de Ramblas. We hebben de bus touristique gedaan. Ik dacht een dagticket 17 euro en voor de kinderen 11 euro. Is ons goed bevallen. De bus komt erg snel je kan in en uitstappen waar je wil zonder lang te wachten.Vlgs mij hadden wij een kaart waar je 3 routes kon nemen. Blauw, rood en groen. We hebben in 1 dag niet de hele stad kunnen doen dus ik denk dat je je moet beperken tot die dingen die je echt wil zien. Als er nog tijd overblijft kan je alsnog wat toevoegen.
Wel moesten we wat langer wachten op de Placa de Catalynia omdat dat de overstapplaats is voor verschillende routes voor de bus.
Onderweg sprak ik mensen die dezelfde route deden met de metro. Is wat voor te zeggen, zeker omdat het toen erg warm was buiten. Het voordeel van de bus vond ik dat je de stad ziet.

Belgskes 09.07.2009 09:36
als je met de trein vanuit Figueres naar Barcelona reist, in welk station stap je dan best af om zo dicht mogelijk in het centrum te zitten

Geplaatst door: bibi 09.07.2009 17:40
Wij waren in Estartit en zijn op gestapt in Flaca. Dit is een klein plaatjes op korte afstand van Estartit. Uitgestapt zijn wij op station BARCELONA-PASSEIG DE GRACIA als je hier uitkomt dan sta je gelijk voor de toeristen bushalte waar je een ticket kan kopen. En op loop afstand van de Ramblas. Ik raad een ticket echt aan wij in hoogseizoen konden de bus in en uit zonder te wachten.Dit is de site van de trein. Hier kan je zien hoelaat hij komt en hoelang je er over doet. In het engels. http://www.renfe.es/horarios/english/index.html

dick 10.07.2009 08:15
Dit hebben wij gebruikt voor onze barcelona trip.
http://www.onzevakantietips.nl/barcelona.php

astrid 10.07.2009 10:18
wij zijn in Blanes opgestapt,je hebt daar een groot parkeerterrein waar je gratis kunt parkeren.Een retour kost nog geen 9euro. Een mooie tour langs de kust. Wij hebben de fietsen meegenomen in de trein.Geen probleem. Wij hebben heel veel kunnen bekijken met de fiets,maar nog niet alles kunnen zien in 1 dag.Wel een goede plattegrond meenemen. Wij zijn uitgestapt op de Catalunya,daar heb je een vvv waar je info kan halen.

t 10.07.2009 22:30
Bedankt allemaal voor de reacties, hier kan ik echt wat mee.
We denken om misschien nog wel een overnachting te zoeken voor 1 nacht in Barcelona, maar of dit lukt zien we daar wel.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe laat moet je ongeveer terug keren naar de camping als je met de trein gaat?
Bedankt al vast!

Geplaatst door: ® tineke 15.07.2009 21:06
Heel veel informatie is te vinden op

http://www.barcelonagids.com/

Geplaatst door: bibi 16.07.2009 09:39
Hoelaat je moet terug keren ligt aan hoelaat de laatste trein terug gaat. En tuurlijk tot hoelaat je op de camping mag. Kijk eens op de site die ik heb gegeven je kan daar nu al zien hoelaat er op de dag dat je wenst de treinen rijden.

Nils 27.07.2009 23:30
Wij hebben vorig jaar in Sant Pere Pescador op de camping gestaan. En zijn van hieruit met de auto dagje naar Barcelona gegaan.
Met de auto was dit goed te doen. geparkeerd naast het ziekenhuis in de wijk Barceloneta en van hieruit lekker de stad gezien.