Forum Onderwerp - Cypsela of La Siesta? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Sandra 13.08.2009 19:34
Wij willen volgend jaar voor het eerst naar Spanje gaan en onze oog is op 1 van deze 2 campings gevallen. We willen een accomodatie huren en het zou gaan om de eerste helft van juli. Wat wij zoeken is een lekker zwembad, niet te koud, animatie maken wij geen gebruik van, goede faciliteiten en een leuke ligging. Leuke stranden in de buurt. Wij gaan met 2 jongens van 10 en 12. Welke van deze 2 campings kunnen jullie ons aanraden rekening houdend met onze wensen? O ja, waar we niet zo van houden is keiharde muziek s'vonds over de gehele camping, al zal je daar soms niet aan ontkomen.

dick 14.08.2009 12:44
Cypsela ligt ver buiten alle bebouwing en heeft een eigen busverbinding met het strand. Ik vind de camping erg vol in het hoogseizoen.
La Siesta in Callela de Palafrugell ligt op de rand van het buitengewone sfeervolle dorpje, op rustige loopafstand van het strand en is een prima camping.
La Siesta is vaak in oktober/november al vol gereserveerd voor het jaar daarop.

Geplaatst door: Sandra 14.08.2009 13:55
Dick, bedankt voor je reactie. Weet jij ook of de staanplekken op La Siesta redelijk zijn? Wij zijn van plan om een caravan via Canvas te huren. Verder heb ik in de reacties gelezen dat er een disco dichtbij de camping zit. Heb je daar geen overlast van?

marel 14.08.2009 17:05
Wij hebben 3 jaar geleden de eerste 2 weken van juli op camping cypsela gestaan in een mobile home van de camping. Prima sta-caravan, centraal gelegen, goed schoongemaakt, opgemaakte bedden en ruime plaatsen met zon/schaduw (je staat op een ondergrond van grond/grind maar dat werd elke week aangeharkt). Het is een hele schone camping. Wij gingen ook wel eens in het toiletgebouw douchen, het was er superschoon. Van de animatie heb je 's avonds geen last. De animatie is tussen de weg en het restaurant. Het is een groot zwembad maar het kan er behoorlijk vol zijn. Wij gingen wel eens met de bus van de camping naar het strand. Op het strand kan het behoorlijk waaien en er staan hoge golven. Wij vonden de ligging geen bezwaar (10 min rijden naar het strand en en winkel is ook dichtbij).


dick 14.08.2009 21:45
Zie de reacties op deze site over de campings bijv http://www.spanje-camping.nl/Meningen.asp?CampingID=55
Wij houden wel van een beetje leven en rumoer. Cypsela is idd behoorlijk rustig en in onze ogen saai. Maar het is er wel altijd vol.
La Siesta heeft nette spaanse kleine plaatsen en het is er redelijk lawaaiig. Er is ergens een buitendisco die je hoort, ik dacht 1 x per week. En het dorpje geeft ook nachtelijke geluiden. Er zijn zeker verschillen tussen de campings. Ik kan je ook Interpals aanraden, vlak bij dorpje en rustig. Ik denk dat de zee voor jullie kinderen bij Pals nauwelijks toegankelijk is daar bij Cypsela en Inetrpals.
Als je een heel mooi strand wilt hebben voor de kinderen ga dan richting Palamos (La Fosca) naar campings als Palamos (International). Maar ja die campings zijn weer wat minder dan jullie keuze.

dick 15.08.2009 08:29
Overigens liggen bij La Siesta ook schitterende stranden.

Geplaatst door: Sandra 15.08.2009 10:11
Ik heb bij Interpals gekeken, ziet er ook goed uit. Alleen vinden de kinderen het zwembad niet uitdagend genoeg eruitzien. Lawaai op de camping vind ik niet zo erg, alleen niet zoveel dat je er s'avonds niet van kan slapen. Overigens gaat onze voorkeur nu uit naar La Siesta, mede omdat het het zwembad wat groter is als op Cypsela en de ligging vlak bij het plaatsje lijkt ons echt super.Alvast bedankt voor je antwoorden, Dick.

WaldosM 17.09.2010 23:52
KDVh93 hi all ?heey ? http://avtozastivxux.sweb.cz

Geplaatst door: Anita 18.09.2010 10:12
Wij zijn dit jaar met onze 4 kinderen (10, 13, 15 en 16 jaar) naar Cypsela geweest. Van 10 juli t/m 30 juli. De camping was echt niet vol. Ik vind dit wel een camping met super schoon sanitair maar als je in een accomodatie gaat heb je daar niet veel mee nodig. Er rijdt inderdaad ieder half uur een bus naar het grote strand. Dit loopt vrij snel af en met de harde wind vind ik het niet echt veilig. Je moet een goede zwemmer zijn. Wij reden vaak naar Aquablava (ofzoiets). Hier moet je dan wel weer op tijd zijn anders is het ook vol. Maar het is wel erg mooi daar om te snorkelen of op een luchtbedje te drijven. Animatie op Cypsela heb je niet echt last van 's avonds. En het is ook echt stil om 00.00 uur. Onze kinderen vonden het zwembad wel gaaf met name de duikplank. En het water in het zwembad is ook niet te koud. Over La Siesta kan ik je niks vertellen want dat ken ik niet. O ja, dat nog wel: onze oudste vond het jammer dat je niet even naar een dorpje kon lopen voor wat gezelligheid. Veel succes met het kiezen.

Geplaatst door: sandra 27.09.2010 15:16
kijk eens op de site van playa brava onze zoon is 11 en heeft het er goed naar zijn zin.
kjik op www.playabrava.com de camping ligt aan het strand en zeer schoon sanitair.
er zijn veel kinderen in die leeftijd. en om 2400 is het stil op de camping. wij horen de muziek niet op veld n

Geplaatst door: Yvon 18.06.2011 09:11
Sandra,
Ben je nog naar 1 van beide campings geweest en hoe is het bevallen. Wij willen volgend jaar ook naar 1 van beide campings en ze lijken mij allebei wel wat. Hoe zijn de caravans van canvas?